{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Tilmeldt:
22. sep 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Opgradering af Focus {{forumTopicSubject}}

Hejsa

I mange år kørte jeg på Avenue cykler, jeg nåede at købe 3 forskellige der over 3 år alle blev stjålet. Alle gangene havde jeg forsikring og jeg gik ned og købte mig en ny Avenue, da jeg jo sådan set var glad for cyklerne!

Sidste gang min avenue blev stjålet bevægede jeg mig ned hos en butik der hedder Heino, hvor jeg fik mig en snak med en der arbejdede der. Han fortalte at man kunne få noget meget bedre for de samme penge - og ofte billigere!

En lang historie kort fik jeg købt mig en tysker - en Focus Corrente 08' som jeg er enormt glad for. Efter købet af den begyndte jeg at blive alvorligt interesseret i at cykle, dog stadig kun på motionsplan og pendle-plan.

Jeg går dog med tanker om at opgradere den lidt, jeg har selv en ide om at det er en fornuftig ramme - så at smide lidt penge efter at opgradere den istedet for at gå ud og skulle købe ny cykel til 10000+ tænker jeg ville være en okay ide.

Min cykel består pt. af (i får den lige på engelsk - det er ikke det hele jeg ved hvordan man siger på dansk):

Rear Derailleur : Shimano 105
Shift Levers: Shimano Trigger
Crankset: Shimano Tiagra Triple
Brakes: Shimano Tiagra
Brake Levers: Tektro
Handlebars: Concept SL Riser AL 25.4
Stem FSA OS 190
Front Hub: Shimano Tiagra
Rear Hub: Shimano Tiagra
Rims: Rodi Kronos 622-13
Tyres: Schwalbe Lugano 622-23
Saddle: Concept SL
Seatpost: Concept SL

Stellet er aluminium og Forgaflen er Carbon.

Den ser desuden således ud:
http://s.wiggle.co.uk/images/focus-corrente-2008.jpg

Det skal siges at jeg har skiftet dækkene til nogen med noget større dækmønster i - større rullemodstand - da jeg på det tidspunkt havde en ide om at jeg så ville punktere mindre :), så det kunne være det var et sted at starte.

Med min begrænsede viden indenfor cykling taget i mente, havde jeg en ide om at købe et sæt Ultegra bremser og bagskifter fra ebay letbrugte, og så måske et sæt nye dæk.

Mit budget er ca. 1500,-

Hvad ville i gøre hvis i var mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af Focus
Kommentér på:
Opgradering af Focus

Annonce