{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Ny geargruppe / upgrade/"downgrade" {{forumTopicSubject}}

Mojn ålle sammens.

Jeg er lidt i syv sind. Jeg vil/skal i den grad have gjort noget kraftigt ved mine gear (især krank/klinger) og er i vildrede om hvad der vil være det bedste for mig. Cyklen har tidligere været en transport cykel kombineret med skov hvorved en slidt 3x9 har fungeret ganske godt.

Nu er det dog kommet så vidt at jeg vil satse lidt mere på at holde den fra vejen og kun komme i skoven på den og vil i den sammenhæng gerne have lidt bedre gear at lege med. Lige nu sidder der XT på den, men hvad skal man vælge. Skal jeg over i en 2x10 eller lignende? og i så fald, hvilken?

Jeg har et lille ønske om måske at ryge på SRAM NX når den bliver tilgængelig, men tror ikke mit navn kan klare en 11 speed kassette hvorved jeg så også skal til at have et nyt af dem.. og kræver det så ekstra plads i rammen eller passer det bare sammen sådan noget?

Jeg har desværre virkelig svært ved at vide hvad for et nav jeg har på nu da der absolut ingen!! navn eller mærker er på det. Ved kun at farven passer 100% med den sram kassette jeg har på.

Angående krank skulle jeg mene det er en bb30 med skrueboks, den må til gengæld også gerne blive bedre, men tror en smøring kan gøre det meste. Hvis nu jeg "bare" skal have nye klinger og pedalarme, hvordan passer det så sammen? Plug-and-play eller hvad skal jeg holde øje med?

Mange spørgsmål, ved det godt, håber i har nogle inputs og råd og måske en annonce med lidt guf til en opgradering!


På forhånd tak. Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny geargruppe / upgrade/"downgrade"
Kommentér på:
Ny geargruppe / upgrade/"downgrade"

Annonce