{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

jens S
jens S
Tilmeldt:
16. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Lidt research hos de kvalificerede (; {{forumTopicSubject}}

Hej på galleri´et.

Jeg står i den situation at jeg skal ud at have ny cykel. Det er med noget ambivalente følelser, at jeg endnu engang skal ud at invistere: Dels er det jo altid glædeligt og en oplevelse i sig selv at skulle vælge, købe og efterfølgende eje og anvende en ny cykel, men da dette for mit vedkommende denne gang skyldes, at min "gamle" avenue broardway 08 er blevet stjålet, er det som sagt med blandede følelser. Jeg har dog valgt at lægge vreden til cykeltyve og resten af verden bag mig og gribe chancen for at finde en lækker cykel igen.

Min tidligere cykel var med 8 indvendige gear, skivebremser og rimelig lækkert design (som vi alle elsker Avenue for??). Af samme årsag har jeg da heller ikke afskrevet dette udmærkede mærke denne gang, men jeg er i sandhed ganske klar på at prøve et alternativ denne gang.

Det er netop derfor jeg henvender mig til jer, efter min bedste overbevisning, kendere, herinde.

Jeg har haft særlig kig på den nye Trek FX hybrid:

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=cykel+forum&meta=&btnG=Google-søgning

, men efter at have læst lidt her på forumet:

http://cykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=9517

er jeg blevet i tvivl om Trek er noget "amerikansk bras", som det vist udtrykkes i tråden ovenfor.

Hvordan vil jeres anbefalinger med hensyn til fordele/ulemper se ud mht. valget mellem netop en trek fx og eventuelt en Avenue med udvendige gear til nogen lunde samme pris (omkring 7-8000kr?), hvilket jo næsten blive en af deres top modeller (selvfølgelig ikke carbon, me nderefter)

Andre alternative forslag til valg af cykel i nogen lunde samme stil er MERE end velkomne. Der er ingen ultimative krav, kun at det skal være en rimelig god cykel at cykle ca. 15-20 km på hver dag.

Jeg håber på jeres hjælp og takker mange gange på forhånd blot for disse, der har taget sig tiden ti lat læse dette LAANGe, kedelige indlæg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt research hos de kvalificerede (;
  • jens S
    jens S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   3. mar 2009 Jeg linkede selvfølgelig forkert til trek cyklen.. SORRY!

    Her er det rigtige link:

    (link fjernet)

    Og Trek cyklen er en 7.6 FX.

    (Jeg skal vist lige have MIN egen research på plads før jeg spilder jeres tid) (;


  • #2   3. mar 2009 Der er fordele og ulemper begge veje.

    Udvendige gear har en bedre kraftoverførsel, så du kan spare lidt energi. De er samtidige også nemmre at vedligeholde, men de kræver samtidig langt _mere_ vedligeholdelse end indvendige gear.

    Omkring bremserne er skivebremser jo fedt. De kræver stort set intet vedligeholdelse og ser godt ud. Til gengæld tiltrækker de tyvende som var cyklen guldbelagt.

    Det er ikke et nemt valg, og jeg skal gerne være den første til at sige at citybikes ikke er det jeg ved mest om (som du nok kan se i min profil), men begge ville være gode cykler.


  • #3   3. mar 2009 Jeg tror begge bikes er gode, og tror bestemt ikke at trek er noget "amerikansk bras". Kan faktisk ikke forstå at det var den konklusion du fik ud af den tråd, men det er jo en anden sag ; )

    Jeg ville tage den trek da den har integreret-affjedring bagtil.


  • #4   3. mar 2009 Trek er top kvalitet, ingen tvivl om det. Folk i det forum har fordomme over Bontrager dele, dog er deres fordomme helt ubegrundede, de kan simpelthen bare ikke lide det. Du kan roligt købe dig en Trek, du bliver ikke skuffet.

