{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
26. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Downhill {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har set en del dh efterhånden og jeg har kigget meget efter nogle oplysninger om hvad for en dh cykel man skal købe men jeg kan ikke rigtigt finde noget der fortæller hvor stor cyklen skal være i forhold til mig er der nogle der kan hjælpe ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Downhill
  • #1   26. mar 2015 ja hvor høj er du smiley ??


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   26. mar 2015 Jeg er ca 176 77 smiley

  • #3   26. mar 2015 så skal du ha en M eller L smiley evt gå på facebook der er en gruppe der hedder DH downhill og enduro køb og salg der er en masse lækre dh cykler inde smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   26. mar 2015 okay er der billige brugte også ? smiley

  • #5   26. mar 2015 kun brugte men hvad er billigt for dig smiley ??


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   26. mar 2015 brugt er fint men 1500 2000

  • #7   26. mar 2015 Du får ikke en DH cykel til 2000 kroner. For at få noget lidt brugbart skal du regne med at smide mindst 6000 kroner, og så er det stadig langt fra det nyeste du kommer til at køre på.

    Vil sige du skal køre medium. Er selv lidt over de 180 og kører medium. smiley


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   26. mar 2015 okay tak smiley

  • #9   26. mar 2015 for at kunne få en nogelunde fornuftig dh, skal du over 8000kr!!

  • #10   26. mar 2015 Aleksandar A: Ved godt det er en freeride, men en SX i udemærket stand til 7000:

    http://www.dba.dk/specialized-sx-trail-2010/id-1014173810/

    Hvis man leder nok kan man godt få en begyndercykel mellem 5000 og 7000 kroner, men så skal man ikke regne med at den holder mere end et par år efter køb, før det meste trænger til at blive skiftet.


  • #11   27. mar 2015 Large lyder og er helt hen i vejret....typisk vil en på din højde ligge på en small/medium (16.5") eller en medium (17/18") hvis du har lange ben.

    Det som er vigtigt er hvordan du er bygget, hvis du har mulighed for at få hjælp i 5minutter af din partner eller en ven så mål rigtigt og få den rigtige størrelse, størrelsen har stor betydning på cyklen hvis du skal ha glæde af den.

    Her kan du læse hvorfor det er vigtigt samt hvordan der skal måles ud for at du har det rigtige til lige din bygning. http://www.mountain-bike-world.com/mountain-bike-sizing/#framesizeagain

    Her har du en lille videoguide samt et værktøj hvor du skriver mål ind og du har en god ide om hvilken størrelse du skal købe dig.

    https://www.canyon.com/en/tools/pps/

    https://youtu.be/Nw_SAdVffek

    At købe en cykel ud fra din fulde højde alene er lige så effektivt og korrekt som at fylde diesel på en benzin drevet bil, ikke særlig optimalt smiley

    Vigtigst af alt er at du tager i tanke at du finder en cykel som passer til dit behov samt forbrug og omgivelser du skal køre i, skal du eks køre i blandet skov i dk så vil en downhill være et skidt valg men i stedet være bedre stillet med en fully (hvis man gerne vil have fuldt affjedret) med lidt mindre vandring og vægt.

    Det vil jo et eller andet sted være træls at bruge en masse penge på noget som er u-egnet til det du rent faktisk skal køre i og så have en dårlig oplevelse samlet set.


  • #12   27. mar 2015 Medium. Small bliver for lille.
    og hvis du stadig vokser lidt kan man godt bruge en medium når man rammer 180+

    Jeg er 184cm og køre som regel Large.
    Hvis du kan finde en Scott Voltage fr, så får du en pisse fed cykel som både kan køre enkelt krone og dobbelt krone gaffel og den er meget allround. Hvis du kigger Voltage så find en Long.
    Men tjek dem lige godt efter, de kan godt knække.


Kommentér på:
Downhill

Annonce