{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

Carbon, carbon, carbon... {{forumTopicSubject}}

RACER (Ikke MTB)

Ja jeg ved det godt - Carbon Rules, men...

iht experterne (altså de kloge der bygger cykler) så er det ikke alle steder carbon er godt - f.eks. styrepinden, den tager ikke skade af at være i et materiale der ikke lige kan knække - Alu.

Så mit spørgsmål nu er - Styret...
Carbon eller Alu???

Jeg kan finde Alustyr der vejer 215 gr, kan finde et superlet Zipp på 160 g i Carbon - men så koster det også.
Så ud over de 50g (som jeg nok skal slimme andre steder, hvad vinder jeg så på Carbon på Styret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carbon, carbon, carbon...
  • #1   30. sep 2008 Carbon har bedre vibrations dæmpning = bedre komfort.

• #2   30. sep 2008 Hvad så med carbon coated alu?

• #3   30. sep 2008 Det ved jeg faktisk ikke. Der må jeg være dig svar skyldig, selvom jeg betragter carbon betræk som rent salgsgas...

• #6   1. okt 2008 Det kan blandndet næves at armstrong under tour`en, ikke ville køre med carbon styr,sadelpind fordi han ikke mente det var stækt/holdbart nok. *GG* Men er ihver ikke bange for at køre på det mere.
    Man skal hold øje ned carbon dele lige som alt andet. Og huske at overholde hvor hårdt bolten skal spændes.

• #7   1. okt 2008 Alså carbon er klart stærker end alu. hvad andgår stræk og vrid. Du kan sages deformere alu ved at spænde det for hårdt. hvorimod carbon "knækker"
    Og flettet stof med bindemiddelfeks. epoxy/ er vel ikke lige frem bare stof. *GG*

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #8   1. okt 2008 Carbon er stærkest på de leder det er lavet til og være stærk så hvis nu du drejede din pagaje 90 grander vil jeg nok ikke lade en voksen mand stå på den hvis det var min.

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #9   1. okt 2008 En zoom8 (en jolle) mast er også rund men derfor er den stadig kun lavet til og kunne bøje en vej. De første master havde dem der laver dem nemlig glemt at de skulle tænke på hvordan de vendte den når de satte beslag på så de knækkede for et godt ord.

Kommentér på:
Carbon, carbon, carbon...

Annonce