{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.022 visninger | Oprettet:

christian e
christian e
Tilmeldt:
10. mar 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Fixie bike {{forumTopicSubject}}

Hej jeg overvejer at købe enten: http://cgi.ebay.co.uk/Single-Speed-Fixie-Track-Bike-Dual-Hub-Blue-White-60cm_W0QQitemZ260566423012QQcmdZViewItemQQptZUK_Bikes_GL?hash=item3caaf815e4#ht_2606wt_1167

eller

http://cgi.ebay.co.uk/Single-Speed-Fixie-Track-Bike-White-Black-55-Frame-2010_W0QQitemZ260558331881QQcmdZViewItemQQptZUK_Bikes_GL?hash=item3caa7c9fe9#ht_2484wt_1167

så vil jeg så købe ny kæde, saddel evt. dæk
nu har jeg ikke særlig meget styr på fixie cykler.
så har nogle spørgsmål:
hvor kan jeg få et bartstyr til den?
er 700c for store dæk? skal jeg ned på de 650?
har i nogle råd før jeg køber en? nogen der har erfaring med mærket er det okay cykler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fixie bike
  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #1   10. mar 2010 altså mærket "create"

  • #2   10. mar 2010 Den hvide er klart fedest! Med hensyn til bartstyr mener du så de korte som de fleste fixie cykler kører med? For så er det vist bare i gang med vinkelsliberen smiley

  • #3   10. mar 2010 Tror ikke du behøver at bestille den fra england. Jeg mener det er de samme de har nede hos cykelbanditten frederiksberg/nørrebro.. nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor..

  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #5   11. mar 2010 jo den er den samme bortset fra at man ikke kan få den i hvid og sort på cykelbanditten smiley
    og så er den 800 kr dyrere der. dvs. hvis jeg køber over ebay har jeg 800 ekstra til at gøre den lidt federe.

    jeg køber nok den hvide. hvad ville i gøre ved den for at det skal blive en rigtig fed fix bike?
    jeg overvejer lidt enten at få blå detaljer på den eller lilla?


  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #6   11. mar 2010 jeg er bare bange for at stellet blive for "tykt" robust..???

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #7   11. mar 2010 Det lader umiddelbart til at være et brand der er hoppet med på bølgen af fastnavcykler. Kan dit budget ikke rokkes på er det sikkert et fint sted at starte da det lyder som om at du allerede er "forelsket" i den hvide. Der er intet der er bedre end at skabe sine egne erfaringer og til skide 200 pund skal det sikkert vise sig at du får masser af cykel for pengene, men husk at pris og kvalitet ofte hænger sammen.
    Kig evt. på de lidt dyrere FUJI track / track classic. Kønne er de ikke, men har kun gode erfaringer med fastnav fra fuji.

    Ved ikke helt hvad du mener med bartstyr, men hvis det er i stil med min cykel, så har jeg brugt en 25,4mm riserbar til en MTB fra chainreaction, som er kortet ned med en nedstryger.

    Håber det hjalp


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #8   11. mar 2010 Stødte btw. på denne tråd om emnet: (link fjernet)

  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #9   11. mar 2010 hej !

    ja tak det hjalp helt sikkert smiley jeg må lede videre! jeg kan nok godt bruge 3000-3500
    hvor meget vil det koste at lave en 1 gears cykel om til en fixed? er det kun nav der skal skiftes? og hvor meget vil det koste at lave en 1 gears cykel om til en fixed? smiley ?


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #10   12. mar 2010 Fuji classic track går for ca 3050 med fragt fra velodromeshop.org.uk. Der bestilte jeg selv fra i sin tid. Det er måske værd at kigge på. (link fjernet)

    Og ja, hele navet skal skiftes, plus at du skal bruge et tandhjul og en lockring. Nu siger du at du vil bruge en singlespeedbike, så går ud fra at den har vandrette eller skrå dropouts der tillader at du kan stramme kæden ved at rykke på baghjulet. Dette er et must!
    En anden mulighed er at købe en nyt baghjul. et Halo Aerorage baghjul går vist for 650 kr på Chainreactioncycles.com i øjeblikket. Medmindre du er godt til at strikke hjul kunne dette sagtens være en god løsning

