{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.368 visninger | Oprettet:

Jeppe V
Jeppe V
Tilmeldt:
7. dec 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Slør i Fox forgaffel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt en brugt gaffel (ældre Fox 100 RL), og vil nu montere den på min felt. Jeg er imidlertid løbet ind i problemer. Når der er monteret, er der en del slør, primært nederst i kronrøret. Er der nogen der har erfaringer med sådan noget. Skal der blot noget fedt til, eller kan det være fordi stilken ikke er den rette længde? Hvordan kan jeg evt finde ud af om kronrør og stilk passer sammen?

Kan det være fordi der skal et bestemt antal mellemringe til lige under frempinden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slør i Fox forgaffel
  • #1   27. aug 2010 der skal være en ring på gaflen som skal passe på de styrefittings du har på din ramme.

    Den ring sidder nok på din gamle gaffel.


  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   27. aug 2010 okay. indtil videre har jeg følgende

    - 4 mellemringe under frempinden (bruger kun de 3 på den nye
    - en form for kilering som er "knækket".
    - overdel til kuglelejet øverst
    - lille ring som er underst under det nedre kugleleje

    Mangler jeg mon noget?


  • #3   27. aug 2010 hvad med start nut i selve stilken og top cap??

    har du ikke det på?


  • #4   27. aug 2010 MG @ den ring du omtaler først, er den forskellig fra headset til headset?

  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #5   27. aug 2010 Jeg har start nut jo. Det hele sidder som det skal så vidt jeg kan se. Men når der nu er slør, er jeg i tvivl om der kan mangle noget.

  • #6   27. aug 2010 Thor, det er jeg faktisk ikke helt sikker på.

    i bund og grund skal det bare være en kilering som jeppe skriver, som centrere kulgelejet.

    men syns det lyder underligt at du har et leje en ring og så en ring på gaflen...

    tag et billed og læg op.


  • #7   27. aug 2010 Den nederste ring, som Michael omtaler er forskellig fra headset til headset, så hvis der har siddet en ring på gaflen du har købt, passer den garanteret ikke til dit headset.
    Ringen der sidder på den gamle gaffel skal genbruges.


  • #8   27. aug 2010 Nmelig, havde præcis samme problem d jeg skiftede min tora ud med 100 fc, der sider en lille nærmest kkonisk ring som sider megt fast helt nederst på stilken, denne kan slås, stille, af med en skruetrækker og hammer, den presses så ned over stilken på den nye gaffel..

  • #9   27. aug 2010 marco, den har han monteret hvis du læser efter smiley

  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #10   27. aug 2010 Når I bare skriver ring, bliver det for svært for mig at følge med. Hvis der er nogen der via billede, link eller youtube kan forklare mig hvordan det hele hænger sammen, ville jeg være taknemmelig.

    Det lader til at jeg må bide i det sure æble og gå til cykelsmeden. Har ellers bygget alt op selv. Fra bart stel til fuldt udstyret cykel, og havde regnet med at jeg kunne gå hele vejen. Kan være jeg lige smider nogle billeder op, i så fald sætter jeg pris på jeres hjælp (hvilket jeg allerede gør).


  • #11   27. aug 2010 du kan også lægge nogle billeder op af hvordan du har samlet det

  • #12   27. aug 2010 http://www.youtube.com/watch?v=AoryphbNynM

    hop 3 min ind så relevant for dig.


  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #13   27. aug 2010 Samlingen er nu efter 3 timer gået fint, men jeg døjer med enten for meget slør, eller at gaflen sidder urokkeligt fast. Kan dette klares med en mellemring af den rigtige tykkelse måske?

  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #14   28. aug 2010 Kære farfar. Jeg står faktisk og gør mit bedste. Hvis det var så nemt, havde jeg jo sikkert klaret det i første hug. Er du sød og respektere at vi ikke alle kan være ligeså rutinerede som dig?

  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #16   29. aug 2010 Problemet er nu løst. Gaflen sidder (med rigeligt fedt) og har lige været ude at prøvekøre i dag. Massiv forbedring fra min gamle RST-lortegaffel.

    Problemet viste sig at være ret speget. ALLER nederst på stilken sidder der en lille skål, som det nederste kugleleje hviler på. Denne viste sig at være aftagelig, noget jeg ikke vidste da den sad ufattetligt godt fast. Da jeg skiftede skålen fra den gamle gaffel og puttede den på den nye (med hammer og knofedt) spillede det hele som det skulle. Hvis nogen er interesserede i at se skålen, prøver jeg at lægge et billede op på min profil.

    Tak for jeres indlæg og forslag.


Kommentér på:
Slør i Fox forgaffel

Annonce