{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.789 visninger | Oprettet:

Højprofil - kun et hjul! Effekt? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er fuldstændig vild med højprofil hjul for tiden. En af grundene er bl.a. at jeg har en utrolig god fysik og kropsbygning til at være sprinter.
Bakkerne duer ikke!.

..Derfor vil jeg gerne have nogle aerodynamiske hjul. smiley

Lige nu kører jeg med Mavic Ksyrium SL. 1528 gr. lavprofil.

Da det er småt med pengene, så overvejer jeg at starte med ét hjul og ikke et sæt. smiley

Ville de bedste ikke være at skifte baghjulet eller giver det mere at forhjulet er Aero? Er klar over det er lidt svært at styre højprofil forhjul i vind..

Jeg har kigget på følgende:

Cosmic Carbone SL. åben ring.
Sram S60 åben ring.
Spinergy Stealt SS åben ring.
Reynolds Assault T lukket ring.
^^Ovenævnte kan jeg få gode priser på.^^

De ligger i ca. sammeprisleje.. :-).. Hvad er bedst?

Ps. Jeg har kigget brugt, men synes ikke der er noget at finde. Jeg kan godt finde sæt til 10,000 kr. Men det er lidt for meget.
Har også set nogle til 3000 kr. Men ved ikke hvor meget de er brugt og skal ikke have noget der er for gammelt.. :I

Elsker også noget der er nyt. smiley

På forhånd tak for hjælpen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højprofil - kun et hjul! Effekt?
  • #1   26. mar 2010 Hvis du er til sprint så skal du nok kigge en del efter stivhed og vægt. Jeg kan ikke huske hvad de forskellige du nævner der vejer præcist, men Reynolds Assault T er så vidt jeg husker lettest af dem du nævner. Som du skriver er de til lukkede ringe, så hvis du også skal bruge hjulet til andet end race, så skal det måske ikke lige være det...

  • #2   26. mar 2010 Det er rent løb og kun til flade ruter. smiley

    .. Nu harr jeg nævnt Reynolds, men tror kun de kan købes som et sæt, så den vil jeg udelukke lige nu..

    .. Jeg går ihvertfald efter stivhed.

    Hmm.. Tager også lige et kig på fulcrum og Easton EC90 SL er også i tankerne. Jeg ved at Easton kan bestilles som enkelte hjul. smiley


  • #3   26. mar 2010 Hvis det kun er til race så spar op og køb lette, stive tubulars. Rent accelerationsmessigt betyder vægten jo helt enormt meget.

  • #4   27. mar 2010 hmm.. Har set på brugte Corima hjul til ca. 3500 kr. Så tror jeg kigger der. smiley

    .... Men ellers vil jeg spare op som du skriver. smiley


  • #6   27. mar 2010 Jeg vil da afgjort anbefale dig at spare op og købe et komplet sæt. evt brugte kvalitets hjul.
    (link fjernet)


  • #8   27. mar 2010 Ja også det jeg har tænkt på.

    ..Mine forældre er dog meget imod brugte ting, som er i carbon, men får en forsikring der erstatter det hele, self. er der en mindre selvrisiko, men det går nok. smiley


  • #9   27. mar 2010 Prisen på de Bora hjul er lidt for meget til mit budget, men har fundet en del sæt herhjemme (Corima) til omkring 3500-4000 kr. næsten nye.

    Har også god kontakt med en cykelhandler der kan ordne hjulene, hvis der skulle ske noget.. smiley


  • #10   27. mar 2010 Ja.. de bora hjul er godt nok blevet (for) dyre nu...

  • #11   27. mar 2010 .. Men stadig billige. :-).. Jeg er ret nærrig/fattig. smiley

  • #12   27. mar 2010 Hvor langtid holder en carbon fælg ca.? De bliver vel slidt ned..

    De skal dog ikke bruges i bjerge. smiley


  • #13   4. apr 2010 Først og fremmest er det jo ret vigtigt for dig at gøre op med dig selv om du vil have tubulars eller clinchers... Jeg kan ikke komme med mange gode argumenter for tubulars, og ville til hver en tid vælge clinchers men det er jo op til dig selv...
    Som ungdomsrytter er du formodentlig ikke så tung som nogen af os andre, og selv om du sprinter tror jeg ikke stivheden er helt så vigtigt som for ældre ryttere...
    Det tager LANG tid at slide en carbon bremseflade ned hvis du bruger ordentlige klodser - jeg har endnu ikke slidt en carbon bremseflade ned før hjulet ar solgt eller ødelagt af andre årsager...
    På dit budget ville jeg dog gå efter et sæt Cosmic Carbone - de er bundssolide, halv tunge men super hurtige når du er oppe i fart, billige som nye og gode nok til du roligt kan købe dem brugt...
    Det er jo i bund og grund en alu-fælg med en Carbon skal der ikke har nogen effekt for holdbarheden så du behøver ikke være bange for at købe brugt af den grund.
    Alternativt ville jeg lede efter et sæt New Ultimate full carbon som dem jeg selv kører på - de koster omkring 10000 fra ny, men kan ind i mellem findes til omkring 5000 brugt. Lette - 1300 gram, og rigeligt stive til at jeg som tidligere banerytter kan træde igennem med 82kg uden at de flekser!


  • #14   4. apr 2010 Ja nu er jeg Juniorrytter men det ændrer vel ikke SÅ meget igen.. smiley

    Jeg har fundet ud af hvad jeg skal have. Jeg kiggede på et brugt sæt hjul på 1100-1200 gr. Tubular. .. Men dem der betaler næsten alt mit udstyr, vil ikke have jeg køber brugt..

