{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.881 visninger | Oprettet:

CUBE størrelse ? {{forumTopicSubject}}

Hej Alvidende CG.
Jeg har fået et godt tilbud på en Cube LTD Race. Men men men - nu skal jeg prøve at finde størrelsen på såden en fætter.
Jeg er 180 cm og har en skridtlængde på 76 cm.
I følge BikeBåsters hjemmeside skal jeg have max en 18 tommer.
Hvor stort et problem ville det være at køre på en 20 tommer ?
På forhånd tak for svarene
Chr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CUBE størrelse ?
  • #1   1. aug 2010 Jeg er 1,74 med skridtlængde på ca.77 cm og har tidligere kørt 18" Cube LTD Race, dog med flatbar, synes det standard styr der følger med er lidt for bred. Cyklen passede bedre til min størrelse med flatbar styr.

    Du skal ud og prøve en 18" cube, jeg synes den vil passe bedre, da en 16" cube er lidt for lille, synes den virkede helt forkert på mig. Nu kører jeg en 17,5" som er perfekt til min størrelse.


  • #2   1. aug 2010 Tror 20" bliver for stor til dig!

  • #3   1. aug 2010 18 er helt fint til din str , vil også mene 20 er for stort .

  • #4   1. aug 2010 jeg køre på en LTD PRO 20", kunne godt tænke mig nogen gange den var en tand mindre, er 185.
    Tror sgu det bliver for stor en cykel og svinge rundt i skoven for dig.. Desværre.


  • #5   1. aug 2010 jeg har også næsten lige fået en cube, og jeg har fået en 18" og synes den passer kanon, jeg er 174høj og skridtlængde på de 80 stykker

  • #6   1. aug 2010 Kører 18" Radon som efter sigende har samme geometri som Cube. Jeg er 175cm høj og har en skridtlængde på 78cm. Synes 20" lyder stort til dig.

    Har du checket geometrien på?: (link fjernet)
    Forskellene er ca. 4cm på saddelrøret og 2cm på overrøret - det lyder som en del i mine ører!

    Her kan du finde den præcise cykelstr ud fra dine indtastede kropsmål - følg blot videoinstrukserne - der er superlet, men kræver at man har en hjælper der kan håndtere et vaterpas og en tommestok.
    http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

    Det var en stor hjælp , da jeg skulle købe cykel.


  • #7   2. aug 2010 Tak for alle svarene. Jeg må forsøge at forhandle lidt for en 20´er skal jeg ikke have kan jeg udlede smiley

  • #8   2. aug 2010 Nu har jeg fået svar fr 2 butikker der begge mener at jeg skal have 20". Så nu er jeg da top forvirret :-(. Hvis jeg tager ud og prøver en 18" ig en 20" hvad skal jeg så kigge efter med hensyn til hvad der er for stort/småt. Altså jeg tænker hvad er tegn på at den er for stor og hvad er tegn på at den er for lille ?.
    Håber spørgsmålet giver mening smiley


  • #9   2. aug 2010 Lyt nu til det folket her siger. smiley Jeg arbejder selv i en cykelbutik.... og ville aldrig anbefale en 20" til en der er 180cm!

    Hellere for lille end for stor, når det gælder mtb!!


  • #10   2. aug 2010 Hvis du prøver cyklerne så drej skarpt og kør lidt vildt på dem, se hvor nemt det er for dig at manøvre på en 18" kontra en 20"
    Køb hvad der føles rigtig for dig, der er jo heller ikke nogen der siger de kun findes en måde at måle sørelsen på smiley


  • #11   2. aug 2010 Fordelen ved at køre på en mindre ramme er bl.a. at den er lettere, stivere OG at den er nemmere at manøvrere, hvilket har stor betydning i terrænet, hvor forhindringer som rødder, sten og (mudder)huller kommer farende imod dig med rasende fart både når det går opad og nedad ... smiley At håndtere dét på en cykel, der er for stor, er bare skide irreterende.

    Du skriver at din skridtlængde er 76 cm og at du er 180 cm høj ,,, Det lyder som om du har lidt korte ben og en længere overkrop - som jeg selv forøvrigt. Det kan der kompenseres for med en lidt længere frempind og et bredere styr. Og du kan justere sadlen tilbage på saddelpinden.

    Men prøv lige at måle igen: den korrekte måde at måle skridtlægdent på er ved tage et vaterpas mellem benene og presse hårdt op! - så hårdt som det føles at sidde på en cykelsaddel. Vaterpasset skal være i vater, og så måler du til oversiden af vaterpasset.

    Jeg læste på et tidspunkt om en tommelfingerregel der siger:
    Sid på cyklen og kig ned på forhjulets nav. Er det synligt foran styret(altså der hvor styrer møder frempinden), så er cyklen for lille. Er navet synligt bag frempinden, er cyklen for stor. Dækker styret udsynet for navet passer den dig ... Det er selvfølgelig blot en fuldstændig uvidenskablig tommelfingerregel, som skal tages med et stort gran salt. Og som man kan (fejl)justere sig ud af smiley H&L!



Kommentér på:
CUBE størrelse ?

Annonce