{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Pronghorn AM {{forumTopicSubject}}

Så skete det, pronghorn vil med i All-mountain klubben:

(link fjernet)

Pinkbike, har også skrevet lidt om dette "denish" design, dog noget sparsomt:

http://www.pinkbike.com/news/pronghorn-2009.html

Synes det er fint at Pronghorn forsøger sig med AM genren, det er nok et af de sværeste genrer at bygge bike til (og gøre det rigtigt), så props til pronghorn at de forsøger, men jeg undrer mig over flere ting:
Kronrørs vinkel på 69 grader?? Med 150mm foran skulle det ikke være noget problem at rette kronrørs vinklen ned til 67-67.5 grader, og dermed virkeligt få en angrebs maskine der vil noget. Det andet der bekymrer er at pronghorn bruger sit eget hjulsæt, det er endnu ikke et anerkendt mærke, og har ikke bevist sit værd, så de skulle have holdt sig til de etablerede mærker imo. De skal trods alt konkurere med nogle ret store cykelmærker.
Det de skal dog have ros for er at der på begge modeller er en forgaffel med justerbar vandring, sådan! Held og lykke med det pronghorn, men se nu at få de grimme klistermærker med ramme-geometri tal af siderne...det er ikke attraktivt/smart/cool, og rammer ved siden af vores målgruppe.

Det var alt : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pronghorn AM
  • #1   17. jun 2009 Er det egentlig en nyhed?

    De har også smidt nogle billeder af rammerne i hvid op på Facebook.
    Foresten at DU ikke synes det er attraktivt/smart/cool med steldimmensionerne, kan det jo godt være der er nogle andre der synes det er attraktivt/smart/cool...


  • #2   17. jun 2009 Udseende er subjektivt, selvfølgeligt, men helt ærligt... Nu må deres design team gerne vågne lidt op og spille på andre kort. De skal blot tage et kig på mtbr.com og se at jeg ikke er den eneste med den holdning. Når det så er sagt, så er det i bund og grund selve geomatrien der er vigtigst, og ikke udseendet : )

  • #3   17. jun 2009 Nu? Hehe, tror da har været på markedet i lang tid efter hånden. Jeg synes den er en fiasko.

    Dette er UDELUKKENDE min egen totalt latterelige påstand, men:
    Deres APLS har både fordele og ulemper. Superb kraftoverførsel og ingen bob, men heller ingen små-bumps-følsomhed. Har efterhånden set rigtig mange på deres race XC og det er ikke løgn. Den bobber slet ikke, men tilgengæld virker den godt nok heller ikke særlig aktiv. Jeg har til stadighed ikke set en fully der kan det hele, men pronghorn er rigtig godt på vej.


  • #4   17. jun 2009 Anders problemet med at ændre design er, at de decals de bruger nu, er en del af deres brand. Det er det folk kender dem på, så de skal træde yderst varsomt med nyt design PR-messigt.

  • #5   17. jun 2009 Tro mig deres cykler og gennemtænkt ned til hver eneste lille detalje.
    Hvordan tro du at Pronghorn er nået så langt på så kort tid?

    Og ders A.P.L.S er gennemført.
    Pga. den måde den er sat sammen på skal der også pumpes den helt rette (!!) mængde luft i ellers "virker" det ikke ordenligt.



  • #6   17. jun 2009 Det kan godt være at I ikke kan lide designet, men tilgændgæld er man ikke i tvivl når man ser en.
    Jeg syntes også jeg har set den på deres hp før... anyway


  • #7   17. jun 2009 Grunden til at de har valgt at sætte stellets mål som design, er at de forsøger at leve op til nogle af deres mål.
    de vil være cykelbranchens mest nørdede mærke og det kan man vidst godt sige.
    At de skriver stellets mål på stellet gør at man til hver en tid kan kende dem, og det man får ud af dem er fantastisk smiley


  • #9   17. jun 2009 "Og ders A.P.L.S er gennemført.
    Pga. den måde den er sat sammen på skal der også pumpes den helt rette (!!) mængde luft i ellers "virker" det ikke ordenligt."

    Ja, undskyld jeg siger det, men sådan er det altså på ALLE rammer. Uanset om de har APLS eller ej.


  • #10   17. jun 2009 så sandt..
    Men stadig... det ska være helt PERFEKT, før det fungere og det kan være svært , men det er smart når det først funker..
    for lidt luft= pedal bob
    for meget luft= ligeså stiv som hardtail. (som om det ikke er en fully overhovedet)


  • #11   17. jun 2009 Så hvis man har en psi for meget ifht. vægt, så har man en hardtail?

  • #12   17. jun 2009 nej 1 psi er jo "intet"...
    men forstå pointen (:


  • #13   17. jun 2009 Sebastian det er jo udviklet en race XC bike.. Intet andet.. Når man køber en Pronghorn ved man hvad man vil ha' og hvorfor.

  • #14   17. jun 2009 @thor L

    det billede du linker til på facebook, er da ikke AM udgaven?

    Jeg har aldrig prøvet apls systemet, men ville gerne give det et forsøg, så her kommer en officiel besked til Pronghorn, da jeg ved at de følger med her på cg; Jeg vil gerne langtids teste jeres AM bike, tæske den, presse den, og officielt/uofficielt rapportere tilbage med video og billeder, god pr til jer, og sjov til mig. Send pb.


  • #15   18. jun 2009 Ja og systemet er udviklet til XC og HA'en er jo ikke så gal på deres LT?

    Tjek (link fjernet)


  • #16   18. jun 2009 He He. aller producenter sige deres affjedrings system er det bedste i verden.... osv osv. Alle fully skal indstilles efter rytterne om den hedder Pronghorn eller noget andet. Om man kan lig stilen er jo en smags sag, gider ikke gøre mig til dommer i det. Og når alt kommer til at er det rytterne og ikke cyklen der bestemmer mest ..hverken formen eller physisk

  • #17   18. jun 2009 Hørt!

Kommentér på:
Pronghorn AM

Annonce