{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.494 visninger | Oprettet:

Astma (hvilken medicin bruger du??) {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Jeg har desværre Astma, som så mange andre. Min Astma bliver særligt påvirket under anstrængelse, men også ved ophold i røget lokaler, eller ved lugte/dampe som fortynder/maling, diesel røg mm.

Under træning danner jeg en del slim, og har derved svært ved at holde farten oppe da jeg ikke får ilt nok. Det er ret belastende, da jeg føler at jeg har mere i benene, end jeg har ilt til at levere.. :o( Det er en smule demotivernde, når jeg ligger med en BPM. på 90-95% af max. på 1-2 timers ture.(min max er 199BPM) Tænk hvad man kunne yde, hvis man IKKE skulle hive så meget efter vejret, og døje med en puls helt oppe i det røde.

Mit spørgsmål lyder:
Har du/i erfaring med en effektiv Astma Medicin til Anstrængelses Astma? enten fra dig selv, eller i omgangskredsen?

Jeg bruger selv følgende produkter:
Symbicort Forte Turbuhaler 320/9 (2xdagligt)
Bricanyl Turbuhaler 0,5mg/doses (efter behov)

Jeg efterlyser noget der mere effektivt. evt. i pilleform..
Jeg skal naturligvis ha lægen med ind over, men det ville jo være meget rart med lidt info i baghånden, så jeg kan skubbe lægen i den retning der vil gavne mig mest.
Så del gerne din erfaring :o)

Vh
René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Astma (hvilken medicin bruger du??)
  • #1   1. maj 2010 har selv haft astma siden jeg var... ja.... 10 tror jeg...

Jeg vil anbefalde dig at få en henvisning til en gut i Charlottenlund. Ja jeg kan hverken huske navn eller adresse men han havde praksis på jægersborg Alle i Charlottenlund.

Pille form har jeg aldrig hørt at du kan få astma. Da det jo skal ud i det tynde væv i lungerne så vil en pille i din mave nok ikke hjælpe så meget.

• #2   1. maj 2010 jeg har astma, og tar kun den blå turbohaler, og ellers prøver jeg bare at ånde helt ud. og ånde dybt ind. det plejer at hjælpe hvis jeg begynder at blive meget forpustet.

• #3   1. maj 2010 DHG..

det kommer jo også an på i hvor svær en grad man har astma...

Det jeg har oplevet hjalp mig utrolig meget var at have en god kondition. men selvfølgelig når det er fugtigt så er jeg også ved at brække lungerne op...

• #4   1. maj 2010 Lige meget hvad skal du have en henvisning til en læge der har styr på astma i forbindelse med sport. Det burde din læge kunne undersøge ellers find selv en og få en henvisning til ham fra din læge.

• #5   1. maj 2010 Jeg har også anstrængelses astma.

Jeg har brugt det samme som du gør Rene.

Symbicort Forte Turbuhaler 320/9 (2xdagligt)
    Bricanyl Turbuhaler 0,5mg/doses (efter behov)

Men nu bruger jeg noget der hedder

Aerobec. (2xdaglig.)
    Bricanyl. (2xdaglig)

Og jeg følger det virker bedere ind det andet.
    Men det er meget forskellig hvordan din krop modtager den forskellige medicin.
    Det optimale for dig vil være at få lavet en lunge tæst ved din læge på den medicin du tager nu, og hvis du så vil prøve noget andet, så få testet om det virker bedere efter ca 3-4 uger på den nye medicin.

• #6   2. maj 2010 Tak for jeres feedback.. :o)

Jeg er helt enig i at forskellige produkter skal testes under rette forhold.. Det eneste jeg dog er/har været udsat for, er det jeg nævnte længere oppe. Dog er symbicort noget jeg kun har fået i et par år. Den sku erstatte den "blå/brune" i det daglige, da den er en kombi af disse to.

Brian J.
    Den der aerobec du tager nu, er det så en langtidsvirkende, nu hvor den erstatter en af den slags? (pille eller inhaler form?)

Hvis jeg skal yde på højere plan, så SKAL jeg ha den blå/hurtigvirkende, ellers kan jeg ikke få luft. Jeg slipper dog ikke for at sku kaste det meste af mine lunger op i den første time..

Michael G.
    Ham du taler om.. lægen altså.. Er det med sport som speciale?
    Pilleform. Der findes faktisk astma medicin i pille form. Jeg fik fortalt om et mærke på min sidste cykeltur, da jeg mødte en på turen som kendte til nogle gode piller, jeg kan bare ikke huske navnet på pillerne :-((

nb. tror jeg blev opmærksom på min astma i 12-14års alderen.. JEg fandt ihvertfald ud af at jeg som 15årig ikke ku være ryger *hehe* og godt det samme, for det er jo os for dumt at bruge tid på.. især når man har astma!

vh
    René

• #7   2. maj 2010 Har jeg astma?

Ofte når jeg har presset mig selv vildt meget til træning og kommer hjem i bad og fugtig luft så begynder jeg også at hoste rigtig meget. Er det normalt, eller er det et typisk tegn på astma? :S

• #8   2. maj 2010 Du ville nok allerede på ruten lagt mærke til astma symptomer. Så hvis det først er i badet du opdager noget, så tror jeg ikke du skal være nervøs for det. Fugtigt klima påvirker alle, og er man forpustet/presset, påvirker det kun endnu mere.
    Men ellers be om at få kontrolleret dit peakflow, så kan man se om du ligger inden for de ramme du bør ligge i.

René

• #9   2. maj 2010 Okay, mange tak.

Kommentér på:
Astma (hvilken medicin bruger du??)

Annonce