{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

opgradering eller nyt stel ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ville lige høre hvad i synes . et nyt kulfiber stel fra scott eller opgradering (krank, skifter greb, forskifter,) hvad synes i ? det er MTB vi snakker om smiley
Skal lige siges det måske bliver et projekt ved siden af eller også bliver mit nuværne pro race 400 stel solgt hvis jeg vælge at få nyt.

Håber i vil komme med jeres mening

Mvh jonatan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgradering eller nyt stel ?
  • #1   12. jan 2010 Scott stel er efter min mening hverken hype'en eller pengene værd.. Det er en ok ramme du har nu, den kan du sagtens smide lidt bedre dele på. Bruger du den seriøst eller er det en caféracer?

  • #2   12. jan 2010 den periode jeg har haft den synetes jeg ikke rigtig har tilladt et skov besøg. . men okay det var nu eller et scale rc stel til 8000 nyt, er helt vild med integraret sadelpind. så ville bare høre om det var noget der holdte og var det værd

  • #3   12. jan 2010 Skovene er da fantastiske for tiden, indbyder i den grad til et besøg eller tre om ugen. Min pointe var, at det er spild af penge, hvis du alligevel ikke bruger den, til det den er beregnet til. Scale RC er et fint stel, men geometrien er imo langt fra optimal og til 8k kan du få mange fede rammer hvis du går til den.

  • #4   12. jan 2010 okay men nu var det jo også bare den integraret sadelpind der fik mig til at falde for den smiley og min bike skal lige forbi vræksted idag der er noget mystisk noget ved mit forhjul. .. men andreas inorer du bare sne og salt?

  • #5   12. jan 2010 du har et fint stel! sådan som den står nu ville jeg ikke skifte noget på den før det var slidt...jeg tvivler på du vil få en mærkbar forskel, så spar da pengene i stedet smiley

    bare min mening


  • #6   12. jan 2010 integraret sadelpind er noget pis i mine øjne, jo det er ser flot ud men hvad når man skal sælge dyret igen. det kan godt blive svært at finde en køber. saddel højden?.. Ville sgu beholde dyret som det er nu...hvis du afligvel ikke kommer i skoven..
    Personligt ville jeg køre med stumperne der sidder på, til det bliver slidt/ødelagt os så derefter skifte dem eller opgradere.. Syntes det er spild af penge... Men hver sin smag.


  • #7   12. jan 2010 Jonathan, det er en del af det at være mtb'er. Udstyret skal ikke skånes, og benene skal brænde. Sådan er det bare.

  • #8   12. jan 2010 okay jamen jeg tænkte bare det har sikkert ikke for godt af salt . og okay jamen så det på plads. det bliver ikke nyt stel. og opgradering siger i er ligemeget / man har ikke brug for det før det slidt. det jo også rigtigt men jeg kan godt lide at have det i orden men nu hvor i siger der ingen mærkbar forskel vil blive kan jeg da lige så godt lade vær. men de dele jeg ville have sat på var

    Shimano XTR Shifter Pod 9sp M970
    Shimano XTR Front Derailleur Conventional M971
    RaceFace Next SL Chainset 2010
    SRAM PG990 Cassette 9sp/ Shimano XT
    Ritchey Superlogic-C Mountain Carbon Rizer Bar (660x15 ud carbon
    Ritchey WCS 4Axis Matrix Stem 110mm (ud carbon)


  • #9   12. jan 2010 Min personlige mening er bare at jeg mener det er spil af penge at skifte nogle OK ting ud med nye. Kan godt forstå dig, og din tanke gang
    Ang Ritchey WCS 4Axis Matrix ville jeg bare tage alu udgaven ca 1/3 del af prisen plus alu vejer mindre.. *G*
    Ang Salt.... så er det jo ikke mange der salter i skoven! Men skylder du din cykel ned bagefter sker der ikke noget.. Tror faktisk mudder/grus slider mere på din cykel end salten gør....Hvis alså du skylder den!


  • #10   12. jan 2010 jamen jeg vasker den grundigt. de var imponeret over det da den skulle til sit første service idag :). og okay jamen så lader jeg nok bare værd med at opgrader den smiley

Kommentér på:
opgradering eller nyt stel ?

Annonce