{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Pendler på Avenue, hvad nu {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg kørt lidt frem og tilbage til job på min Avenue, og fået smag for det. Jeg har 13 km. hver vej.

Hvormeget vil det give mig, i glæde og fart at skifte til en rigtig cykel, noget Carbon stel med ordentlige gear ??

Ved godt det er svært at svare entydigt på, men jeg har aldrig prøvet en rigtig racer. (pt. er min maxfart 38 km. i timen, og snit på 23 km/t) men det er jo ikke landevej jeg kører, men stier, så hvormeget kan det betale sig for mig efter din mening ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendler på Avenue, hvad nu
  • #1   9. sep 2009 Nu behøver det jo ikke lige frem at være en carbon ræser. Du bliver nød til at tænke lidt praktisk også. Hvor skal den står når du er på arbejde. Skal du steder efter arbejde hvor den skal stå ude osv. Køber du et eller andet flashy carbon eller alu så har du ikke den cykel mere i en Uge.
    Selv Avenue cykler er i høj kurs. Hvorfor det ved jeg så ikke lige smiley

    Nu ved jeg ikke hvilket udstyr du har på din nuværrende. Men den vil helt sikkert være lettere. hvilket betyder du brugere mindre energi på at komme til og fra arbejde. Dele burde være bedre. Det skulle gerne give, bedre kraftoverførsel fra pedal til hjul. bedre gear skift.

    Om det laver om på din max og snit skal jeg ikke kunne sige. Dog vil du bruge mindre energi på dine tur til og fra arbejde. Ergo vil du kunne køre længere med samme energi som du bruger nu eller træde hårde i pedalen og køre lidt hurtigere og så forbruge det samme energi som idag =)

    Til sidst skal du tænke vedligeholdelse. En fuldblods ræser kræver lidt mere vedligeholdelse med bremser gear kæde osv. Køre man hjem i regnvejr blir man nød til lige at få tørret den og især givet kæden lidt olie.


  • #2   9. sep 2009 Tak Michael, det er nogle gode pointer. Jeg er ikke nervøs for tyveri, vi opbevarer cyklerne inden døre, hjemme og på jobbet. Jeg cykler kun for motionen og for at slippe for at holde i kø på motorvejen smiley så jeg tror jeg beholder Avenuen lidt endu (købte den for 2500 - den er fra 2008, Avenue Broadway pearl white, da jeg ikke vidste bedre) tror at mine penge er bedre givet ud på at opgradere MTB'en først (Felt Q520), jeg syntes det er vildt fedt at tage en halv dag ud af kalenderen og cykle rundt i hareskoven... for 6 månder siden havde jeg ikke cyklet stort set i 10 år smiley - nu har jeg besluttet mig for at prøve mtb-tours.dk tirsdagsture, for at lære lidt om det, inden jeg kommer galt afsted smiley

  • #3   9. sep 2009 mtb-tours er rigtig gode =)

    Hareskoven er også sjov.. Geels og Rude skov er sjovere smiley

    Når du skriver som du gør ville jeg helt klart investere i en racer til at køre på arbejde på smiley Det er rart og have en mtb udelukkende til mtb og så en racer til asfalt smiley


  • #4   9. sep 2009 Fedt, glæder mig at høre - jeg glæder mig nemlig til at prøve. Status er jeg har en low end MTB Felt Q520 og En Avenue Broadway (low end Racer :-), jeg tror det er MTBen der skal skiftes først. Avenuen skal jo bare holde mig i form til og fra job smiley den anden er legetøj smiley Jeg har kigget lidt på rask cykler de har nogle gode tilbud på Scott Carbon cykler i øjeblikket, er blevet frarådet at købe brugt MTB, da det kræver meget indsigt at se om det er iorden??

  • #5   9. sep 2009 Det kræver jo helt klart lidt viden omkring de forskellige mærker osv. Når du vil købe brugt. Men på den anden side så får du jo en anden service hvis du køber i forretning samt garanti... Det er vigtigt. især når man køber carbon. Der villle det være uheldigt at være nr.2 ejer af en ramme som så revner...

    Og ja det erhelt klart din mtb der skal upgraderes. kvalitets dele og gode oplevelser i skoven går mange gange hånd i hånd.


Kommentér på:
Pendler på Avenue, hvad nu

Annonce