{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
305 visninger | Oprettet:

Køb af racercykel? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have købt mig en racer cykel til forår.

Hvor langt kommer man for 6000 kr brugt?

den skal kun bruges til landevej, ingen bjerge og sådan noget

Kommentarer på:  Køb af racercykel?
  • #1   24. sep Nu er racer-segmentet ikke lige min stærke side, min jeg følger med på sidelinjen, når kammeraterne har været på jagt i racer brugtmarkedet. En ting, som går igen ved mange brugte racere er, at prisniveauet sættes og forventes åndssvagt højt.
    Husk at have en kædeslidsmåler med i baglommen, hvis du tager ud og ser på brugte cykler. En total udkørt drivlinje kan sagtens gejles op, så mål hellere selv efter.
    Jeg magter ikke andre folks (og deres mekaniker) unoder, så jeg ville hellere gå efter en ny. Et rigtig fint bud på en ny racer vil være denne RT-58 med en Sram Rival 22 gruppe fra engelske Planet X til 5800kr.
    https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXRT58V2RIV22/planet-x-rt-58-v2-alloy-sram-rival-22-road-bike

• #2   24. sep Jeg vil give TS fuldstændig ret. Folk tror åbenbart at racercykler er bygget af englestøv og enhjørningehorn, for priserne er helt hen i vejret. Man kan være heldig at fange en god handel, men der er desværre langt imellem dem og man skal vide hvad man skal se efter.
    Som regel er priserne marginalt lavere end nyt eller også er cyklen så træt at det ikke kan betale sig at renovere den.
    Hvis du ikke ved hvad du skal se efter, så sats på at købe nyt. Det kan godt være du ikke får highend stumper, men du slipper for at skulle til mekanikeren efter hver anden tur.

Kommentér på:
Køb af racercykel?