{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.474 visninger | Oprettet:

Energidrik {{forumTopicSubject}}

Hej Alle CG eksperter.

Jeg er blevet anbefalet at købe High5 4:1 drik, til indtagelse når jeg cykler.
I min søgen efter den billigste, fandt jeg en hjemmeside med en fordelagtig pris, men hvor varen desværre ikke var på lager - Jeg kiggede derefter lidt i deres sortiment og stødte på:

Danlab Nutrition
Flavoured Major Carbs

Er der nogle af jer der kender dette mærke og ved om det er godt eller skidt??

Hvad anbefaler I i øvrigt af produkter til indtagelse før, under eller efter cykling.

Jeg cykler på motionsplan, enten landevej eller MTB i skoven ca. 1 - 1,5 varighed pr. gang.

Vil gerne tabe lidt af de overflødige kilo!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Energidrik
  • #1   3. aug 2009 Hvis du kun cykler 1-1.5 time og vil tabe dig så skal du jo netop ikke drikke energidrik... Tag noget vand med.

• #2   3. aug 2009 Jesper S & FHM Addicted:

Så sparede jeg vist lige lidt penge der smiley

Når jeg så har tabt mig - og skal opbygge muskler og evt. cykler længere stræk - er der så noget I anbefaler??

I skriver almindelige energidrikke - sikkert et dumt spg - men hvad er almindelige drikke - navn osv??

• #3   3. aug 2009 tja, hvis du er ude på cyklen i 2 timer eller mere, så kan det være en god ide med noget energi i den ene af dunkene - det er ikke rart at gå sukkerkold, ej heller på et træningspas. Når jeg løber halvmarathon er energidrik nærmest lige gyldigt, da sådan et alligevel ikke varer mere end 1½ time og så når jeg ikke at tømme sukkerdepoterne. Til marathon er det derimod 3½ time og så er energi drik rigtig godt. Ligeledes efter træning - her er det enormt vigtigt at få nogle gode kulhydrater og proteiner ind, så restitutionen kan gå igang. Jeg har ikke nogen preferenser når det kommer til energi drik. Jeg synes personligt rigtig godt om faxe kondi pro (den uden brus) som jeg blander 50/50 med vand. Det er dejligt nemt og jeg kan købe sådan en halv litter faxe når jeg skal have et langt pas eller løbe et marathon.

• #4   3. aug 2009 Jesper S:
    Da jeg ikke har trænet i temmelig lang tid og derfor ikke er i super form (som du må være med maraton osv), vil du så anbefale at jeg tager noget, f.eks. den faxe kondi efter en cykeltur - eller er det stadig ikke godt/nødvendigt?

• #5   3. aug 2009 Jeg vil sige, at det kommer an på hvordan du har trænet/ hvordan du har det når du kommer tilbage. Hvis du føler, at du virkelig har brugt dig selv og tømt depoterne, så er det godt at indtage lidt kulhydrater og proteiner når du kommer hjem - så restituerer du hurtigere og du er hurtigere klar til mere træning. Da du gerne vil smide et par kg skal du dog også passe på. Jeg vil anbefale dig at du spiser en skive brød med noget kødpållæg med lavt fedt indhold når du kommer hjem. Det giver dig hurtige kulhydrater og byggesten til musklerne (protein).

Jeg har selv smidt lidt over 20kg på 1½ år og gået fra kageform - max 1km løb/gang til at kunne løbe marathons. Det handler jo bare om at få kontrol på indtag af kalorier og forbrug. Mht. energidrik er det jo et boost til udholdenhed. De fleste mennesker kan, uanset form, holde sig selv kørende i omkring 2 timer før depoterne er tomme. Folk i god form vil have større depoter og kan således være igang længere før de rammer muren smiley

• #6   3. aug 2009 Ok, det vil jeg forholde mig til - lyder som om du ved hvad du snakker om!!

SEJT 20 kg. det er fandme godt gået!!! Har du gjort det selv, eller har du haft andre til at motivere/"holde dig i ørene"
    RESPEKT!!

• #7   3. aug 2009 Tak Dennis. Det har været en lang tur, men det var det hele værd. Motivation har været min egen stædighed - jeg ville løbe marathon. Og så mit Garmin FR305. Uden den var jeg nok aldrig kommet igennem det smiley

Jeg vil gerne komme med råd og svarer gerne på spørgsmål, så godt jeg kan. Du kan altid sende en PB =)

• #8   3. aug 2009 Tak, det gør jeg nok brug af smiley

• #9   26. maj 2013 vis du cykler under 100 km skal du have nogle vitamin tabs med smiley jeg kan anbefale high5 zero tabs, vitaminerne sørger for at dine ben ikke syrer til smiley
    kommer du over 100km skal du have kulhydrater med smiley der vil jeg anbefale Major Carbs smiley

den plan jeg lige har skrevet er det jeg får af vide af min cykeltræne som er træne i herningcykelklub og eliterytter smiley

• #10   26. maj 2013 Det er en 4 år gammel tråd - håber han har fundet ud af det...
    Og du tænker på elektrolytter, ikke vitaminer...

Kommentér på:
Energidrik

Annonce