{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.807 visninger | Oprettet:

Mikkel L
Mikkel L
Tilmeldt:
11. okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Køb af racercykel {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg er blevet bidt af og cykel og den cykel jeg bruger lige nu er en citybike med invendige gear. Jeg har hørt at der er mindre modstand i udvendige gear og derfor har jeg tænkt mig at købe en racercykel. Jeg ved dog ikke så meget om cykler. Jeg har kigget på den her. http://www.dba.dk/herreracer-nishiki-18-gea/id-1017478656/. Kom endelig med vejledning =).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af racercykel
  • #1   11. okt 2015 Mit bedste råd må være du skal tage til en forhandler og prøve en cykel. De kan vejlede dig med størrelse.

  • #3   11. okt 2015 Der ligger en god forhandler på Midtfyn som hedder cykelposten, de sælger gode cykler, både racer og cross . smiley

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   11. okt 2015 ok, men er det en rimelig pris for nishiki'en som jeg har linket, hvis den ellers er i god stand?. Jeg har også tænkt på en cross, men jeg har stadigvæk min gammel cykel som jeg kan brug til mere hverdagsbrug.

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   11. okt 2015 Ok er der nogle ting jeg skal være opmærksom på den. Og hvad vil du sige prisen skulle være. Jeg kan se at den har kostet 7000kr for ny.

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   11. okt 2015 Ah viste ikke den var så gammel. Skal man holde sig helt væk fra 2000-3000kr prislejet?

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   11. okt 2015 Altså jeg har ikke tænkt at cykle i sne med den. Men når det nu er sagt plejer det så ikke at være godt nok at rense kæden en gang imellem og selvfølgelig give den olie når den trænger? Spørg bare da jeg slet ikke har haft erfaring med udvendige gear.

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   11. okt 2015 Ja det kan jeg godt se. Men jeg siger ihvertfald mange gange tak for inputtene og vil helt klart tage det i mine overvejninger =)

  • #13   11. okt 2015 Come on DaveB - normalt synes jeg du har nogle ret gode indlæg, men denne gang synes jeg nu der er noget overdrevet det du skriver.
    At regnvejr skulle være "slidsomt" på en cykel - så er det altså heller ikke værre.
    Hvis man bare udføre et minimum af rengøring og smøring, så er der ingen problemer med at køre i regnvejr.
    Men det vil nok være fornuftigt at lade være med at køre i saltnings sæsonen.

    Har selv haft en citybike med udvendige gear, som jeg købte brugt for ca. 20 år siden. Den har kørt hele året rundt (også i salt) og bare fået lidt olie et par gange om året. Der har aldrig været problemer med den. Har skiftet dæk og bremseklodser én gang - kæde og tandhjul er aldrig skiftet (men er færdige nu).
    Jeg siger ikke at det er at behandle en cykel godt (og ville aldrig behandle mine MTB'ere eller min racer på den måde), men vil bare pointere at en cykel altså ikke bryder sammen ved et par ture i regnvejr smiley

    Så min anbefaling til Mikkel er at hvis du har lyst til at komme i gang med at køre på en racer nu, så er det nu du skal købe den i stedet for at vente til foråret.
    Om den du har fået øje på er den rigtige skal jeg ikke kunne udtale mig om.


  • #15   12. okt 2015 Hej Mikkel.
    Hvor høj er du.


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   12. okt 2015 Jeg er 182 cm.

  • #17   12. okt 2015 Jeg har en scott racercykel tilsalg hvis det var nogrt. Kan godt slå lidt af prisen hvis det er

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   13. okt 2015 Havde lidt tænkt på prislejet 2000-3000kr, så jeg også selv kan skrue i cyklen uden jeg kommer til at ødelægge for mange penge, og derudover se om det overhovedet er noget for mig =).

  • #20   13. okt 2015 Det kan sagtens lade sig gøre at finde helt rimelige cykler brugt til 2-3000, MEN du kan også købe meget l***...
    Det bedste råd er, at alliere dig med en ven, som har styr på cykler og kan vurdere stand på sliddele osv., for hvis alle sliddele er kørt i bund ender du hurtigt med at fordoble prisen på cyklen, bare i materialer.


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   13. okt 2015 Det lyder som en meget god ide

  • #22   15. okt 2015 DaveB: Har du erfaring for at efteråret er så meget mere opslidende end foråret?
    Jeg kan godt se at der statistisk set er ca. 2x regnvejr ( http://www.dmi.dk/vejr/arkiver/normaler-og-ekstremer/klimanormaler-dk/ ), men er det ikke "bare" en smule mere slid på det der alligevel er sliddele?

    Personligt bruger jeg stadig (som i denne tid på året) raceren hyppigt til hverdagsbrug, da klinger/kæde/kassette alligevel har noget det punkt hvor det hele bør skiftes til foråret.


  • #23   16. okt 2015 Ang. prislejet så mener jeg også der snildt kan findes noget godt.

    Købte selv en brugt racer til 3500 (kom ned i 3000 pga. mislyd i navet i forhjulet).
    Vist fra én person, der kørte noget ungdomsløb, men ikke gad mere.
    WOW, den var fed at køre på.

    Tilsvarende synes jeg tit (hurtigt efter køb) der var en del bøvl med gear på min flat-bar racer (Nishiki Hybrid Ultra-...), selv om jeg både smurte og rengjorde. Den var ny fra forhandler og havde overholdt alle service-checks. Den havde endda kostet 6000 (og jeg havde nok en forventning om at den hellige gral var velforvaret i lang tid)

    I praksis handler det nok ligeså meget om at det tager lidt tid og vilje at sætte sig ind i gear osv. og være indstillet på at brug=slid=udgift.

    Er stadig glad for den racer til 3000kr i dag, men har nok brugt <6000kr på dele til den (og noget tilsvarende på olie og værktøj smiley ).


Kommentér på:
Køb af racercykel

Annonce