Til Motionisterne...! {{forumTopicSubject}}
Godaften
Man ser jo dagligt herinde på siden folk bede om gode råd til valg af ny cykel, spørgsmål til hvordan man kommer i gang og så videre, men hvad sker der så bagefter?
Jeg er selv ”nystartet”, i hvert fald i den her omgang, så tænkte at vi lige kunne få os en lille snak , alle os amatør motionister.
Får i kørt nogle Km? Går det frem ad med gennemsnittet? Er cyklen i har investeret i, lige så god som i håbede?
Hvad er jeres mål med træningen? Vi har vel alle vores små personlige mål, som giver os lysten til at fortsætte. Men er det vægten, konditionen, et gadeløb, en gennemsnitsfart?
Tænkte det kunne være sjovt at høre fra nogle af de andre begyndere.
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 27 Cykler: 2 Emner: 68 Svar: 1.241
Ville nu gerne have en ny racer!
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
nå men anyway: Skal du forrest i feltet skal der stå Principia på stellet...
dec 2007
Følger: 58 Følgere: 54 Cykler: 2 Emner: 24 Svar: 287
Mit "drive" er at øge min gennemsnitsfart (;
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 19 Cykler: 8 Emner: 6 Svar: 387
skal til Harzen i september og prøve kræfter med Bloksbjerg, så jeg har lidt travlt mht formen, men geden står her ved siden af, og er top motiveret for at køre mig på job imorgen tidlig.. (kl 0600)
jul 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 12
Her hjælper det også at have et mål
Går også fint... er lige omkring de 30 i snit på den distance, så skal bare have en masse Km i benene nu.
Ved bare ikke hvad mit næste mål skal være....
Og nej, man skulle jø nødig gå ned på udstyr!
Jimmi
mar 2006
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 134
Jo mere udstyr jeg har købt, jo mere seriøs er min træning også blevet.
Mit højeste snit på en ca.20km tur er 29,73km/t. Synes det er svært at komme højere, når man samtidig også vil køre rundt på 8% stigningerne i Svanninge bakker. Har dog bildt mig selv ind jeg sagtens kan få højere snit hvis jeg kørte lidt længere, for kører alligevel et godt stykke over 30km/t på flad vej.
Ang. mit mål, så er det lige nu at komme over 30km/t på 20km. Der efter tror jeg bare jeg skal igang med bygge flere km på mine ture.
Tillader mig at bruge tråden til lidt tillægs spørgsmål:
Hvor længe siden er i startet?
Hvor lange er jeres træningsture?
Hvor ofte træner i?
jul 2010
I denne omgang er det vel ca. 1 måned siden jeg er startet. Har prøvet at komme igang før også, men det har desværre aldrig holdt særlig lang tid, men nu skal det sq være!
De første par uger kørte jeg til og fra arbejde 3 gange i ugen. Det er en tur på 2*20Km.
Her de sidste par uger er jeg så begyndt at køre med nogle motionister fra en lokal atletik klub. Turene varierer lidt af længde, men 50-70km med 28-31Km/t i snit... Det at køre i en gruppe gør det meget nemmere at holde en fornuftig fart! Det er sq stadig hårdt at træde i pedalerne, men man får jo lidt læ og viljen til at følge med de andre gør også at man presser sig selv lidt mere. Sådan oplever jeg det i hvert fald.
Synes helt klart at du skal finde dig nogle at køre sammen med, så du kan få nogle flere Km på
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 9 Cykler: 3 Emner: 53 Svar: 427
jeg startet her d.1/4 efter at havde ligget syg med mega dårlige knæ i 10år og havde svært ved at køre 2 km uden at stå med hoste og hjerte banken bagefter jeg har så forsat stille og roligt i et afstedig tempo med at cykle først 8 km 3 gange om ugen til 4-5 gange om ugen og stille og roligt udvide mine ture med 5 km hver uge indtil jeg nu har lagt mig på ture på mellem 40 og 52 km 3 gange om ugen og gerne 60-70 km 1gang med et snit på 28 kmt + - 2 kmt alt efter vejeret :o)
har dog klaret en tur på 100 km med et snit på 30 kmt i en gruppe
det kan lade sig gøre men det er hårdt arbejde og kræver en del sved og fustrationer over at formen kun kommer stille og roligt
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 338
jul 2010
Er selv lige kommet hjem fra en træningstur. 60Km med 30 i snit... Er super godt tilfreds med hvordan det går fremad med træningen...
Til Motionisterne...!