{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.429 visninger | Oprettet:

Scott, Merida, Cube eller GT {{forumTopicSubject}}

Et meget lille spørgsmål, men med mange svar.

jeg leder efter en hartail, mtb i en prisklasse der hedder 8000-12000.

Hvilke af disse mærker synes i at have bedst erfaringer med?
Og jeg ved godt det er meget bredt og det kunne sagtens være mere specefikt, men jeg leder efter alle svar.

Jeg har dog den lille ting at jeg godt kunne tænke mig en model der kan låse front susspesion fra håndtaget. Det er jo bare blær.

Er der nogen der har noget at byde på hvordan det holder i længen, nogen der har prøvet det smiley
har selv haft en TREK, og er ked af at sige at jeg bare ikke vil tilbage til dem.. Har haft for mange problemer.

Er modtagelig ovenfor alt smiley

I forvejen MANGE TAK fra mig.

og forresten.
Hvis der der nogen af jeg der sidder inde med en cykel i skal af med, og i mener den er god nok. Så skriv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scott, Merida, Cube eller GT
  • #1   7. aug 2010 Hvorfor ikke en canyon? du får vanvittig meget for pengene!!
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=1805 måske?


  • #2   7. aug 2010 Merida det dur! Har kørt Merida i flere år nu, skal ikke have andre mærker. smiley

  • #3   7. aug 2010 Christoffer: Merida er et rigtig fint mærke. De er lige som Cube. De laver rigtig rigtig fede cykler, designmæssigt, men du får ikke VILDT meget for pengene, og deres rammer bliver lavet hos Giant. Men jo, du kunne også se om du kunne få dig en merida smiley

  • #4   7. aug 2010 Nikolaj B. Cristoffer M.
    Tak for svarene, jeg tager en kig på Canyon.
    Nikolaj, vil du mene at Giant er lige så godt (eller det samme) som Cube?


  • #5   7. aug 2010 stop lige en halv. Giant kan du ikke sammenligne med Cube!!. Du kunne gå ned til den lokale og høre hvilke mærker han kan få hjem og så finde ud af de modeller du har at vælge imellem fra de forskellige mærker. så kan du skrive det herinde hvad du har af valg muligheder . men husk altid det er dit valg med hvad du vælger og vælg altid den du har det bedst med smiley man kan altid opgrader udstyret senere hen hvis du forstår .

    Jonatan


  • #6   7. aug 2010 radon-bikes.de der får du fucking meget cykel for pengende !!!

  • Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #7   7. aug 2010 Må give jakob ret.. De skulle også være lavet samme sted som cube smiley

  • #8   7. aug 2010 tak for svarene smiley nu spørger jeg jer igen. Hvis cykel skulle bruges både i skov og på længere ture(hvilket den skal) har i så nogen foretrukkende modeller? nogen andre indskud ?prøver virkelig at samle så meget viden som mulig, har brugt en uge nu på at læde nættet igennem, Hat været hos 5 forhandlere der alle siger at et af de mærker jeg har stående er bedst.( Og selvøgelig den ene bedre end den anden...) ingen er enige.
    Jakob F. Må sige at de radon bikes er fu--ing NICE. De ser mega rå ud smiley


  • #9   7. aug 2010 jeg har selv købt mig en cube reaction gtc pro, med carbon stel, og xt forskifter og xt bagskifter og slx skiftere, og Med lockout fra styret, købte den ved jønnes cykler og synes servicn var i top og det billigste jeg kunne finde i dk. her er link hvis det evt. har interesse. (link fjernet)

  • #10   7. aug 2010 Forresten: Er der nogen der har prøvet Principia MTB ? har prøvet deres racer, og jeg må sige at de meget fornuftige smiley

  • #11   8. aug 2010 Mht. valget mellem scott, merida, cube og GT, så er det helt klart scott, du skal vælge, du kan slet ikke sammenligne scott med de andre, det er en anden kvalitet og stivhed, vi snakker om. Her tænker jeg på deres carbon rammer. Når det er sagt, så får du desværre mest for pengene hos Cube.