    Derfor vil de gamle gerne give noget mere til cyklen og hjul, da jeg har talt meget om det her på det sidste.. 5000-7000 kr. ekstra betød åbenbart ikke noget. Det skal bare virke. smiley

    Har kigget på forsk. højprofil tubular . .. Men skal lige finde ud af hvilke mærker jeg kan få til en god pris. Kender en som forhandler forsk. mærker hvor jeg kan få lidt rabat. smiley

    Tak for feedback vedr. bremsefalden!


  • #15   4. apr 2010 Det ændrer alt andet lige en hel del om du er 16/17 og vejer 65kg eller om du er 35 og vejer 90! Men anyway - du er sprinter, og kan jo ligeså godt gå efter det stiveste!

    IMO er Tubulars, bortset fra vægten, hypet alt for meget - hvis du KUN skal bruge hjulene til løb kan det være fornuftigt, men hvis du ind i mellem træner på dem bliver du meget hurtigt træt af tubulars når du punkterer!

    Hvis det SKAL være nyt, SKAL være tubulars og budgeted hedder maks 7000,- er du jo desværre stadig lidt i "ingen mands land" ift. Zipp 404, FFWD, Reynolds, HED osv. og skal ender derfor let uden i noget "no-name"/OEM/Kina kopi - ikke at du ikke kan finde noget ordentligt, men det bliver alt andet lige et sats!

    I den prisklasse vil jeg stadig anbefale dig Mavic CC til dæk og slange - mere solidt hjul får du næppe, og su får virkelig "bang for the buck" selvom det er dine forældre der sponsorerer dig:) De er noget tungere end Tubulars, men de er virkelig hurtige og det måske mest gennemprøvede aero hjul du overhovedet kan finde!

    Jeg kører som sagt på New Ultimate, men har tidligere haft Mavic CC, og jeg kan ikke mærke at Mavic´erne er 400g tungere når jeg sprinter igennem på flad vej! Netop fordi du selv siger at du er sprinter behøver du heller ikke være super vægt-forskrækket:)

    (link fjernet)


  • #16   4. apr 2010 En ting til...

    Du kører licens, og UCI har indskærpet til de nationale forbund at de skal sørge for UCI's komplet idiotiske regler overholdes... Det betyder i praksis at hvis ikke dit hjul er "standard" eller er på listen jeg linker til er det NO GO til licens løb! Indtil nu har DCU som regel kigget den anden vej, men tror desværre det bliver anderledes i år!

    (link fjernet)


  • #17   4. apr 2010 nå ja men der sidder nogle andre hjul på cyklen fra start af. Dem lader jeg så cykelhandleren få så der er ekstra 2000 kr. ca. dvs. 7000 + 2000 kr. = 9000 kr. smiley .. Også kunne jeg som sagt få rabat på de andre hjul jeg vælger. smiley

  • #18   4. apr 2010 Er klar over UCI reglerne så har kigget på den liste også set på forsk. hjul ud fra den. smiley

    ... Ja glemte lige at svare på hjulenes brug: De skal KUN bruges til løb.. self. kan det godt være jeg lige skal ud at rule 10 km. på dem når jeg har fået dem. ;-)... Men ellers KUN løb.


  • #19   4. apr 2010 Så er det jo bare et spørgsmål om at finde nogen på UCI's liste du kan få for 9000 - Zipp 404, Reynolds etc...

    Hvis du tager clinchers er Mavic CC det eneste fornuftige - Zipp 404 clinchers osv. er AAAALT for dyre ift. Mavic så fra din liste i første indlæg ville jeg straks udelukke Sram og Spinergy - fine hjul, men for dyre.

    Ved ikke om du kan finde et sæt Zipp 404 eller Reynolds til 9K, men hvis du kan får du bestemt nogle fede hjul!

    Jeg ville holde mig fra Easton og Spinergy - i hvert fald Spinergy med PBO eger...


  • #20   4. apr 2010 jeg har kigget lidt på reynolds. ved ikke med stivheden men det er ¨virkelig fede! smiley

  • #21   4. apr 2010 Hvad er der forresten galt med PBO egerne? smiley

  • #22   5. apr 2010 Reynolds tror jeg nok du kan regne med er rigeligt stive...

    Jeg ved saamaend ikke om der er noget galt med PBO egerne, det er bare mit indtryk at den type eger, som ogsaa bruges paa Mavic R-SYS, er forholdvis ny paa markedet, og jeg har hoert rigeligt med skraekhistorier om carbon egre der knaekker og hjul der kroeller sammen til at jeg vil saette taenderne paa spil med PBO/R-SYS eger etc...


  • #23   5. apr 2010 PBO og R-sys egerne er da ikke de samme, er de? smiley

    Stoler heller ikke på R-sys men har dog tiltro til PBO egerne. smiley


  • #24   5. apr 2010 Nej det er ikke de samme, men det er samme princip med en masse fibre ved siden af hinanden, og ikke "solide" carbon egre som eksempelvis LW og Cosmic Carbon Ultimate...

    Jeg har intet belæg for at sige de er ringe udover jeg synes jeg har hørt om en del uheld med dem, men kald mig bare gammeldags - jeg foretækker stål eger... Derudover er runde PBO eger næppe ligeså aerodynamiske som kniveger af stål, alu eller carbon.


  • #25   5. apr 2010 Nej men det betyder heller ikke så meget.. tror jeg holder mig til Reynolds. smiley

  • #27   6. apr 2010 Ja men problemet er bare at jeg ikke kan få Corima "billigt" fra nyt af. :s

    Ellers var de købt. smiley

    Har fået bekræftet at jeg kan få Reynolds så det bliver nok dem. smiley Reynolds Assault T


  • #29   7. apr 2010 Tror bestemt også at det vil være bedre end mine Ksyrium SL. smiley

Kommentér på:
Højprofil - kun et hjul! Effekt?

Annonce