{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.364 visninger | Oprettet:

Bremser hyler næsten konstant {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har i dag hentet en "brugt" Cannondale Trail SL2 29", den har kun kørt 5 ture og ser ud som ny, så er overbevist om jeg har gjort et godt køb.

Men min forbremse hyler, det virker som om klodser og skiver rammer hinanden hele tiden. Men hvis jeg holder forbremsen bare 5mm ind, så stopper det, men det bliver man jo træt af med tiden. Er der nogle der ved hvad jeg skal gøre ved dette?

Venlig hilsen

Jeppe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser hyler næsten konstant
  • #1   23. mar 2013 Ret kaliberen, rens skiver og slib let på klodserne, hvis det er avid, så begynder de hurtigt igen

  • #2   23. mar 2013 Rens skiver, slib klodser let. Massér evt stemplet lidt osse. Løsn bolte til kaliber, holde grebet inde (brems), stram bolte igen. Har ikke noget med Avid at gøre, om de begynder igen.

  • Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 34
    #3   23. mar 2013 Den ene af stemplerne sider fast


  • #4   23. mar 2013 At de hyler har ikke noget at gøre med at det er Avid bremser, det er klodserne der gør det. specielt når bremserne er kolde og våde.
    Få justeret kaliber, rens skiver og slib af klodserne så de lige er rene som Atterman siger. Tjek om stemplerne køre som de skal og så bremser du klodserne til, det er de sikkert aldrig blevet.


  • #5   23. mar 2013 Okay, super. Mange tak for svar alle sammen smiley

    God lørdag aften alle sammen.


  • #6   24. mar 2013 Jeg har bare oplevet at især avid hyler som en stukket gris, har jeg prøvet på både juicy 3/5 og elixir 5 plus det hører jeg rundt om, uanset klodser og lignende, pg mine nye xt gør det slet ikke på samme måde

  • #7   24. mar 2013 Og jeg har prøvet forskellige dyrere bremser der hylede konstant, og mine gamle avid elixir hyler højst hvis der er lidt vand på dem, en opbremsning og så tier de stille igen.

    Jeg har ikke luret hvorfor nogle bremser hyler, det er lidt et mysterium, men jeg har den opfattelse at det ikke har noget med mærket at gøre

    Jeg synes jeg har haft held med at bremse helt nye klodser godt til, dvs en laaaaang bakke, og så ellers bremse hele tiden, blødt og hårdt, gerne tage bakken flere gange.


  • #8   24. mar 2013 Der ligger masser af guides her i forummet men en af de bedste lyder:
    tag hjul af og bremseklodser ud af kaliber. tag en stor og fin flad skruetrækker og pres stemplerne forsigtigt tilbage i kaliberen til de går i bund. her kan du også se om den ene går trægt. slib klodserne let med fint sandpapir. sæt klodserne tilbage i kaliber og monter hjulet så det sidder helt lige i gaflen. løsn boltene på kaliberen og placer kaliberen så skiven løber midten af kaliberens åbning og spænd boltene. herefter pumper du på grebbet langsomt(ingen pludselige pump) til stemplerne/klodserne når ud til skiven og tager fat. nu skulle kaliberen/stemplerne være centreret over skiven. test kør.
    det kan virke langtrukken men det giver et bedre resultat.


  • #9   24. mar 2013 typisk hyler bremsene hvis der er fedtstof på klodserne og skiverne, få det renset og slebet godt. rens begge dele med alkohol/sprit, så holder det op

  • #10   24. nov 2014 Mine bremser hylede helt tosset. Sleb klodserne og masser af bremserens til skiver og klodser. Det lader til at hjælpe smiley

Kommentér på:
Bremser hyler næsten konstant

Annonce