    Cube cykler er de samme som Radon cykler, Cube laver Radon rammerne, så til sammenligning, vil du få mere for pengene hos Radon, du kan tydelig, se forskel, Cube har dog de fanse farver. Hvis du skal gå efter udstyr hér, vil jeg helt klart vælge en Radon! Selvom jeg har tidligere haft to Cube cykler.

    Der er ingen tvivl om, hvis jeg skulle ud og købe en "ny" MTB, så vil jeg købe en brugt, du får rigtig meget for pengene, du kan altid købe en ny ramme senere, eller skifte dele ud.

    Pt. kører jeg på en selvbygget Giant som jeg slet ikke kan sammenligne med cube, radon, merida, eller gt. Min ramme er næsten ligeså stiv som scott's top modeller mener jeg(mine venner mener, at stivheden er den samme).

    Lige til info - Skal du have en god ramme, så skal du vælge Scott, Giant, Orbea, Specialized, Cannondale, Canyon. Sidst nævnte får du rigtig meget for pengene. Af alle disse mærker ved du hvad du får af kvalitet, men prisen er også derefter(dog ikke Canyon).

    Jeg vil nok vælge en brugt af de nævnte MTB, ellers vil jeg vælge en Canyon, hvor du får mest for pengene.


  • #12   8. aug 2010 Som mtb f siger, scott laver rigtig fede rammer, og det gælder også deres alu-rammer, som er super lette og stive!
    Cube og radons alustel er typisk noget tungere.


  • #13   8. aug 2010 MTB F og Frederik S.
    Tak for svarende. Jeg er ved at nå målet med at begynde at sortere fra og til, for at komme ned på bare 1 cykel ! Efter at nå målet med en type. Så kommer selfølgelig næste spørgsmål hvilket er hviken modell. Men på det tidspunkt håber jeg på at i her på CG er lige så venlige til at hjælpe. Det skal siges at jeg sætter stor pris på jeres hjælp. Jeg synes ofte at der er mange cykelentusiaster der her mere forstand på cyklene end forhandlerne fordi dem der er her inde faktisk har prøvet dem, hvor sælgerne ofte "bare" kender papirene og cyklernes specs.

    Pga af jer her inde er jeg ved at satse på ::: Scott.Canyon,Cube.( er også lidt på det danske Principia, men kender ikke så meget til deres MTB)

    Så igen, hvis der er andre der har ligeså fornuftig indput som det der er kommet indtilvidere ville jeg som sagt sætte stor pris på det smiley

    jens.


  • Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #14   8. aug 2010 Droppede du radon? - De er som sagt lavet samme sted som Cube men du får meget mere for pengene smiley

  • #15   8. aug 2010 Jeg droppet det egentlig fordi jeg umiddelbart kun kan finde det i Tyskland, og jeg vil gerne have mulighed til at prøve cykelen lidt før jeg køber den. Og jeg gider ikke rejse til tyskland for at bare prøve den, så skulle jeg være sikker på at købe en Radon. Men hvis du kan overbevise mig over at det er rigtig godt så tænker jeg da på det.
    eller hvis du kan finde et sted i DK der sælger Radon ? smiley


  • Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #16   8. aug 2010 Tjae, det var bare for at huske dig på de var der.. - Kan selvfølgelig godt se det mht at prøve dem.. Men der er jo rimelig gode informationer mht størrelser, så det er bare om at finde en der ligner og prøve.. - De sælges kun hos bikes-online.de.. - Hvad jeg ved af..

  • #17   8. aug 2010 og køber man en cykel i tyskland er der ingen stelnummer på. bare lige for at gøre dig opmærksom.

  • #18   8. aug 2010 Rasmus N:
    Hvad vil det sige? Er det med henblik på forsikring du tænker?


  • #19   8. aug 2010 Glem ikke giant! Giant laver scott's stel, og Giant's stel er derfor af samme gode kvalitet!:)
    (link fjernet) - cube, men dette stel er vidst lidt lettere end de andre alustel, de laver, da det er triple butted:)
    (link fjernet) - scott scale, rigtig fedt stel. Cyklen er dog rent udstyrs mæssigt under cube'en, men stellet er nok også lidt lettere/og stivere:)
    (link fjernet) - scott scale 35, vel nok et af de fedeste carbon stel der laves, men lige 1000,- over budget:) Igen halter denne cykel også lidt efter cube'en..


