{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carbon
  • #1   25. dec 2009 Det står ofte på de forskellige komponenter eller på de medfølgende papir smiley

  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #2   25. dec 2009 Du kan ikke finde et generelt moment der gælder alle carbondele. Samme for andre materialer.

    Momentet afhænger af boltens/skruens diameter, stigning på gevind, materiale bolten bliver skruet ned i, hvad der spændes fast med bolten, hvor mange bolte der er, om den er smurt eller tør, osv.

    Man kan finde tabeller over moment vs. bolt diameter, men de skal bruges med omhu. Som vinkel skriver kommer det an på den enkelte komponent.


  • #3   25. dec 2009 Det lyder som om det er en større opgave så. Syntes bare at de sagde ved webike at hvis jeg spændte det med omkring 4nm, så er jeg dækket ind. Men det er jeg da ikke sikker på at jeg tør så.!

  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #4   25. dec 2009 Hvis de har rådlagt dig at spænde en specifik del med 4Nm er det sikkert godt nok. Man kan bare ikke angive et generelt moment der gælder alle skruer i alle "carbondele".

  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #5   25. dec 2009 Tilføjelse: her er det ret vigtigt hvad du vil fastspænde. Du har ikke skrevet hvad det er for en dims.

  • #6   25. dec 2009 Jeg skal spænde bremseklør, bagskifter, forskifter, skiftegreb, og sadelpind, styr. Alt er 6 mm skruer.!

Kommentér på:
Carbon

Annonce