1.868 visninger
|
Oprettet:
Energi/protein??? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige begyndt at træne lidt seriøst på racer, og tænker på om det kan betale sig at bruge en masse penge på energi gel/drikke osv, og på protein drik eller om det bedst kan betale sig at spise en dåse tun eller kylling efter træning?
Hvad er bedst at indtage under træning?
hvad er bedst at indtage efter træning?
Hvad kan ikke betale sig at bruge penge på?
Og hvilke mærker er bedst til pengene?
Alle råd er velkommen også selv om der er delte meninger så må jeg prøve mig frem og se hvad der virker bedst for mig.
På forhånd tak mvh T-Bike...
maj 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Cykler: 3 Emner: 58 Svar: 3.666
Jeg synes godt om High5 produkter, omend de er lidt dyre.
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 25 Cykler: 6 Emner: 19 Svar: 124
hvad med under træning energidrik eller gel eller begge dele? eller er det bare Kreatin der virker bedst?
feb 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 44 Svar: 452
hvis du interessere dig for din træning og kost så læser du denne artikel. når du har læst kan de jo vælge selv, men snyd dig ikke for lidt mere viden.
http://www.livescience.com/8086-protein-supplement-myth-revealed-body-work.html
feb 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 44 Svar: 452
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 25 Cykler: 6 Emner: 19 Svar: 124
Tak så er der lidt læsestof at sove på.
Lasse B: Jeg tror også at jeg får mest ud af et godt morgen måltid som du skriver og det samme efter træning.
og som jeg forstår det handler det bare om hurtig energi under træning så en mars/snikers kan være lige så godt som gel/energidrik og jeg er mest til ren vand i dunken.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 259
Idrætsmedicinsk institut, bispebjerg hospital
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 83
Køber proteinpulver med chokoladesmag fra getbig.dk
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 1 Svar: 62
Proteindrik bruges KUN efter træning eller for at holde dit proteinindtag oppe, ikke i en drikkedunk!!!
Husk at kun 2 daglige måltider ma erstattes af proteindrik, brug ren protein ikke gainer, vand i proteinen om dagen og kun mælk hvis du indtager det før du går i seng, det sætter forbrændingen op.
Godt morgenmåltid (Havregryn)
træning/løb
Proteindrik inden for 10 min.
Godt måltid inden for 3 timer men gerne inden for 1 time.
Afslapning og 1 god nats søvn.
Det virker..
Få evt udregnet dit ligevægtsindtag og spis sundt og varieret, god kost er lig med gode resultater..
Held og lykke.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 1 Svar: 62
Hpld snipperne fra kreatin det har ingen gavn for en cykelrytter, det binder en masse væske og giver et par ekstra kilo dødvægt..
Energi/protein???