{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

Hvordan spænder i Casetten (Shimano) {{forumTopicSubject}}

jeg kom i tvivl her den anden dag da jeg fik min kollegas baghjul i hånden og opdagede at tandhjulene havde en lille smule frigang, de kunne bevæge sig frem og tilbage selvfølgelig ikke mere end slidserne hub'en tilader det.
jeg har altid kommet en ekstra ring bag casetten så tandhjulene sidder fast når det er spændt,
Møtrikken virker jo ret klein og ud fra det, skal den måske kun sørge for casetten bliver inde på hub'en og ikke spænde casetten fast.
Hvad gør I ??
hvad er rigtigt her ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan spænder i Casetten (Shimano)
  • #1   14. nov 2011 du må aldrig vold spænde den, den sådan set kun lige spændes til , og så lige ha et nyk mere , det er mere end rigeligt. smiley
    og der må jo selvfølgelig ikke være for meget slør i cassetten, så skal der en ring mere på.


  • #2   14. nov 2011 Jeg har oplevet at cyklen "snurrer", når den får nogle omdrejninger/belastning... Problemet var, at kassetten ikke var spændt nok - derfor spænder jeg den til smiley

  • #4   15. nov 2011 Morten @ siriusly? Kune det ikke tænkes, at der var noget andet roterende på din cykel, der ikk var afbalanceret?

  • #5   16. nov 2011 den kan godt klare nogle klø. 40nm for at være helt præics.
    så spænd den godt til. ikke hjulbolt på en bil til men. men den kan trækkes pænt til. Går ud fra at det er det samme på en racer som på en mtb.


  • #6   17. nov 2011 hvis ik den blir spændt hårdt nok bliver der mærker i bodyen.. ik at det gør noget... men det er absolut unødvendigt, og det giver nogen mærkelige knage lyde hvis den er bare den mindste smugle løs...

Kommentér på:
Hvordan spænder i Casetten (Shimano)

Annonce