{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Anders D
Anders D
Tilmeldt:
24. jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilken geargruppe? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have købt mig en tri-cykel - den helt store forskel er geargruppen.

Den ene har: Shimano Dura Ace Di2

Den anden: Sram Red

Jeg er lidt nervøs for det elektroniske gear. Spørgsmålet er: Har jeg grund til det? Nogen der har erfaringer med de 2 systemer? Er det elektroniske dyrere i reparationer?

Hvis vi antager de 2 cykler er identiske, på nær geargruppen - hvilken ville i vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken geargruppe?
  • #1   8. jul 2013 Jeg ville vælge SRAM, men det er også bare fordi jeg er bange for at løbe tør for batteri i højeste gear halvvejs igennem cykelturen. smiley

  • #2   8. jul 2013 Jeg tror jeg ville tage den Elekroniske gear gruppe smiley !

  • #3   8. jul 2013 Simon B: Tvivler på, at det er mindre driftsikkert end andet.

    Desuden er der jo garanti på tingene. Jeg ville vælge Di2 hvis prisen ikke var afgørende. Uden skyggen af tvivl!


  • #5   8. jul 2013 Marc: Jeg ville nu sige at der er væsentlig større risiko for at Shimano stopper med at fungere, da det er batteridrevet.. smiley

    Og hvordan kommer garantien ind i billedet? Jeg tvivler på at man kan få erstatning hvis man løber tør for batteri på turen. smiley

    Og jeg holder stadig med Kryll. En cykel burde ikke indeholde noget elektronisk, der gør at man ikke kan køre videre, hvis det stopper med at fungere.


  • #6   8. jul 2013 Hvor stor er sandsynligheden for at det stopper med at virke? Jeg ved ikke hvor længe man kan køre på en opladning, men det er vel som med alt andet grej, man skal holde øje med det.

    Jeg har absolut ikke planer om at skifte til noget elektronisk foreløbig, det er jeg for nærig til. Men det er da vejen frem!



  • #8   8. jul 2013 meget federe med di2. Man kan tydeligt høre folk bare snakker og ikke har prøvet at køre med en di2 gruppe. Man lader sin gruppe en gang imellem. Det jo det samme som at se sin cykel efter. Så hvis du har pengene så gå efter en di2 gruppe.

    også dejligt at have skiftere i bremsegrebene. gør det hele lidt sjovere.


  • #9   8. jul 2013 DI2 skifer fantastisk. Jeg ville aldrig vælge andet end en elektronisk gear-gruppe, hvis prisen var underordnet. Man kan køre meget længe på batteriet og det tager ikke særlig lang tid at lade det op.

Kommentér på:
Hvilken geargruppe?

Annonce