{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Pedaler {{forumTopicSubject}}

Er ved at kigge på nye pedaler til min racer og cyklede forbi en større cykelpusher i dag for at se på udvalget. Da han så mine nuværende klamper og hørte hvad jeg p.t. bruger af pedaler så han nærmest på mig med en blanding af "stakkels mand - han kan nok ikke gøre for det" og "har du drukket af potten" udtryk i ansigtet - og så gav han en lang forklaring om kraftoverførsel pga større flade på klampen og mere sikker forankring ved kraftigt tråd.

Jeg kører p.t. med disse pedaler: Wellgo W-41 SPD pedaler
(link fjernet)

Kan jo godt se at hovedparten af pedaler ellers fordeler sig mellem speedplay, look og time på folks racere - men er det helt ude i hampen at køre med spd på sin racer - jeg mener bare, med de nye cykelsko med ultrastive carbonsåler er det vel ikke lige så vigtigt hvor stor trædefladen er, eller er jeg galt på den? - og jeg er da heller ikke faldet ud af mine gamle pedaler endnu......... smiley

Hvad siger i andre - skal jeg mentalundersøges for cyklodemens - eller kan man bruge spd på sin racer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedaler
  • #1   15. okt 2009 Du kan vel bruge det du selv mener du har det godt med?

    Ellers ville Look Keo være et godt bud på en go pedal, der kan fås til fornuftige priser.
    Har selv valgt at køre med Speedplay titan, da man kan klikke i fra begge sider af. Så er der ikke så meget med at glo ned ved iganssætning. Men mine Keo virkede os helt fint, da jeg havde dem på.

    Og du har da ret i at en stivere sål, gør pedalens trædeflade mindre vigtig.. Men gode sko og pedaler er vel det optimale.


  • #2   15. okt 2009 >>René E : "Du kan vel bruge det du selv mener du har det godt med?"

    He he - ja det tænkte jeg nok ville komme som kommentar - og jeg er jo helt enig - men det kunne jo være nogen kunne give en kvalificeret forklaring på hvorfor så få/ingen bruger spd til race?

    Har købt de nye pedaler - vaklede længe mellem speedplay zero og time RXS - men det var Time der løb af med sejren i sidste ende - mest fordi jeg har kørt Time før og var godt tilfreds med dem.


  • #3   15. okt 2009 Kan se at der er 6° of lateral float på dem du havde..

    På dem jeg har nu(speedplay), er der 15°. (som jeg forstår det) mere flex i pedalen, så dine knæ ikke tager skade. Nogen kan rette mig hvis jeg tager fejl..
    Måske vejer de os en hel del dem du havde før?

    Mener at de fleste Fitness centre har spd system på deres bodybikes, så helt udgået er det system da ikke.


  • #4   15. okt 2009 De gamle vejede 262gr for et sæt - de nye 260gr.......så det er helt sikkert noget jeg vil kunne mærke. smiley

  • #5   15. okt 2009 haha.. ja.. 2g rykker ;o)

Kommentér på:
Pedaler

Annonce