{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.121 visninger | Oprettet:

Brian K
Brian K
Tilmeldt:
9. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Cube cykler + størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge cykel hoveder smiley

Jeg har kigget lidt på Cube's cykler, og de tiltaler mig.
Men jeg har ikke rigtig kunne finde ud af hvad forskellen er på
Cube ACID og Cube Reaction Pro?

https://www.cube.eu/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/acid/cube-acid-iridiumnblack-2020/

https://www.cube.eu/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-pro-blacknflashyellow-2020/

Er de nogen her der kan sige noget om det? Og er der en anden cykel i denne prisklasse jeg ikke må overse?
Jeg kommer mest til at køre vej, stier og skovveje, ikke de vilde MTB spor (tror jeg da ikke...).

En anden ting, hvis jeg kigger på hvilken størrelse jeg skal have så "ender" jeg med 21 tommer (ud fra beregnere), men er det ikke lidt lille? Jeg er 191 cm høj, og skridt længde på 90 cm.

På forhånd tak for jeres input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cube cykler + størrelse?
  • #1   29. apr 2020 Hej Brian
    Der er ikke den helt store forkel på de to cykler og så alligevel.
    De køre på den samme ramme, så størrelserne er præcis de samme. der hvor forskellen ligger er er der er 2 forskellige geargrupper på, men begge to med 1*12 på. den ene er fra SRAM (Min farvorit) med en af de lidt billigere grupper på, (8999) og den anden (Reaction) med en shimano XT geargruppe på som er deres næst bedste hvis man ikke tæller deres elektriniske grupper med.
    Ellers er der en lille smule forskel ved nogle af de andre ting der er på cyklen, som reaction har en mere race styr på, som ikke er har raise på (Hæver enderne af styret lidt op af) og så er det lidt bredere ( 4 cm, gør at den kan være nemmere at styre når du kommer i tærren)
    Nogle andre hjul
    Ellers meget det samme - tænker at en 21" vil passe meget godt.
    Håber at det her hjælper en lille smule ellers må du spørge ;-D


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   1. maj 2020 Hej Nicolaj.
    Tak for input :-), jeg er stadig meget i tvivl om jeg burde vælge 23 tommer da jeg mest skal bruge den som "alm" cykel, og ikke så meget på spor.
    Må se om jeg kan finde et sted hvor jeg kan prøve dem....


  • #3   12. maj 2020 Jeg er 190cm med skridtmål 92 og ville ikke vælge større end 21", og jeg kører både asfalt og terræn på den smiley

Kommentér på:
Cube cykler + størrelse?

Annonce