{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Kassette? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Jeg står med en kassette som trænger til udskiftning...

Der sidder alt i XT gear på den nu, bortset fra kassetten som er en PG870 mener jeg den hedder fra Sram. mit spørgsmål går på om det er helt ligegyldigt om det er Sram eller Shimano man sætter på? Jeg har altid selv været af den overbevisning at XT passer bedst med XT.

Men er det i virkeligheden ligegyldigt hvad man sætter på? og er der nogen som har forslag til en optimal kassette som ikke koster en "arm" tager jeg glædeligt imod.

Mange tak for hjælpen på forhånd.
Vh Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kassette?
  • #1   23. okt 2012 Du kan sagtens smide en Sram kassette på, også kæde som du nok skal skifte samtidig smiley

  • #3   23. okt 2012 Okay mange tak, Mads min fejl det er selvfølgelig en 970 smiley men det undrer mig bare at man kan blande og bruge kassette men ikke bagskifter og triggers osv? Jeg har været inde og læse om det, og der sidder åbenbart også sram på std. ? Synes det er lidt underligt smiley

  • #4   24. okt 2012 Det har noget med indekseringen at gøre mht. bagskifteren, Shimano er 1:2 og Sram 1:1 - altså Shimano "klikker" to gange hvor Sram kun "klikker" en. Det er blandt andet også derfor der er så delt mening om mærkerne, nogle er til det ene og andre til det andet.

  • #5   24. okt 2012 Jeg vil anbefale en XT kassette og KMC X10SL kæde så får du laaaaaaaaang levetid.

  • #7   24. okt 2012 Okay, hehe.. Så er det på plads smiley

    Det vil sige at i bund og grund kan man blande tandhjul og kæde som man lyster? og tak for de gode svar.


  • #8   24. okt 2012 Ja, altså til en hvis grad, tingene skal selvfølgelig passe mht. hvor mange gear (8,9, 10 speed osv.)

  • #9   24. okt 2012 Ja naturligvis smiley Nu blev der anbefalet XT kassette, er den mere holdbar end en eks. Sram pg970 eller lign?

  • #10   24. okt 2012 Holdbarhed kommer 100% an på hvordan du vedligeholder kæde klinger kassette.

    Hvis du nu sørge for at skifte din kæde inden den bliver for slidt kan du sagtens have en kassette i et ret lang tid. Det er kæden der slider klinger og kassette når den bliver slidt. jo mere slidt den er jo hurtigere går det.

    Hvis du måler den med en kædemåler ala parktool's så vil du kunne undgå unødigt slid.

    Har selv kørt +2500km med min kassette som er den billigste sram 10 speed. Har skiftede kæde 3-4 gange og skal skifte igen her snart.


  • #11   24. okt 2012 Okay, det lyder til det er vigtigt at holde øje med kæden samt holde det rent. Er det ligemeget om man bruger en 10speed kæde på en 9 speed kassette? Måske dumt spørgsmål ? smiley

    Tak


  • #12   24. okt 2012 Nej det er det ikke smiley
    9 speed er til 9 gear på din skifter og 10 speed er til 10 gear på din skifter, derudover er der også forskel på bredden af kæden og dermed også mellemrummet mellem tandhjulene på selve kassetten - 9 og 10 speed kassetter er nemlig lige brede smiley


  • #13   25. okt 2012 Okay, godt jeg spurgte så smiley Var ellers lige ved at købe 10 speed kæde til 9 speed kassette smiley

    Tusind tak for hjælpen allesammen smiley


Kommentér på:
Kassette?

Annonce