{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Mikael H
Mikael H
Tilmeldt:
2. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kranksæt {{forumTopicSubject}}

Hej. har lidt spørgsmål til kranksæt - gearing på racercykel. Jeg har i dag 53-39 foran og 11-28 bag, men kunne godt tænke mig lidt lavere gear til når jeg kører op af Munkebjerg. Det er ultegra 6700. Ville jeg kunne sætte eks. Shimano 105 5750 Sølv Compact 50-34 tands 170 mm på ?? og hvilken pedalarm længde skal man vælge ??? og skal jeg have ny kæde hvis man skifter ??? eller er det bare og bytte og cykle. Har tænkt på at skifte den foran, da bag kransen næsten er ny, og hvis jeg skal skifte den kræver det en ny bagskifter. men ved heller ikke hvordan det er bedst at gear den om... Håber nogen ved lidt mere end jeg smiley

Kilde: http://www.cykelpartner.dk/kranksaet-shimano-105-5750-soelv-compact-50-34-tands-170-mm_04FC5750CX04S.html#ixzz3herUcLnD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kranksæt
  • #1   2. aug 2015 Nu må du på ingen måde tage det som en provokation eller andet, men kan du ikke køre op af munkebjerg i 39-28?

    Du kan evt skifte din inderste klinge ud med en 36. Der er ingen grund til at smide et helt nyt kranksæt på.


  • Mikael H
    Mikael H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   2. aug 2015 Jo kommer op, kunne bare godt tænke mig den lidt mere lav gearet, synes. Sjælden jeg bruge den højste gearing, så måske en 50- 34 ville være bedre ? Eller ?

  • Mikael H
    Mikael H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   2. aug 2015 Kan man godt skifte så den hedder 53- 36 uden det giver problemer ?

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #4   2. aug 2015 Hvis det er et shimano FC 6700 kranksæt du kører med nu kan du ikke sætte mindre klinger end 39 tænder på dit kranksæt.
    Et shimano 5750 kranksæt med 34-50 tænder vil give dig lavere gear.
    Det passer i de kranklejer der sidder i din cykel nu.
    Du skal justere forskifter lidt ned, og tage nogle led ud af din kæde, så kører det


Kommentér på:
Kranksæt

Annonce