{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

Sram s7 gear vrøvl {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe med at løse. Jeg har en cykel (winther) med sram s7 gear. Det startede med at da det blev koldt, ville den pludselig ikke skifte gear mere. Det virkede som om gearskifteren var gået i stykker. Jeg tog den med til cykelmekaniker som sagde at det var geargrebet som var i stykker, og at det var et generelt problem med den type gear. Jeg tog cyklen ind, løsnede clickboxen, og så var det som om geargrebet virkede igen. Dog kun i de tre første gear. Jeg skiftede geargrebet, men det løste ikke problemet. Da jeg havde læst en del om det, og fandt ud af at clickboxen tit går i stykker på den type gear, skiftede jeg den, men det havde overhovedet ingen effekt. Hvad kan jeg ellers gøre? Det er lidt træls, for jeg er glad for min cykel, og skal bruge den dagligt. Skal lige nævnes, at jeg faktisk har en anden cykel magen til, med nøjagtig samme problem, men vil ikke rode med det, før jeg har fundet en løsning. På forhånd mange tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram s7 gear vrøvl
  • #1   9. feb 2020 Så du har et nyt sæt med greb og box? Var det samlet fra fabrikken? Bare for at eliminere fejl på de to komponenter smiley

    Prøv at tage skifterørssættet ud og rens delene grundigt. Smør med en tynd olie og monter det igen. Når clickboxen skal monteres skal gearvælgeren være i 1. gear. Box skal lirkes stille og roligt på uden at få aktiveret skifterørssættet. Det kan godt være lidt en udfordring, men prøv med lidt tålmodighed, god belysning og en god arbejdsstilling. Hvis du er det mindste i tvivl, hvordan det hele skal samles, så find en video på YouTube


Kommentér på:
Sram s7 gear vrøvl

Annonce