  • jens S
    jens S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   3. mar 2009 Det er netop bremserne på trek´en jeg synes er lidt tavelige. Det er v-bremser, som bliver slidt og slider fælgen meget under bykørsel. Ligeledes er udvendige gear måske ikke optimale når jeg ikke har mulighed for at hænge cyklen op og gøre disse ordentlige rene. Jeg kan selvfølgelig godt vaske tandhjulene lidt med en børste og smørre lidt olie på engang i mellem, men vil I vurdere fordelene ved udvendige gear (med det faktum at treks model ikke fåes med andet i baghovedet) til at opveje de ulemper, der er forbundet med dette gearsystem?

    Forresten Mange! tak for de gode svar indtil videre og især bemærkningen med at Trek generelt ikke er noget lort og den med støddæmpningen. Jeg fornemmer, at folk overvejede er villige til at afskrive Avenue til fordel for Trek i denne sammenhæng, på trods af, at jeg personligt mener, at Avenues cykler ser meget bedre ud designmæssigt, men måske de går lidt på kompromis med kvalitetet af de enkelte komponenter på cyklen relativt til Treks model?



  • #6   3. mar 2009 Jeg vil påstå at Trek og Avenue ligger på niveu med hinanden, dog ikke designmæssigt! V bremser tager rigtig mange km før du har slidt dem og fælgen op, du har højst sansynligt solgt den LANGT før du har slidt bremser og fælg. Udvendige gear kræver ikke pisse meget vedligeholdelse, det kræver bare at du vasker og smøre engang imellem, no big deal. Den skifte evne du får tilgængæld er det hele værd, jeg HADER mine indvendige gear på min citybike, problemer og skod skift, og måden man skifter os (Man skal stoppe med at træde)

  • jens S
    jens S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   3. mar 2009 Er der nogen, der har empirisk erfaring med carbon- forgaffel og saddelstang eller på anden vis rationel idégrundlag for at tage stilling til om dette giver en forøget køreoplevelse?

    Der er allerede blevet givet udtryk for at den indbyggede støddæmpning bagtil giver et positivt incitament til at vælge trek´en. Det synes jeg i grunden er en spændende future at blive gjort opmærksom på, som jeg ikke har set på mange andre cykler. Giver dette noget seriøst?

    Tak for svaret omkring det med at kvaliteten omkring de enkelte komponenter måske har mindre betydning under bykørsel. Jeg er overrasket over, at bremseklodserne på v-bremser ikke blive slidt mere end der lægges op til. Det lyder jo som rent overkill at vælge skivebremser eller trumle for den sags skyld i det lys.



  • #8   3. mar 2009 bagdæmperen giver dig en behageligere tur gennem byen, det fjerner nogle af de små vibrationer du ellers ville kunne mærke.

    du er meget velformuleret, det er et frisk og velkommen pust over cg's forum : )


  • jens S
    jens S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   3. mar 2009 tak for påskønnelsen, især i konteksten af din cykelemtusiasme afspejlet af dine sindssygt fede cykler!


    Ubegrundet giver det alt andet lige hjemmel og etos om man vil det eller ej (;


  • #10   3. mar 2009 Skivebremsen er nok mere lir end nødvendighed på en bycykel. De tjener deres formål på en MTB fordi de holder deres bremseevne længere når de bliver mudret til under hårde forhold.
    V bremser vil selvfølgelig med tiden slide fælgende og klodser skal nok skiftet en 3-4 gange om året når man kører så meget som du gør.
    Jeg har haft flere meget brugte cykler med v bremser og selvom fælgene altid er blevet noget konkave, er det endnu ikke lykkedes mig at slide hul på dem, så det er nok heller ikke noget man behøver have de største bekymringer om.


  • #11   3. mar 2009 FHM Addicted det kommer an på om de kører med Sram Spectra 7 (S7) eller ej .p

Kommentér på:
Lidt research hos de kvalificerede (;

Annonce