{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Fremtiden for 26"? {{forumTopicSubject}}

Hej CG!:)

Jeg er den glade ejer af 26" s-works stumpjumper, som bare fungerer perfekt for mig. Jeg er faktisk så glad for den, at jeg ikke ser nogen grund til at opgradere til hverken 27,5" eller 29".

MEN! Hvordan tror i, at fremtiden ser ud for 26" mountainbikes mht. til reservedele; hjul, dæk, forgafler, stel osv.?

En hurtig søgning på de store cykelbutikker, viser et begrænset udvalg af dele, og mange udsolgte varer:(

Bør jeg være bekymret for, at det på et tidspunkt, bliver umuligt at købe nye dæk og hjul til min cykel? Eller at udvalget bliver så småt, at der måske kun er 4-5 typer af dæk at vælge mellem?

Hvad er jeres tanker?

Mvh. Martin:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremtiden for 26"?
  • #1   6. maj 2018 Efterspørgslen, for de mindre hjul og tilbehør, vil nok være at finde, i mange år frem. Men der vil måske komme færre nye spændende ting, til lige den str, tænker jeg. Kan man eksempelvis, få alle/de fleste dæktyper, til den lille 26er? Jeg ved det ikke?

  • #2   6. maj 2018 Jeg tror egentlig heller ikke det bliver et stort problem? Når man søger på 26" dæk så er der stadig et stort og bredt udvalg. Det skal nok blive sværere og sværere at finde stumper, men tror der går et par år eller 5 endnu. Se f.eks på 9-speed stumper... Det er ved at være nogle år siden det var the shit, men det er da ikke et problem at finde stumper.

  • Karl G
    Karl G Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Svar: 20
    #3   9. maj 2018 Jeg kan godt lide 26" MTB størrelse. Jeg og min kone har flere selvbygget MTB og alle er 26". På markedet hver år kommer flere og flere 27.5 og 29 stel med dele. O-bike har Merida og Cube ramme til salg og nu er kun i 27.5" og 29" størrelse fordi de producerer ikke 26" stel/ramme mere. Ærligt. Kan man altid købe dele til 26" MTB men nogle gange er svært at finde fx. fint kevlar dæk smiley

    Mvh Karl
    O-bike.dk / hjulbygning/løse MTB stel/ramme


  • #4   9. maj 2018 Det er ikke noget du skal være urolig over for om det udgår, 26" vil være her mange år endnu og vil nok også være nogen lunde at finde dele til i lang tid endnu.
    Jeg mener at have læst at 26" ikke vil udgå som de troede de ville da 27.5" kom på banen, men det er mest fordi de er brugt til street og dirt jump i storstil og mange vil ikke slippe 26" hvilket jeg syntes er forståeligt. Selvfølgelig er der ingen garantier men jeg tror ikke man skal rende og være urolig de næste 10 år


  • #5   10. maj 2018 26" har været på vej ud i flere år. Ikke at det betyder at udstyr udgår lige så hurtigt, men de fleste cykelproducenter er stoppet med 26".

    Producenterne køber forgafler hos andre keverandører og hvis de ikke køber 26" gafler mere, så bliver markedet væsenligt mindre, og der er allerede langt mindre udvalg af 26" gafler i dag. De samme gør sig gældende for hjul.

    Dæk vil der nok være en del år frem, da der stadig er et stort marked for dette, men modsat er der også færre 26" dæk på markedet

    Udbud og forespørgsel! Ligesom 8-speed, 600mm styr, v-bremser m.m.
    Så kan det godt være at der stadig bliver lavet udstyr til DH, street og dirt jump, men jeg ville nok ikke vælge andre dæktyper end dem der passer på min mtb.


  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   10. maj 2018 jeg har ikke nogen problemer med at finde dele til min 26" mtb. men jeg handler heller ikke i dk da det er alt for dyrt. men prøv at kigge her http://www.chainreactioncycles.com

  • #7   11. maj 2018 Tror at det vil blive meget svært, at købe de gode og dyre dele i fremtiden
    da det mere ses som en cykel størrelse der bruges til halv store børn

    Du skriver selv OPGRADERE til 27.5 og 29 så du har vel selv svaret på dit spørgsmål
    26 er dødt


Kommentér på:
Fremtiden for 26"?

Annonce