{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

MTB/racer geardele? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for et godt stykke tid siden oprettet et lignende emne, men synes ikke at jeg fik de svar jeg søgte. Så jeg prøver igen. smiley

I bund og grund lyder spørgsmålet sådan her: Kan man montere racer geardele på en MTB? Det lyder dumt, men lad mig prøve at forklare...

Er det muligt at montere en kassette fra en racer på et MTB-hjul? Altså, er body'en den samme? Hvis ikke, er det så muligt at montere en body fra en racer på et MTB nav?

Og så kommer næste problem: Jeg fik i mit sidste indlæg at vide at en racerbagskifter ikke vil fungere med index'et i en MTB gearvælger - Er der virkelig forskel på en MTB-vælger og f.eks en Sora-vælger til flatbar, rent index-mæssigt?

Altså... Er det muligt at lave en alm 26" MTB, med racer kassette og bagskifter, samt en MTB gearvælger?

Ideen er til et hygge/gejl-projekt, derfor det underlige setup. Prøver gerne at omformulere, hvis det er helt uforståeligt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB/racer geardele?
  • #1   1. sep 2014 kasetten kan du sagtes montere fra en racer til en mtb

  • #3   1. sep 2014 F.eks. så kører jeg 11-28 Ultegra kassette med en XT 785 Short Cage bagskifter.

    40/28 på kranksættet.
    Og med XT shifters
    Det kører helt perfekt.

    Om du kan bruge en racer bagskifter er vel et spørgsmål om den kan spænde over alle gear.
    Altså hvor lang Cage der sidder på den.

    Jeg ville prøve mit setup, for det virker smiley


  • #4   1. sep 2014 Jeg har lavet en 9 speed mtb om med tiagra bagskifter og nogle deore skiftere - virker fint - og samme med kassetten.
    Tvivler på der er sket ændringer der ang. 10 speed, men er ikke 100% sikker


  • #6   1. sep 2014 Super! Det er jo lige præcis det jeg gerne vil høre. Jeg takker mange gange. smiley

  • #7   3. sep 2014 Det afhænger af hvad det er du blander ! Op til og med 9 speed blander du bare løs - 10 speed kører med forskellig udveksling på trigger/skifter på race og mtb, så der kan du ikke blande - hvis du f.eks vil køre med race bagskifter, skal du have en trigger der er lavet til race....

Kommentér på:
MTB/racer geardele?

Annonce