{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.913 visninger | Oprettet:

Palle F
Palle F
Tilmeldt:
11. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

SRAM S7 gear. {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft et styrt hvor klik-boxen gik i stykker.
Så købte jeg en ny, og nu kan den ikke monteres uden at den enten kun kan kører i 1-2-3 gear eller monteres så den kun kan kører i 6-7 gear.

Altså kan den ikke "trykke" den pal ind, inde i gearet, som giver 4-5 gear.

Har nogen en ide, eller skal jeg til at skille gearet ad?

Palle


Find den rigtige lejlighed i Århus på BoligNinja.dk
Går du og drømmer om din nye bolig? Så gå ind på BoligNinja og find den rette lejlighed i Århus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRAM S7 gear.
  • Palle F
    Palle F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   12. jun 2008 Det er et SRAM S7 gear m 7 indvendige gear.
    Som jeg ser det er der et eller andet der hindre klik-boxen i at trykke palen ind, inde i gearet.
    Klik-boxen og alt det udvendige skulle være helt ok nu.

    Jeg kan ikke forstå hvis der er noget galt med kun nogle af gearene. For mig at se er der jo slet ikke plads til fejl inde i gearet uden at det hele er i stykker.


  • #2   12. jun 2008 sæt boksen på, og sikre den er instillet i den ritige længde. sæt den i første gear, sæt boksen på, uden og sætte den fast. kør nu gearene igenne, og den plejer og falde på plads smiley

  • #3   12. jun 2008 husk og stram skrugen til sidst, når den sidder rigtig, skal der ikke være noget modstand i første gear, altså. boksen skulle kunne holde sig selv i 1 gear, når den er ind over.

  • #4   13. jun 2008 inden du sætter boksen på skal du sætte den i 4 gear og tjekke justeringen. Derefter sætter du den i første gear og trykker med en lille skruetrækker palerne tilbage i bunden af boksen.
    Nu er den klar til at blive sat på, den skulle gerne glide på uden problemer.
    Er den røde plastik dims intakt, og har du både skubbe stang og rør i?


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 14
    #5   13. jun 2008 har du kun skiftet klick boxen?

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 14
    #6   13. jun 2008 når du mont. klick boxen så montere du wire i midten af den røde og så skal du rejde wireen TO gange rundt for at stramme en fjeder der sidder i klick boxen... så montere du ellers vare videre..

    for hvis du ikke gør det kan den ikke køre dem allle sammen..

    vil gerne lige høre fra dig hvis du får det til at virke 100 efter min guide=)


  • Palle F
    Palle F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   15. jun 2008 Tak for alle kommentarene.

    Da jeg havde prøvet det hele op til flere gange, og stadig kun 6-7 gear, blev jeg lidt frustreret.
    Nu er jeg jo smed, og når smeden ikke kan løse en opgave tager vi hammeren....

    Det viste sig at midter"stangen" der går ind i gearnavet ikke kunne gå helt ind, men efter et par slag med hammeren og, BOING..... Så virkede det hele igen.

    Kan dog ikke anbefale dette til andre.
    Har engang læst i et Amerikansk militær reglement at dette har et navn: PERCUSION REPAIR.
    Noget infanterister gør når skidtet ikke virker: SLÅR PÅ DET, indtil det, enten virker eller slet ikke virker mere...

    Nu har vi alle en lidt større forståelse for noget vi ikke burde vide noget om.... smiley

    Tak Alle

    Palle


  • Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   18. aug 2017 Jeg har skiftet Klikboks, skiftestænger/i nav, rød plastikbøsning, kabel mv. 1,2,3,4-gear går fint, men hvis jeg skifter til 5. gear, så vil den ikke gå retur (kablet kører 100%...først når jeg trækker clickboksen lidt ud, smutter det hele tilbage... ?

  • Leif B
    Leif B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 12 Svar: 1
    #9   11. mar 2018 Sram S7 er bare noget lort jeg kan helle ikke få det til at virke og det er sjovt nok det samme problem alle har med det lort gear det eneste der virker er Shimano
    Mvh Leif


Kommentér på:
SRAM S7 gear.

Annonce