{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Downhill
  • #1   4. feb 2013 Der er fordele og ulemper ved alle, så jeg har ingen anelse om hvad du skal vælge, med mindre du siger hvor meget du har at købe cykel for?

    Hvad angår forgaflen, så er jeg mest til en 180 mm single crown, da jeg syntes det er behageligt at kunne dreje styret uden begrænsninger. Det kommer igen an på om du kun ville køre her i Danmark, eller om du vil til udlandet. Derudover afhænger det også en del af din kørestil.


  • J B
    J B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   4. feb 2013 Single Crown ?

  • #3   4. feb 2013 Single crown er det du nok betegner som en "klassisk" gaffel

  • J B
    J B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   4. feb 2013 Har planer om Vånga og har ca 20 t.

  • #5   4. feb 2013 Køb en Scott fr eller en specialized status eller en brugt demo 8

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 2
    #6   4. feb 2013 Jeg har en DH-Bike til salg i det prisleje. Proev at se paa min annonce.

    Mvh

    Martin


  • #7   4. feb 2013 Scott voltage fr jeg har været rigtig glad for min. Og den er til at betale

  • I am nr.  8
    I am nr. 8 Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 133
    #8   4. feb 2013 Hvis det er Dh du vil prøve, så gå all in.
    Her har den den vilde DH race machine, jo hurtigere du køre jo mere stabil bliver den ish. smiley
    http://www.dhmtbk.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=12646 prisen fejler bestemt ikke noget..


  • #9   5. feb 2013 I am nr. 8: Den er vildt fed og jeg overvejede den også selv, men det er jo en af de cykler, der kræver at man er god til sporten i forvejen før den bliver behagelig at køre på. Eller, det er i hvert fald det jeg har fået fortalt. Og desuden var jeg mere til at flyve rundt på hop, så det blev en freeride cykel i stedet.

    Men hvis J B ville købe den, så får han i hvert fald en fed cykel for pengene. Dog skal der noget træning til, før cyklen får lige så meget fart på som hos den tidligere ejer.


  • #10   5. feb 2013 Uhha, som alle skriver kan man finde mange lækre cykler og nogle også til små penge i forhold til alt muligt andet.

    Men hvis du ikke helt er sikker på at dh er tha shait, så overvej en enduro cykel med 160mm, de kan også klare det hele, eller måske en billig brugt dh cykel, så du ikke spilder 20k, for når du forlader butikken er prisen på ingen måde den smme ved gensalg smiley

    Men hvis du ved at dh er det du vil og gerne vil have en fed cykel, så ville jeg da tage en med dobbelt krone, Scott gambler, demo 8, giant glory, santa Cruz v10. Det er jo alt sammen fede cykler, med forskellige enskaber inden for padlen, geometri etc og nogle cykler er egentlig først gode når de bliver udsat for meget aggressiv kørsel.


  • J B
    J B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   5. feb 2013 Tak for alle input. Hvor køber jeg henne ?

  • #12   5. feb 2013 Kig på online butikker og spørg hos den lokale cykelbutik. Se hvad priserne er på de cykler du gerne vil have, og køb der hvor den er billigst. Dog kan det være en god idé at købe hos den lokale cykelbiks, da du så har garanti og reparations hjælp lige om hjørnet. Dog ville jeg holde mig fra Santa Cruz v10 og Banshee legend, da de så vidt jeg ved, og som Rene P nævner, kræver en meget aggressiv kørsel for at få det fulde ud af cyklen.

    Jeg har selv kørt på en Giant Glory, og prøvet en Specialized demo og en Scott voltage, og hvis jeg skulle vælge mellem nogle af de tre cykler ville jeg tage en Glory. Den kører simpelthen vildt fedt, er god på alt fra store hop og drops til meget stejl downhill og fungere godt til alle. Mødte også et par danskere i Braunlage, som aldrig havde prøvet det før, og de var vildt begejstrede for at de havde lejet Glory'en. Det endte faktisk op med at de kom nedad med en helt udmærket fart i slutningen af ugen, på trods af at de var nybegyndere.


  • J B
    J B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   5. feb 2013 Giant glory ser fed ud, men koster altså også fra 27 t i DK.

  • #14   5. feb 2013 Se om du kan finde en brugt. Ellers er en Canyon jo også et oplagt valg, da de er rimelig billige. Hvis du er mest til at køre stejlt nedad med mange sten og rødder vill jeg snuppe denne: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3058 og hvis du er mere til at hoppe og gerne ville kunne cykle en anelse opad også, så ville jeg snuppe denne: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3052 . Den sidste ser simpelthen også så ond ud hvis man skifter farve nede i venstre hjørne af billedet. smiley

  • J B
    J B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   5. feb 2013 Mener du at den første Canyon ikke er til hop og hvorfor ?


  • #16   5. feb 2013 cato: Det mener jeg nu ikke. En lidt stejlere kronrørsvinkel (til en hvis grænse vel og mærket) giver ifølge min erfaring en cykel, der er sjovere og nemmere at hoppe på, mens en meget flad kronrørsvinkel giver en cykel, der er bedre til at kører ned ad stejle bakker på.

    Syntes at min Scratch er mærkbart bedre at flyve rundt på end den Glory jeg har prøvet før, og det svarer rimelig præcist til de samme kronrørsvinkler på de to cykler. Selvom det kun er 2-3 grader til forskel, så syntes jeg det giver to vidt forskellige cykler.


  • #17   5. feb 2013 Selvfølgelig er den første Canyon også egnet til at hoppe rundt på, men jeg ville foretrække den anden, da jeg syntes en lidt stejlere kronrørsvinkel gør det sjovere og nemmere at hoppe.

    Derudover er den anden, som Canyon skriver, også egnet til at cykle til toppen af sporet uden de store udfordringer, mens de 200 mm vandring foran og bagtil på den første gør det nærmest umuligt.

    Sidst men ikke mindst vejer den 2. også 2,1 kg mindre end den første, hvilket gør den lettere at håndtere i luften. smiley


  • J B
    J B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #18   5. feb 2013 Hvor bliver jeg klog af alle Jeres gode input. Kom endelig med flere.....

  • #19   5. feb 2013 http://www.dba.dk/iron-horse-sunday-team-full/id-89574852/
    4000kr, hvis du hurtig!


  • #20   5. feb 2013 det er da vist kun rammen til 4k? smiley tror manden vil have en hel cykel.

    Ang eks en glory, demo eller andet, så koster de helt billige dh cykler på normal vis ca 25-30k fra nye, det er så den "skrabede" model og den dyre model af de fleste cykler koster ca 45-60k.

    Så der der self de her scott voltage, specialized status ol. der koster mellem 13-18k, men de er jo ikke "rigtige" dh cykler. I hvert fald ikke når jeg personligt vurdere hvad jeg mener en dh cykel er. Så ligge de mere til kategorien freeride, men kan jo begge monteres med dobbelt krone og fint kører det samme som en dh slæde.

    Og er hele dit budget på 20k? for du bør vel nok smide 5k tilside til hjelm, handsker, noget køretøj, sko, rygskjold(for at må køre cuppen, eller måske en hele bodyarmor hvis du er til den slags), knæ beskytter og goggles.

    Men der er fordele og ulemper ved det hele og hver cykel har et formål.


  • #21   30. apr 2013 Hvis du stadig leder efter en dh cykel smiley

    Så har jeg denne:
    http://www.dba.dk/banshee-legend-mkii-full/id-1000752008/

    Banshee Legend mkII - 14.900,-

    Så er der også til udstyr, hvis du mangler det! smiley

    /Mikkel


    profilbillede
Kommentér på:
Downhill

Annonce