773 visninger
|
Oprettet:
For dem der lige har tid! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg vil gøre det så enkelt som muligt:
Jeg har ALDRIG cyklet på en racercykel før - men vil gerne, og har tænkt på det længe.
Men hvor skal jeg starte? Er det virkelig nødvendigt at ofre 5000 kroner på en ny cykel, eller findes der billigere cykler?
Evt. om i kunne smide nogle links, eller komme med nogle idéer og erfaringer.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 3
Prøv en kammerats racer cykel eller noget og find ud af om det er noget for dig!
Det træls at købe en cykel til billige penge som du ikk er tilfreds med pga kvaliteten
okt 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 111
Hvis du syndes 5000,- er mange penge for en ny racercykel så tror jeg du skal lede efter en brugt.
Du finder ikke en fornuftig racercykel til mindre en 5000,- fra ny, dog kan man finde nogle fornuftige racercykler brugte til omkring 5000,-
Du skal se på hvad dit behov er, hvor langt du vil komme osv.
Geargruppe skal du prøve at finde en cykel med shimano 105 da det er et godt gearsystem til en billig pris - hjulsættet må ikke være for tungt da det kan give et dårligt 1. gangs indtryk af racerverdenen. Hvis du vælger et for tungt hjulsæt vil du opleve en langsom acceleration, samt en meget tung cykel op ad bakkerne.
Af stel tror jeg du får problemer med at finde andet en Aluminium, men det er nu heller ikke slemt, dog vær opmærksom på billige rammer er noget blødere i matrialet og kan derfor ikke eftergive al den energi du ligger i pedalerne, prøv at vælg et mærke som er kendt cykelbranchen.
Håber det var en hjælpende hånd på vej. og tillykke med at du vil joine racerverdenen.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 3
Købte også cykel for snart 2 m.d.r. siden og valgte at bruge over 5k på det så jeg vidste jeg ville blive tilfreds med den og det må man sige jeg er
Købte den med cykelhandler, gad ikke en Bilka cykler
okt 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
...det var da nogle ting der var værd at overveje. Noget som jeg ikke havde tænkt på før. Men hvornår bliver et hjulsæt så for tungt, hvor mange gram/kilo?
Jeg kunne helst sikkert bruge dit svar til noget!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 257
Hold dig til hjul som Fulcrum racing 7, mavic aksium, campagnolo vento mfl. da det er fine træningshjul.
Her er et bud på en ny cykel: http://www.bikebuster.dk/detaljer/120597.htm , triple butted stel, mirage gruppe (svarer til tiagra), campagnolo vento hjul mm.
For dem der lige har tid!