    Bare stil spørgsmål hvis dette er sort snak for dig


  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #11   12. mar 2010 vandrette eller skrå dropouts? hvad er det?
    Fuji track er meget fed, men ville gerne selv bygge en og rode lidt med det smiley
    jeg ville finde en gammelt stål stel og så sandblæse det ( hvad vi len sandblæsning ca. koste?)

    hvis jeg køber:
    BLB Fixie Track kranksæt
    Hjulsæt HALO Aerotrack fixie purple
    HALO TRACK tandhjul fixie 19T Purple
    HALO ALLOY TRACK Fixie Låsering Purple
    hvad skal jeg så mere bruge for at det bliver en rigtig fix ( skal jeg overhovedet bruge andet?) udover sadel, styr og andre "normale ting
    fra fixiecykler.dk


  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #12   12. mar 2010 og tror du det vil kunne lade sig at gøre at få bygget en for omkring 3000 kr?

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #13   12. mar 2010 Dette er et vandret / track dropout:
    (link fjernet)

    Dette er et skråd (semi horizontal) dropout:
    http://farm3.static.flickr.com/2648/3953523994_8ea1c9e4b6.jpg
    Det findes på ældre racerstel

    Dette er et lodret dropout, der ikke tillader stramning af kæden da bagskifterren normalt sørger for det. Det sidder på de fleste rammer idag: http://www.bottecchia.com.au/images/bikes/detail_large_race_frame-ergolight.jpg

    Dropoutet er altså de "hullerne" i stellet hvor baghjulet skal sidde. Du er interesseret i at finde et hvor kæden kan strammes, som i de første to eksempler. Lad være med at tage den nemme løsning med et lodret dropout og en kædestrammer!


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #14   12. mar 2010 Problemet er at det er svært at finde stel med vandrette eller skrå dropouts, da det ikke er en standart på andet end ss (singlespeed) eller banerammer. De billigste banerammer på nettet går for omkring 2000 kr og nogengange ned til 1500, dette er dog som regel uden forgaffel og headset. Så skal du ud og købe nyt bliver det svært at holde budgettet.
    Er du heldig at finde et gammelt stel der kan bruges, kan det nok lade sig gøre. Hold eventuelt øje med fixie-king.dk 's forum for salg af brugte stel.

    Jeg ved desværre intet om sandblæsning


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #15   12. mar 2010 Og du har meget godt fat i at det der adskiller en fastnav fra en normal cykel er det faste nav.

  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #16   13. mar 2010 tak, men hvad er vandrette eller skrå dropouts? hvad skal jeg holde øje med før jeg køber et stel?

  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #17   13. mar 2010 ahh så ikke lige din første besked, 1000 tak nu ved jeg da hvad jeg skal kigge efter :)! men tror du ikke det er muligt at få samlet mig en fix for de 3000-3500 ? smiley hvis jeg finder lidt brugte dele rundt omkring? smiley

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #18   13. mar 2010 Jo selvfølgelig. Men du vil nok støde på nogle kompromis undervejs. Fx selvom du finder en ramme med brugebare dropouts kan det godt være at krankhøjden er ret lav, hvilket kan blive et problem i sving da pedalerne jo drejer hele tiden (der er altså god chance for at dine pedaler skraber på asfalten). De fleste banerammer tager højde for dette, men det er muligt at du med en "normal" eller ss ramme måske skal overveje kortere pedalarme.

    Men ja, er du heldig med at finde et billigt, passende stel og ellers kan krejle dig til de fleste dele, behøver cyklen ikke at blive dyrere end prisen på baghjul og løsedele dertil.

    Alt i alt kommer det altså til hvor meget du kommer til at slippe for din ramme.


  • christian e
    christian e Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #19   14. mar 2010 hvordan skal jeg tjekke krankhøjden og hvad skal den være for at stellet er ordenligt?

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #20   14. mar 2010 Se det er sgu et godt spørgsmål. Jeg ved at der er en forskel men jeg har ingen tal eller mål på det. Min fastnavns krankhøjde er en 3,5 cm højere end min racer. Begge er udstyret med 170 mm pedalarme.

    Forresten, er du lidt ferm i det engelske kan du sikkert bruge det her link til en masse:
    http://sheldonbrown.com/fixed-conversion.html


Kommentér på:
Fixie bike

Annonce