{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.845 visninger | Oprettet:

Rasmus D
Rasmus D
Tilmeldt:
23. aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Lakering af cykel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil lige spørge jer om der er nogen der har erfaring med at male deres stel?
Skal der bruges en speciel grunder/maling når det er aluminium?
Hvordan i sliber den?
Fif til hvordan man maler forskellige farver?

Eller er hele processen for besværlig?

Da det er en vinter racer er det ikke fordi det er nødvendigt men bare en hobby smiley

Håber at høre fra nogen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakering af cykel
  • #1   2. okt 2014 Jeg har lige lakeret min GT og det er ikke anderledes end alt andet smiley
    Slib den godt ned og grundfarve på og så farve og lak.
    Jeg bruger ganske alm. autolak fra http://www.lak-grossisten.dk/


    profilbillede
  • #2   3. okt 2014 Jeg har desværre ikke så gode erfaringer med gør det selv. Mit alu stel blev glasblæst, så det var helt bart, så fik det 2 gange grunder, og derefter 3-4 gange lak af god kvalitet (MTN), og derefter også 2 nogle steder 3 gange klarlak.
    Da jeg skulle sætte decals på skete dette: http://img.tapatalk.com/d/14/05/29/erusyhu4.jpg
    Efter jeg har brug cyklen et par måneder er lakken slået af rigtig mange steder, den er virkelig virklig skrøblig! smiley Og det kostede mig ca 800 kr i materialer, og en masse tid. For 100 kr mere kunne jeg have fået den pulver lakeret!!


  • #3   3. okt 2014 Det var da en træls oplevelse smiley
    Det med dine decals har jeg set flere gange før, og det er simpelthen fordi de ikke har kunne arbejde sammen med lakken. Så det er altid risikabelt at lakere dem over med mindre man ved de ikke "koger op" som på dit billede.
    Når du skriver lakken blive slået af så tænker jeg straks om du har husket at mellemslibe mellem lagene? Ellers så binder lakken ikke på underlaget og så bliver det netop slået meget let af....


  • #4   3. okt 2014 Vil ikke selv male. Kender en dygtig autolakker og han siger det kan gøres for en lille pris. Men hvis det var bedre med pulver ville jeg vælge det.
    Takker for input, håber nogle andre også kan få glæde af dette.
    Tager fat i maleren og får ham til at male den smiley Når jeg kommer dertil...


  • #5   3. okt 2014 Er der ikke noget med at man kan blande nu get i sin lak såden bliver lidt sejere. Mener man bruger det til plast kofangere bla.

Kommentér på:
Lakering af cykel

Annonce