{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram
  • #1   13. maj 2010 Når jeg kigger i Tour (cykelblad), så ligger priserne i de tyske butikker mellem 1089 - 1199 euro, og det er nok prisen pt.

    Ebay (med chance for kopi) ligger fra ca 7100 kr for et sæt, hertil skal så regnes fragt samt told/moms så prisen bliver en del dyrere end tysk webshop.


  • #2   13. maj 2010 det er på ebay jeg har fået den pris og det var fra en cykelshop

  • #3   13. maj 2010 Jeg har købt et force 2010 sæt her, http://www.merlincycles.co.uk/ Kom på adressen efter 4 dage. Gav omkring 5500 Dkr.

  • #5   14. maj 2010 Leif L. Hvad mener du med "Chance for Kopi"?

  • #6   14. maj 2010 Hej Jesper

    Det jeg mener er at Ebay er et godt sted hvor man kan sælge visse "produkter" som ikke er orginalt.

    ALT bliver kopieret i stor stil.

    For at tage et eksempel, så sælges der meget golfudstyr på Ebay, meget er ikke orginalt, men lavet så det ligner, så kun en ekspert kan se forskel, men det viser sig hurtigt når man spilller.

    Der er selvfølgelig endnu flere som sælger legalt, har da købt adskellige gange på Ebay, sålænge man vælger en sælger som har 10000vis af godt tilbagemeldninger og ikke bor i Kina.

    Alle udstyrsfabrikanter prøver at dæmme op fir disse sælgere, og man kan ikke have en Ebay butik i f.eks USA i 10 år, uden at tingene er iorden.

    OM det gælder cykeludstyr...tja hvorfor ikke? MEN igen, check sælger ud.

    Hvis jeg får muligheden for at kunne købe til samme pris i en tysk butik frem for Ebay til samme pris, så ved jeg personligt godt hvad jeg vil vælge smiley


  • #7   14. maj 2010 Øh. Jeg har godt nok aldrig hørt om at geargrupper fra SRAM er blevet kopieret så deet må vidst stå for din egen regning... Omvendt har mange større butikskæder i Danmark solgt kopivarer fordi distributøren har købt kopier i udlandet. Hvis du seriøst mener at kopivarer af geargrupper er et problem vdr. handel på eBay, så vil jeg sige at risikoen er mindst lige så stor for at du får en kopivare hos din cykelhandler!

  • #8   14. maj 2010 Jeg ved selvfølgelig ikke OM det bliver kopieret..MEN

    ALT andet bliver det, og når der er stor efterspørgsel på Record,DuraAce og Red, så skulle det undre mig hvis er ikke er kopier i omløb.

    Ved en forhandler er / bør tingene være i orden da de som regel er indkøbt via officielle kanaler, og man kan så returnere hvis man skulle være uheldig.

    jJg er bestemt ikke mod Ebay, men at tro at cykler/ dele ikke bliver kopieret er vist lidt naivt smiley

    men håber da Søren finder et ok tilbud, for at vende tilbage til sporet, for jeg overvejer også Red til næste år smiley


  • #9   14. maj 2010 Det er dælme naivt at tro, at du er sikret mod kopier hos din forhandler.

  • #10   14. maj 2010 Hvad skal man vælge sram red eller sram force og hvad med pedaler,hvad er bedst.

  • #11   14. maj 2010 når det er kulfiber materialler der bliver brugt i Sram grupper så tror jeg ikke det bliver kopieret. Det kan ikke hænge sammen prismæssigt, vil jeg menne.

    ...Måske shimano's grupper kan kopieres men det tror jeg dog heller ikke at de gør. smiley


  • #12   14. maj 2010 jamen vi er da enige Jesper, man er ikke sikret hos en forhandler 100%, men man minimereer chancerne med 99%, da de handler via importørene.

    Og hvis det skulle vise sig det er kopi, kan der reklameres og pengene kan returneres, de europæiske og nordamerikanske myndigheder gør en stor indsats for at komme kopierne til livs, så Ebay har været et godt sted at omsætte dem.

    hvis man huske nyhederne for et års tid siden hvor en dansk turist havde købt et par solbriller af engadesælger i Italien og fik en megabøde for at købe kopi vare, og når vi er på ferie i Tyrkiet,Egypten elelr Thailand, så ved vi jo godt at alle de produkter de faldbyder til små priser ikke er orginale, medmindre man er totlat sinke....

    carbon bliver da såsandelig kopieret, alle golfkøller, feks, er med carbonskaft, ofte er det titaniummet som er erstattet af en stållegering.

    Jeg siger ikke at der flyder med cykeldele som ikke er orginale, men at tro det ikke eksisterer er rent idioti, alt som sælger kopieres, få timer efter en filmpremiere er der kopier i omløb på gaderne i Hong Kong, eller da den sidste harry Potter bog udkom, få timer efter var de i omløb i selvsamme by til 1 dollar, istedet for 19,95 som en orginal kostede.

    Alle store producenter bruger store summer på at komme dette til livs, da det jo koster både indtægter men også goodwill når produkterne ikke leverer.

    Lego havde for år tilbage en fabrik i retten, de lavede klodser som de kaldte 0937, som blev skrevet på samme måde som på en regnemaskine, og det stod sørme også omvendt smiley på æsken........prøv at skive det firmanavn på din regnemaskine og vend den om......

