{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.046 visninger | Oprettet:

aalborg område {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen efterlyser lidt en bane/rute med et fedt flow og nogle nice hop og lækre curves.
evt dirtjump eller xtreme
Har prøvet følgende mtb baner, men synes det er svært at finde andet end XC og singletrack

Slettestrand
Roldskov hele skoven
Kongshøj
Poulstrup
/> Lundby
Hvorup (lækre curves super godt flow)
/> Blokhus
Hammerbakker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aalborg område
  • #1   26. okt 2015 Har du også været ude på DH banen i Rold. Hvis du ikke kan finde hop nok på de baner du nævner, er det nok næste step i sværhedsgrad hvad angår spor i Nordjylland..

  • #2   26. okt 2015 Vil sige det samme som simon, men er det ikke noget med der er noget hop bane sjov oppe omkring zoo?

  • #3   27. okt 2015 Det er en dirtjump bane, og den er ikke bygget med et særlig godt flow. Alternativt er der også en bane deroppe med nogle små hop, men det er virkelig bygget dårligt af nogen, som ikke anede hvad de havde gang i.

  • #4   27. okt 2015 Har overvejet Rold DH banen, den har også mange afgrene så der er mange muligheder på den for en "DH begynder"
    Men tænker lidt at jeg skal have fat i en downhill inden så. smiley

    Har godt set den som ligger oppe ved siden af kirkegården en dag jeg kørt forbi, det er godt du har styr på tingene simon! smiley

    Synes lidt der mangler nogle ruter/baner med hop og godt flow


  • #5   27. okt 2015 Jeg kører på min Banshee Rune ude på DH sporet, og har tidligere brugt min NS Clash. Kender flere, som foretrækker at bruge deres slopestyle-cykler derude, frem for en rigtig DH cykel, med mindre de er derude for at køre roadgappet.

    Kan se du har en Radon Slide 130 til at stå, og tror egentlig den vil klare det helt fint til at starte med. Her i DK har man i hvert fald ikke brug for en rigtig DH cykel, for at komme i gang med sporten. smiley


  • #6   27. okt 2015 Overvejer lidt at tag den ud på en tur, men er mere nervøs for at jeg lige crasher og smadre cyklen! smiley
    så havde overvejet at købe en brugt downhill, og som jeg virkelig kunne kaste rundt! smiley

    Og tak fordi du giver dig tid SimoN!


  • #7   27. okt 2015 Det er risikoen ved at starte på den sport. Men hvis du starter nogenlunde roligt ud og kører chicken-lines til du har fat på teknikken kan det ikke gå helt galt. Husk bare at tage derud sammen med nogen, da kørsel alene på sporet er imod reglerne + en meget dårlig idé hvis man vælter og går i stykker.

  • #8   28. okt 2015 god info, tror jeg køber mig en brugt cykel så, så gør det ikke så ondt hvis der er noget som går i stykker smiley

    Kan en dirtjumper bruges eller bliver det for hårdt for den i længden, når den kun for front dæmper smiley


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #9   29. okt 2015 Karolinelund har en lille pumptrack bane også, som er meget sjøv at køre smiley Dog kører jeg den på min hardtail mtb smiley

  • #10   29. okt 2015 Startede selv på en dirtjumper, men det er ret hårdt og gør at man skal lande ret fint for at undgå styrt og hårde landinger. Det gør desuden at man ikke kommer til at køre så hurtigt på sporene, fordi der slet ikke er noget til at tage slagene på baghjulet.

  • #11   29. okt 2015 Syntes pumptracket i Karolinelund er blevet bygget lidt for småt til at være rigtig sjovt på andet end en BMX.. Men det er selvfølgelig en smagssag. Tror også der kommer en ny dirt-bane, som er bygget lidt bedre, ude omkring skelagergårdene.

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #12   29. okt 2015 Den er også meget lille, men den er egentlig meget sjov at starte på.

  • #13   17. nov 2015 Hej der er nogle der er igang med at bygge en Dirtjumper bane ude hved Falcon BMX klub rimlig fede hop kan anbefales



  • #14   18. nov 2015 Så længe i passer lidt på med hvilke af hoppene i kører. Vi er stadig langt fra færdige i forhold til den endelige plan, og til tider kan nogle af de features vi bygger derude være lettere fejlplacerede.. Men ser det ud som om der er kørt på det før, og der samtidig ikke er et aftryk af rytter + cykel på den forkerte side af landingen, så skulle det være sikkert at køre. smiley

  • #15   18. nov 2015 Lyder fedt Simon smiley

  • #16   18. nov 2015 Er det til alles brug også ligeledes BMX banen ? smiley

  • #17   18. nov 2015 Så længe man ikke ødelægger sporet (bremser hårdt og kører når der er for vådt), så er alle velkomne til at benytte sig af det. Hvis man endelig ødelægger noget, må man også meget gerne lappe de huller man evt. får lavet smiley

    Har ikke været derude med skovlen indenfor den sidste uge, så ved ikke hvordan det skrider frem, men når vi er færdige burde der også gerne være pumptrack og små tables til at øve hoppe-skillz på smiley


  • #18   18. nov 2015 Lyder super fedt Simon smiley

Kommentér på:
aalborg område

Annonce