{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Jan N
Jan N
Tilmeldt:
15. jan 2013
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30

Gps til mtb {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer en ny gps til topografiske kort, jeg har i dagen garmin 800 som jeg ikke er imponeret af som gps, men spørgsmålet er hvad skal jeg købe ?
Har i nogen gode bud eller erfaringer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gps til mtb
  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #2   19. jan 2014 Det er nok ikke kortene der er problemet, jeg syntes nok bare det mere er en cykelcomputer end end gps og vil derfor gerne have en god gps der kan bruges til mtb.

  • #3   20. jan 2014 Hvad er det helt præcis du forventer?
    Det er lidt uklart...


  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #4   20. jan 2014 Jeg vil gerne have en gps der er nem at arbejde med og som kan vise små stier og veje som på et topografiskkort, og jeg syntes ikke Garmin 800 er nem og virker særligt godt, så derfor søger jeg en der er bedre.

  • #5   20. jan 2014 Tvivler på du finder en der er markant bedre...
    Hvad er det, der ikke er nemt/ikke virker særlig godt?
    Præcisionen? Menuerne? Andet?

    Mht. kort så kan du tage et kig her:
    http://www.singletrack.dk/forum/gps-generelt/7894-dk-topo-map-for-garmin-edge-800


  • #6   20. jan 2014 Garmin sætter jo standarden for hvordan gps til cykler bør være.

    De er jo nærmest apple inde for cykel computere smiley (nej jeg er ikke apple fan boy)

    Har du kigget på 810? Det bliver nok ikke meget bedre.


  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #8   20. jan 2014 Nej Jeg har ikke rigtigt prøvet et Topo kort på min Garmin må jeg indrømme, syntes de er meget dyre, men jeg har downloadet div kort fra Harzen osv og jeg syntes ikke de var nemme at finde rundt med.
    Men det kan da være det er manden det er galt med smiley


  • #9   20. jan 2014 Se i den tråd jeg linkede til tidligere, der er en måde du kan få gratis (lovlige) topo-kort til din 800...

  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #11   21. jan 2014 Hej Bjørn.
    Tak for det, men hvordan får jeg dem lige over i min Garmin 800, skal jeg omdøbe dem eller ? der er noget med Garmin 800 kun køre med TCX filer og ikke disse img filer ???


  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #13   21. jan 2014 Ja sorry, men den forstod jeg ikke helt.
    Step for step please ....


  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #15   21. jan 2014 Super takker mange gange smiley

  • #16   21. jan 2014 Ellers er der også frie kort at hente på openmtbmaps.com
    De er rimligt detaljeret og en god del af de danske spor ligger allerede på kortet


  • #19   22. jan 2014 Hej Jan,
    I MC - offroad/enduro/rallye verdenen bliver der brugt en del forskellige gps/navigations systemer til at logge eller planlægge ruter/waypoints.

    Prøv at søge lidt i forum på www.tenere.dk er sikker på du vil kunne finde lidt nyttig info derinde...


  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #20   28. jan 2014 Hmm. Nu har jeg så købt et 16 GB kort og sat det i min garmin 800 og sluttet den til en pc, med der bliver ikke oprettet nogen mapper på dette kort, gør jeg noget forkert eller er det noget man selv skal oprette eller skal der indstilles noget på selve min Garmin 800 først eller ?????

  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #22   28. jan 2014 Skal jeg gå ind på det micro sd kort jeg har købt og oprette en folder der hedder Garmin og så lægge filerne derover og så skifte over på det kort på selve Garmin 800 enheden, så spiller det bare ??

  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 30
    #24   28. jan 2014 Mange tak for hjælpen, godt der er hjælp at hente for dem der ikke er så skarpe smiley

Kommentér på:
Gps til mtb

Annonce