{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket kranksæt her?
  • #1   21. sep 2012 Et billede mere


    profilbillede
  • #3   22. sep 2012 Jeps.. De kan sidde fast så man næsten ikke fatter det.

  • #4   22. sep 2012 den du linker til passer ikke - her er en godt nok ikke en deore, men stadig i fin kvalitet også til en herlig pris. og der ser også ud som om 500kr ville være lidt meget at bruge på den cykel der.
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46021


  • #5   22. sep 2012 af hvad jeg kan se skal du bruge den montering der hedder Square Taper, som er klassisk firkantet montage, ligesom men bruger på damecykler osv.

  • #6   23. sep 2012 Pis.. Det er bestilt nu:-).. Det er en felt q850 fra 2005 jeg har at stå, med et helt færdigt kranksæt og kæde.. Hm så må jeg få det returneret og bestilt noget andet

  • #7   23. sep 2012 Bare for god ordens skyld skal jeg sige jeg ikke havde tænkt mig at sætte sættet i den gamle krank box.. Kam det stadig ikke lade sig gøre?

  • #8   23. sep 2012 nej hvis du køben en anden box, så spiller det.

  • #9   23. sep 2012 Selvfølgelig kan du bruge det sæt du har bestilt (som du linker til) og du skal ikke ud og købe en anden boks den følger jo med og det er en BSA 68/73mm så no problem.

    Og for at få de gamle arme af så fungere denne fint og er billig http://www.thansen.dk/product.asp?c=7679058746&n=-1351314138&pn=-1351314121

    alt efter hvilken boks der allerede sidder i skal du jo også bruge en adapter til at tage den ud/af smiley


  • #10   23. sep 2012 Sådan Carsten;-).. Det er jeg sgu glad for.. Har netop købt den ting der samt en prop til at aftrække krankboksen.. Glæder mig lidt til det projekt her nu:-)

  • #11   23. sep 2012 Sådan Carsten;-).. Det er jeg sgu glad for.. Har netop købt den ting der samt en prop til at aftrække krankboksen.. Glæder mig lidt til det projekt her nu:-)

  • #12   25. sep 2012 For at få den gamle krankbox id skal du bruge sådan en her http://www.thansen.dk/product.asp?c=7689844012&n=-1351314138&pn=-1351314124

    Få at få de nye udvendige lejer skruet i skal du bruge sådan en svend her http://www.thansen.dk/product.asp?c=7689856751&n=-1351314138&pn=-1351314135

    God fornøjelse og pøj pøj med det


  • #13   25. sep 2012 Jeg købte sådan en prop til at trække kranksættet ud, men hold nu kæ... det skidt sad fast.. Løsning blev en masse små slag med hammer og så aftrækkeren fast i en skruetvinge. Så blev selerammen brugt som moment nøgle og løs gik den.. Idag får jeg det nye kranksæt, er det bare i med det? Det er et hollow ll

  • #14   25. sep 2012 Det er bare i med det! Husk der er forskel på venstre og højre og smør evt gevindet med lidt fedt først

    Ps der følger sikkert nogle afstandsskiver med til krankboxen, men det burde fremgå af monterings vejledningen hvordan de skal placeres


  • #15   25. sep 2012 Det er netop de afstands skiver der spøger lidt.. Er der faste regler for hvor meget der skal være eller?

  • #16   25. sep 2012 Måler huset (stellet) 68mm så skal du ha en ring i venstre side og to ringe i højre side, er huset 73mm skal der kun være en skive i højre side.

    Der følger en fin guide med til kranksættet så du skal ikke stresse.

    Når du montere krankboks/lejer spænder du den rimelig fast (ingen vold) og når du har skubbet højre pedalarm igennem boksen så skal du huske at der skal monteres en plast bolt i venstre side til at skubbe armen ind på plads, når du forspænder den plast bolt skal der på ingen måde bruges vold, du spænder kun til at slør er væk og løsner så bolt en kvart omgang og spænder så de to umbrako i selve armen.

    Overspænder du plast bolten så dør dine lejer ret hurtigt så vær opmærksom på det.


  • #18   25. sep 2012 Carsten - Mit hus måler 68 mm og har gjort som du skriver, men jeg er ikke helt med på den plast ting på venstre arm som du også nævner??

    Kan du lave en meget pædagogisk forklaring til mig?:)

    Karsten S - Du skruer de to emner sammen som kun hører sammen. Dvs du kan ikke skrue det forkert sammen. Først skal du dog lige have den bolt af som sidder absolut yders. Derinde skal gevindet i pedal aftrækkeren passe i armen. Så med en fastnøgle eller svensk nøgle drejer du blot gevindet rundt og din arm bevæger sig stille af krankboxen


  • #20   25. sep 2012 Jeps. De kan sidde fast:).. Men intet ift selve krankboxen, hvis du da skal have den udskiftet:)

  • #22   25. sep 2012 Kan du tage et billede af det? Jeg havde min ramme med i thansen hvor de hjalp mig..
    Jeg skulle have en 4 kantet en square et eller andet.. Hvad hedder dit kranksæt?


  • #24   25. sep 2012 Michael

    Tæt på square taper smiley

    Karsten S

    Der skal du bruge den som jeg linker til længere oppe i tråden.

    Det er et som dette ikke smiley



    profilbillede
  • #26   26. sep 2012 Karsten hehe har ikke lige sådan et liggende længere men kan da klare et FC-M950 med boks, forskifter, bagskifter, kæde og titanium kasette i samme serie (kan ses på cykel i min profil)

    Michael den ser ca sådan her ud...

    det er den som du spænder ind i venstre side så du trækker armene sammen og skulle meget gerne følge med til det nye kranksæt smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hvilket kranksæt her?

Annonce