{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.290 visninger | Oprettet:

Flemming L
Flemming L
Tilmeldt:
13. jan 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

El ladcykel {{forumTopicSubject}}

😊 mojn jeg er på udkig efter en el ladcykel😊 hvad har i af anbefalinger og erfaring med dem? Tør man købe T Hansen
https://www.thansen.dk/cykel/cykler/ladcykel/n-241659298/ 😊 eller skal det være en https://www.cargokid.dk/ladcykel/el-ladcykel 😊 eller hvad med den her https://amladcykler.dk/produkt/el-ladcykel/ de er alle ca samme pris klasse men hvad er den bedst kvalitet??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El ladcykel
  • #1   13. jan 2018 Du får hvad du betaler for - længere er den ikke.
    Vi har rigtig mange billige ladcykler inde, som hele tiden skal have lavet bremser.
    Bremserne er for ringe på dem og så de drejer elendigt, for at sige det pænt.

    Jeg ville klart gå efter de lidt mere anerkendte mærker, som Winther og Nihola fx..
    Prisen er selvfølgelig en anden, men det er kvaliteten også!


  • Flemming L
    Flemming L Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #2   13. jan 2018 Er det alle 3 modeller du snakker om?

  • #3   13. jan 2018 Yep.
    De 2 første er med mekaniske skivebremser, hvilket ikke altid er lige nemt at få til at bremse lige.
    Den sidste er med en mekanisk fælgbremse, hvilket er direkte uforsvarligt på så stor og tung en cykel. De er ligeledes heller ikke de nemmeste at få til at bremse lige + de bremseklodser vil blive slidt ret hurtigt.


  • #4   13. jan 2018 Ved godt at en Winther koster 3 x så meget, men der er hydrauliske skivebremser på alle 3 hjul, samt den rent faktisk kan dreje. Bagstellet krænger også hhv. 7 og 9 grader, når cyklen drejes ud i ydrestillingen. Det gør at den for det første ikke vælter så nemt, men også at man føler man ikke selv er ved at blive smidt af smiley

  • #5   13. jan 2018 Helt enig med Dan P.
    Men skulle du vælge en af de tre du linker til, så vælg den fra Cargokid, den er umiddelbart den mindst ringe af de tre smiley


  • Flemming L
    Flemming L Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #6   13. jan 2018 Hvis jeg nu kunne finde en med 2 trommel bremse foran og v bagbremse og med forstærket bagtøj og eftermonteret en styrdæmper ellers nogenlunde samme type cykel det er en brugt på 2 år til går jeg stadig forkert der. Og den er til en fornuftig pris. Hehehe eller skal jeg forbi banken og hvordan ser det ud med de billige lone John cykler er det også skrammel???

  • #7   14. jan 2018 Kunne et alternativ være at købe en billig model og så opgradere bremserne til hydraulik - det kan ikke koste den helt store formue?

  • #8   14. jan 2018 Det med at opgradere en så billig cykel kan ikke betale sig.
    Det er jo ikke kun bremserne det halter med, gearet er i den meget billige ende, og alle bolte og møtrikker vil være rustrøde i løbet af no time. Med andre ord så vil du skulle skrue, justere og smøre på cyklen hele tiden for at få den til at køre nogenlunde godt og se godt ud. Hvis du ikke kan det selv, så vil du inden for et par år have en cykel som ser rigtig træls ud og kører dårligt.
    Billige cykler som dem der bliver linket til kræver MEGET vedligeholdelse.


  • #9   14. jan 2018 Det var blot ud fra den betragtning at #2 beskriver en erfaring med at dårlige bremser er det største problem smiley

  • #10   29. jan 2018 Jeg er cykelnørt som mange andre her inde. Laver service på et vens el budcykel i samme prisleje som dem du kigger på. Og jeg kunne godt finde på at købe sådan en billig udgave. Den kræver lidt service, det er rigtig. Min ven køre 10-15km med 2 børn hver dag 5 dage om ugen. I 3 år nu. Og jeg har lavet service på bremser (V-bremser) 3 gange, skiftet eger som var knækket i baghjulet 2 gange. Og så har han købt et nyt batteri. Så hvis du kan leve med at du skal tage den lidt med ro når du drejer, og selv lave lidt service, kan du spare mange penge. Min søster har en Nihola, og ja, den kører bedre, men jeg ved ikke om den kører 20-30.000 bedre???

  • Mette M
    Mette M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   19. feb 2018 Hej eksperter - kan man så være tryk ved bremserne på denne cykel?

    https://www.familyrider.dk/shop/babboe-e-classic-e-big-192p.html


  • #13   19. feb 2018 Jeg er stor fan af tromlebremser som der er på den, i hvert fald i for, og skivebremsen i bag er godkendt smiley Tromlebremser er nærmest vedligeholdesfri og virker godt i alt slags vejr.
    Desuden har cyklen anti tilt funktion som klart er et stort plus.
    Umiddelbart en af de bedre cykler smiley


Kommentér på:
El ladcykel

Annonce