{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Slør i Fox Float 32 RL {{forumTopicSubject}}

Jeg opdagede i dag at der var lidt slør i min cykel når jeg trak forbremsen, og rokkede cyklen frem og tilbage. Jeg tænkte at jeg bare skulle efterspænde frempinden, men det hjalp ikke. Når så jeg løftede cyklen op og tog fat i forgaflen, kunne jeg svagt ane at den gav sig lidt mellem underbenene og inderbenene. Godt nok er det den første cykel jeg har med en Fox gaffel, men jeg går ikke ud fra at det er normalt. Er der noget jeg selv kan gøre, eller skal den til en cykeldoktor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slør i Fox Float 32 RL
  • #1   11. maj 2013 Nu skriver du ikke noget om hvor gammel gaflen er. Men det kunne godt tyde på at den står til at skulle ha' et service samt bøsnings skift.
    Hvis du ikke en vant til at skrue så vil jeg anbefale at få din cykelhandler til at ordne det. smiley


  • #3   11. maj 2013 Hvis det ikke forsvinder efter du har pumpet den et par gange (trykket ned i styret, så gaflen komprimerer), så er det et tegn på manglende olie og dermed tid for service.

    Inderbenene glider i teflonbøs med olieriller. Når de riller er fyldt med olie forsvinder sløret. Hvis der ikke er olie nok i gaflen eller olien er blevet for ringe (mudder, vand, etc.), så kommer der en smule slør.

    Få den serviceret med det samme, så du ikke får følgeskader fra øget slidtage på inderben, bøs og i gaflens dæmper.


  • #6   11. maj 2013 Ja, det kan være rigtigt efter "kun" 600 km.

    Jep, det er det, jeg siger. Hvis det ikke forsvinder, når du aktiverer den, så er det et tegn på manglende, eller for dårlig, olie og dermed skal den serviceres.

    Tjek i øvrigt i din manual eller på Fox' hjemmeside hvordan serviceintervallerne ligger for din gaffel. Intervallerne er afhængige af føret, så er der meget mudret, så skal det serviceres meget oftere.


  • #7   11. maj 2013 Tak for svar.
    Så den skal til service inden jeg kører mere?
    Hvor langt skal man forvente der er mellem service?


  • #8   11. maj 2013 Henrik
    Hov tak for svar, du var lige lidt hurtigere smiley


Kommentér på:
Slør i Fox Float 32 RL

Annonce