    Sidst, jeg mener ikke man skal frygte det, bare man bruge tænkehatten og lader være med at lade grådigheden styre, og se hvem man køber fra, så går det nok endda smiley

    Søren: Cykelportalen har en test af force, hvis du vil læse lidt mere om den serie smiley mht til pedaler er det nok en smagssag hvad man foretrækker, tyske tour testede i aprilnummeret pedaler og kårede Shimano DuraAce som bedste pedal, foran Ultegra,105 og speedplay


  • #13   14. maj 2010 Leif.
    Et par punkter:

    1) Det er fuldstændig idioti at tro at der er flere kopierede sram gear grupper på ebay end hos din cykelhandler, baseret på det eneste argument at de får deres varer fra indkøbere. Ja, hvordan tror du selv, at de falske global knive og Björn Borg boksershorts havnede i Bilkas varehuse?

    2) Du kan ikke sammenligne solbriller fra en gadesælger med en geargruppe til en cykel.

    3) tænk dig nu lige om. Jeg kan ikke se hvor gammel du er, men du virker ellers som en fornuftig fyr. BORTSET fra at du simpelthen bliver nødt til at tænke på, at der er forskel på at lave kopier af solbriller og gear grupper til cykler.
    Solbriller kan produceres for ca 0.10 dollars og sælges som kopivare for måske 100kr. Det er 1000% over produktions prisen. De er meget, meget simple og nemme at forfalske.

    Hvad tror du det koster at lave støbeforme til alle delene i en geargruppe? Hvad tror du det koster i materialer og arbejdskraft?
    Det er komplicerede mekaniske systemer og der består af en masse dele, modsat solbriller som nemt kan masseproduceres og kun kræver minimal mængde arbejdskraft.

    Tooling til en simpel lommeregner på 40mm*80mm*20mm koster i omegnen af 100.000kr! - Det ved jeg for jeg har netop afleveret en 100 siders eksamens afhandling (concept udvikling med tilhørende business plan).

    Jeg kan ikke overskue de økonomiske omkostninger der er forbundet med at skulle lave forme og redskaber til en hel geargruppe.

    Det var økonomien.

    Nu kundepotentialet:
    Hvor mange kunder er der lige til SRAM geargrupper til cykler i forhold til solbriller? Det er jo ikke sådan at der ligefrem står gadesælgere i Rom og sælger SRAM geargrupper...

    Du bliver simpelthen nødt til at vise mig bare 1 kopi af en geargruppe. Økonomi, profitmargen og kundepotentiale hænger på ingen måde sammen.

    Jeg synes det er skidt at sprede en stemning af mistillid fuldstændig uden grundlag. Ja, der er kopi golf udstyr. Men nu består de heller ikke af særligt mange dele. Og de dele der er, er meget simple. Hoved, skaft og greb kan let støbes. Og med de rette klistermærker ser de fornuftige ud.

    Ja der bilver kopieret en masse. Og det er et kæmpe problem.
    Havde du advaret mod kopier af saddelpinde, forgafler osv, osv så havde jeg kunne bakke dig op. Det findes der en del af. Det er dog oftere kasserede produkter med fejl i f.eks carbonvævningen end det er desiderede kopier.
    Men netop geargrupper har jeg svært ved at se blive kopieret lige pt.


  • #14   14. maj 2010 arh.. Hader man ikke kan rette indlæg... Det er naturligvis ikke "idioti", men du forstår nok pointen.

    Til Søren: en komplet Sram Red til ca 6800-7200 er udmærket smiley


  • #15   15. maj 2010 hej Jesper

    I bund og grund er vi faktisk mere enige end indlæggende umiddelbart ser ud til smiley

    Jeg ønsker som nævnt hverken at sprede mistillid eller få folk til at tro derflyder kopier rundt i massevis, men at man ikke skal tro alt er i orden og bare lukke øjene men bruge sin sunde fornuft.

    Hvis jeg må komme med et lille eksempel, jeg kan købe et Pinarello Dogma 60.1 rammekit for 1500 USD på nettet, en udmærket pris, da prisen hos dansk forhandler er over 30.000 kr, typisk pris hos tysk/engelsk forhandler er 3500 £ eller 3900 Euro, at den til 1500 dollars så er fra indonesien er vel intet problem??? smiley

    Men lad os slutte med at "hi jacke" Sørens indlæg, mens alt foregår i fred og fordragelighed smiley


  • #16   15. maj 2010 Søren, først undskyld for vi har brugt din tråd til vores små "indlæg" smiley ikke mere herfra om det........

    Jeg havde selv overvejet at købe en Force gruppe samme sted som Brian nævner, men efter at at set begge set i virkeligheden monteret på cykler, er jeg mere lun på en Red serie, men det er vel smag og behag, men prøv at se serierne i virkeligheden (formoder du allerede har) da jeg personligt synes der er væsenlig forskel fra billlederne på nettet end når de er monteret på en cyklel smiley


  • #17   15. maj 2010 Jamen det gør da ik noget at i låner min tråd,men nu i snakker om kopi vare så læste jeg lige på et amerikansk forum at mange af de kulfiber stel der bliver lavet kommer fra kina og taiwan og det er de kendte mærker som bliver solgt dyrt og nogle af dem kan man købe på ebay eller direkte fra fabrikken til meget meget billige penge,men ved ik om det passer.Med hensyn til sram tror jeg at jeg vælger en red gruppe men er i tvivl om hjul,jeg kan godt lide sram hjulene og kan finde dem til en god pris på netted men er også lidt lun på richery men kan ik rigtigt finde en god pris på dem på netted,kan nogen hjælpe.Men ellers har jeg fundet resten til cyklen og så er det bare at finde den bedste pris man kan.

Kommentér på:
Sram

Annonce