{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

650+ bike - Kona big honzo vs Obea Laufy vs??? {{forumTopicSubject}}

Min gode gamle Anthem X 29’er er efter 5-6 års tro tjeneste afgået ved døden
Og nyt skal der til, budgettet og den lille mængde jeg efterhånden får kørt kan ikke bære en fullsus til 20-25-30k

Så kigger Trail Hardtail mest 650+

Har fået et rigtigt godt bud på en Obea Laufy H20 med 130mm recon gaffel som link dog + upgradeing til raceface dropper og XT bremser for ca 11,5k incl opgraderinger
https://www.orbea.com/dk-en/bicycles/laufey-27--h20-18

Har dog også fået et bud på en KONA Big Honzo 2017 til 14.250 som denne
(Dog har 2017 udgaven Yari gaffel, WTB gummi og en KS dropper til forskel for 2018 modellen)

http://www.konaworld.com/big_honzo_dr.cfm

Mer det værd at strække mig de sidste 3k for konaen eller er Obeaen mon lige så god

Konaen har længere Reach og hjulafstand men igså korter bagende end Obeaen - vil den være for lang til dansk singletrack ?

Har derud over også kigget lidt på div Orange (crush og P7) modellernes 150mm gaffel jeg kan få bygget til ca 14-15k men det er også absolut max budget

Har også kigget Whyte 905 men igen over budget og 901 synes jeg er for skrabet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  650+ bike - Kona big honzo vs Obea Laufy vs???
  • #1   20. feb 2018 Altså konaen har yari og orbea recon?

    Den er lidt svær? Tror jeg ville tage konaen men det er nok mest fordi jeg er en anelse farvet da jeg selv kiggede på den sidste år?

    Må man spørge hvor du har fået tilbud på dem?

    Fede cykler!


  • #2   20. feb 2018 Obea har jeg fået bud på fra Skovcykler ved haderslev
    Kona er gennem en bekendt i Holland (som kan tage den med herop midt marts)
    Men kan se at det er nogenlunde samme pris i UK over nettet

    Har også luret lidt på Honzo AL DL(29”) som kan fåes i uk til ca 12k
    Men desværre ikke i XL (er 192 og har læst test hvor rytter på 6.2ft mener en XL er lige i øjet)


  • #3   20. feb 2018 Det er ikke helt nemt...

    Men kona der betaler man en del for navnet....rutland havde til for meget nyligt en Marin pine 2 med bedre komponenter end de to du har kigget på til 1200 pund. Så med lidt tålmodig så tror jeg du kan få en en rigtig go cykel til 12000 I UK.

    Da jeg valgte cykel tabte kona PGA prisen jeg synes de er dyre....dog lyder din pris go. Hvilke wtb dæk er på konaen?





  • #4   20. feb 2018 Ved jeg faktisk ikke fik bare en kort beskrivelse

    Og Kona virker lidt peberet
    Obeaen har marginalt bedere udstyr blandt andet synes jeg at den 100mm eten dropper post er lidt i underkanten, hvor Orbeaen har en 125mm Raceface men Kona er Kona og er ikke i tvivl om at geometri, Køreglæde og X-faktor er lige i øjet.

    Har også snakket med Nigel fra Bikecycles om en Ragley Big Wig som også tiltaler mig
    http://ragleybikes.com/products/bigwig-29-complete-bike-2017/
    Men er så en 29’er hvor jeg egentligt tænkte 650+


  • #5   20. feb 2018 Men gaflen på konaen er jo næsten I sig selv et par tusinde ekstra værd....eller?

    Har deore bremser på min beast og the east og de er sgu fine. Kører du udpræget singletrack/spor så ville jeg mene en 27.5+ er bedre end en 29er...

    Men ja det er ikke nemt.....der er alt for mange at vælge imellem...

    Merida big trail kan vist også fåes indenfor dit budget.

    https://bikecycles.dk/produkt/orange-clockwork-evo-kustom-2017-xc-trail-650b/ blir den for lille?


  • #6   22. feb 2018 Nu ved jeg ikke om du har købt men når du kommer fra en fullsus er det måske værd at tænke på at de fleste alu hardtails ikke giver meget affjedring. Det hjælper selvfølgelig hvis du kører med brede dæk og lavt tryk. Jeg skal helt sikkert ikke tilbage til alu efter at have prøvet stål og titanium. jeg kan se du kender lidt til Cotic men ved ikke om det sprænger dit budget at bygge noget selv.

  • #7   22. feb 2018 Jeg holdt mig til det billige og simple løsning
    Orbea Laufey H20 med tilløb af dropperpost

    Er helt klar over stål rammers egenskaber men tænker at når jeg kan holde til at kører 90% af den lokale singletrack (Pamhule ved haderslev) på min Stål Escapade med 38mm dæk kan jeg nok også klare resten med 2,8” plusdæk på en aluramme 😜😜


  • #8   23. feb 2018 Den orbea er da også fed! Tilløk med den....

    De store dæk er med det rette dæktryk og tubeless en halv bagdæmper værd.....


Kommentér på:
650+ bike - Kona big honzo vs Obea Laufy vs???

Annonce