{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Ny cykel... Gider i kigge med :) {{forumTopicSubject}}

Som nogen nok ved kigger jeg efter en 29'er MTB

Valget var umiddelbart faldet på en hardtail... Gary Fisher's Paragon...
http://fisherbikes.com/bike/model/paragon

Men... Jeg har lidt ryg problemer og overvejer derfor en Fully... Har igen kigget lidt på Gary Fishers cykler... Har lavet et link til en sammeligning mellem to hvor den billige nok ligger nærmest mit budget... Forskellen er 2400kr..

http://fisherbikes.com/bike/compare/stage/components/?one=534&two=533&three=0&four=0

Gider i kigge på dem og give ris/ros... Kan man lock out'e på begge dæmpere?

Umiddelbart er det kun bremserne som trækker mig op på Deluxe modellen da jeg i forvejen nok opgraderer til XTR eller X0 gear...

Hvad med hjulene på dem begge? er de noget værd? Og samme spørgsmål til affjedringen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab 600 kr.
  • Klipning af høj ved sommerhus 1.300 kr.
  • Vindues pudsning 1.190 kr.
  • install three ceiling lights, fix bathroom light circuit 2.500 kr.
  • Altmuligmand 2.500 kr.
  • Fjernelse af siv plante 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny cykel... Gider i kigge med :)
  • #1   29. sep 2009 vil sige at du får i hvertfald ikke brug for lockout foran, det er de færreste der bruger det til nóget (:

• #2   29. sep 2009 Jeg bruger den ellers en del på den jeg har nu smiley Faktisk hver eneste gang jeg cykler hjem fra arbejde smiley

• #3   29. sep 2009 nå okay, jeg bruger det bare aldrig (:
    har haft det i 3 år nu og har en sjælden gang brugt det, men så er der lige en kantsten man skal hoppe op på og så skal man alligevel slå det til :b

• #4   29. sep 2009 Lockout er en gave til alle (undtagen DH folk), og man lader kun vær med at bruge det fordi man ikke kender til fordelene ved det.. Man mister alt for meget kraft opad hvis man ikke kan låse sin gaffel, i alle sprint situationer osv.. Hvorfor tror I det er opfundet? Jeg har det, alle MTB-ryttere jeg kender har det, og alle bruger det.. Du kan ikke købe en gaffel til over 2500-3000 idag som ikke har lockout, alle topmodeller har det, hvorfor mon? Hvorfor lave en remote funktion så man kan styre det på styret i stedet for at skulle pille ved gafflen hver gang? Fordi det bruges ofte i alle mulige situationer (især som XC-rytter).. Elsker min lockout funktion, og kunne ikke tænke mig at undvære den.. Hvis man først har lært at bruge det vil man ikke kunne forstå hvorfor nogle mener det kan undværes.. Ja undskyld det personlige angreb Nicklas, men du ved åbenbart ikke nok om det siden du udtaler dig sådan..

Spørg enhver (anden end Nicklas) herinde der har lockout på deres forgaffel, om de kunne undvære det, til dagligt brug vil deres klare svar være nej..

Håber jeg fik mit budskab igennem smiley

/René H

• Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20
    #5   29. sep 2009 Især hvis man skal bruge sin MTB på flad vej er det dejligt med lockout så man ikke lægger alt for mange kræfter i at hoppe op og ned.

• #6   29. sep 2009 René H
    du har nok ret (;
    kan bare være jeg ikke bruger den fordi jeg ikke har den der remote funktion på mit styr? for det er altså irreterende at man skal helt ned til gaflen hver gang man skal til og køre opad (:
    og så syntes jeg det er sjovere at køre med åben gaffel generelt, når jeg kører på landevej kan jeg også godt finde på at hoppe over småting som grene osv, tror det er derfor jeg syntes det er en "spildt" funktion :b

Kommentér på:
Ny cykel... Gider i kigge med :)

Annonce