{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Nyt krankset {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg står og skal lave en mindre reparation på min MTB, hvor jeg skal skifte krankset, kassette og kæde.. Kæde og kassette har jeg styr på, men når det kommer til udskiftningen af kranksettet, er det så en meget vigtig faktor, hvilken krankboks jeg har? eller kan jeg bruge den jeg har i?

Link til krankset(ved godt det er en lidt billig en, men søger efter billig løsning) - http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/fsa-dyna-drive-8sp-triple-mtb-crankset/rp-prod90253

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt krankset
  • #2   6. aug 2013 Kransættet skal jo passe til den krankboks du har. Det kranksæt du linker til, passer på en firkantet krankaksel.
    Så som Dennis skriver... Hvilken krankboks har du?

    Desuden skal du være opmærksom på, at hvis det er et gør det selv projekt, kræver det jo specialværktøj.


  • #3   6. aug 2013 Tak for jeres svar
    - min nuværende kæde/kasette er også 8-speed, så det passer
    - Cykelforhandlerne tager 700-800 for at skifte kasette og kæde, og her kan jeg få kassette, kæde og krankset for 400, og som sagt leder jeg bare efter en billig løsning
    - Vil lige tjekke min krankboks og komme med et svar
    - LÆngden har jeg ikke lige tænkt på, men i det hele tænkte jeg mere bare på de ting der skulle passe sammen


  • #4   6. aug 2013 Men som stående inde på siden : "Compatible with JIS square taper BB."
    Skal den så hedde det? ellers skal den bare være square taper


  • #5   6. aug 2013 Den skal jo passe til firkantet krankaksel (square taper), såfremt at det er sådan en du har. Så kontroller det først. (Men det er det højst sandsynligt, når det nu er 8speed).

    Har du værktøj til selv at skifte det??


  • #6   6. aug 2013 Men som stående inde på siden : "Compatible with JIS square taper BB."
    Skal den så hedde det? ellers skal den bare være square taper


  • #7   6. aug 2013 Okay smiley tak for hjælpen ( Så det afhænger ikke af mærket, men blor at det er "square tape" )

  • #8   6. aug 2013 Svært at hjælpe dig med hvilken krankbox du har?
    Der er mange forskellige muligheder, og det bedste er nok at pille den ud og så se hvad der står på den.
    Men "square tape" er det hul der er i midten på dit nye krankset. Så det er jo et must at din cykel køre med denne model.
    Men har du ikke værktøjet til at skifte det, bliver det næsten umuligt at få det gl. af.
    Evt. ta et billede af din krank.


  • #9   6. aug 2013 Er godt klar over at værktøjet en en rimelig vigtig faktor smiley har også en mulighed i baghånden, men cykelhandleren tager 225,- for at skifte det hele smiley overvejer den mulighed.. Smider billede ind senere

  • Mr. Mongoose
    Mr. Mongoose Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 41
    #10   6. aug 2013 Er du iøvrigt opmærksom på at det kranksæt er med touring/City gearing, og ikke til mtb....

    Du kan få et shimano kranksæt hos den lokale for 300 - 400,-.....


  • #11   6. aug 2013 Hvor i østjylland holder du til? Hvis det er i nærheden af Århus kan du evt komme forbi en dag, så kan jeg tage et kig og fortælle dig hvad du skal have fat i - og evt. give en hånd med at få skiftet når stumperne kommer hjem?

  • #12   7. aug 2013 Det undrer mig når jeg fandt den under mtb siden... hmm smiley

    @brinker - Bor i Viborg, lyder meget fristende, lad os da lige skrives ved smiley


  • #13   7. aug 2013 @Mr. Mongoose - Settet hedder jo "FSA Dyna Drive 8sp Triple MTB Crankset" ?? "MTB"

  • #14   7. aug 2013 Kører heller ikke decideret MTB på den. Bruger den mere som vintercykel, når raceren står indenfor, så det gør ikke det store for mig

  • #15   7. aug 2013 Okay - du giver bare lyd smiley

  • Mr. Mongoose
    Mr. Mongoose Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 41
    #17   7. aug 2013 Det kan godt være der står mtb, men det er det ikke - normal gearing på mtb er 22-32-42 eller 44. Det burde ikke ligge under mtb. En lada bliver heller ikke til en BMW fordi der er en der skriver det på nettet :-))

    - det andet du linker til passer bedre - men du er nød til at vide hvilken længde boks du kører med - kranksættet fåes vist med 2 indpresninger - vælger du det forkerte, kan du højst sandsynligt ikke komme på lille eller stor klinge....

    Og det kranksæt kan ikke koste meget mere hos en forhandler, som samtidig hjælper dig med gratis at finde det rigtige....


  • #18   8. aug 2013 Men som sagt bruger jeg den kun som skolecykel alligevel.. det er ikke en jeg kører i skov med smiley

  • #19   8. aug 2013 sæt nu jeg køber shimano kranksettet, så kan jeg vælge mellem 170mm og 175mm..

    Er det noget med min højde at gøre, eller noget med cyklen (undskyld hvis jeg spørger dumt.., men det er vel det man har et forum til smiley )


Kommentér på:
Nyt krankset

Annonce