  • #20   8. aug 2010 Frederik S.
    : Vil du sætte Cube frem for Scott?
    Eller er der bare mere grej på Cube iforhold til Scott?

    Dvs. Scott= betaler for stell og kvali.
    Cube= betaler lidt for stel og mere for grej?

    Tak fordi du vil hjælpe. ! smiley

    Jens.


  • #21   8. aug 2010 Siden hvornår er alt begyndt at handle om stivhed? Er det bare fordi der ikke nogle der ved nok om geometri, eller ike tænker over det som faktor? Jeg ville ALDRIG køre på en Scott personligt. Deres rammer har helt 'wacked' geometri. Alt, alt for korte, men der er måske nogle der godt kan lide bedstemor geo smiley Jeg har desuden dårlige effaringer med deres alurammer. De er simpelthen så ufatteligt ukomfortable og kedeligt.
    I sidste ende er folk selvfølgeligt forskellige, men jeg havde valgt en Giant - anyday.


  • #22   8. aug 2010 Adreas L.

    Tak for indputtet smiley jeg kan godt se at der er mange forskellige cykler, og mange forskellige meninger. jeg må sige jeg glæder mig til den dag jeg får taget mig sammen til at købe en cykel. Jeg vil så håbe på at det er den rigtige(hvilket det sikkert ikke er) eftersom man sikkert skal prøve mange forskellige typer cykler før man finder den rette. (hvilket sikkert heller ikke sker eftersom der kommer mange nye modeller hele tiden :D.. )

    Men jeg læder videre, og venter på mere respons.

    Hvad vil det egentlige sige at stellet er stift.? Hvordan reagerer cyklen ved hop/landing osv.
    Og i hvilke tilfælde ville det være bedre at have en mere flexibelt stel?

    Tak for jeres svar.

    Jens.


  • #23   8. aug 2010 Omkring det med stelnr på Radon / cykle fra Tyskland:

    Min Radon har et stelnr stemplet ind under krankboksen, som på cykler fra Danmark. Den eneste forskel er et bogstav der viser, at stellet er fra udlandet. Det er 100% gyldigt med forsikringen.


  • #24   8. aug 2010 Andreas L, jeg siger ikke, at det kun drejer sig om stivhed, da komfort er en lige så stor del af en god ramme.. Deres scale rammer passer mig godt, geometrien finder jeg rigtig god, og det tror jeg bestemt ikke, at jeg er den eneste der gør:)
    Du skriver, at du aldrig har kørt på en scott ramme - hvordan kan du så mene, at scott's rammer er ukomfortable? Har du prøvet en scale ramme?

    Jeg har aldrig prøvet Giant's rammer, men eftersom Giant og Scott's rammer bliver produceret på samme fabrik, vil jeg da formode, at Giants modsvar til scale-serien kører med nogenlunde identiske rammer???


  • #25   8. aug 2010 Jens R, jeg vil ikke sætte cube frem for scott, da rammen er det vigtigste af alt.. Scott er rigtig dygtige til det med rammer, deres rammer er tit lidt lettere end tilsvarende rammer fra andre mærker. Prøv en masse cykler, cube, principia, scott, giant mfl., og så vælg den du finder dig bedst til rette på..

  • #26   8. aug 2010 Frederik S.
    Tak for svaret.

    Jeg er (næsten) kommet frem til at jeg vil finde en rigtig god cykel forhandler der har en MASSE forskelligt.
    Så jeg tror jeg kommer med et af mine sidste spørgsmål i denne lille hyggesnak.

    HVILKEN CYKELFORHANDLER HAR I HAFT GODE ERFARINGER MED?

    ALT FRA PRISER,SERVICE,UDVALG,TID,LEVERING OSV.
    og hvor ligger de ?

    bor på Sjælland, igen Næsten overalt på sjælland er med i overvejelserne smiley

    Tak for jeres svar.! smiley

    Jens.


  • #27   8. aug 2010 Bor i Jylland, så jeg er sku blank..
    Men jeg tror rex-cykler er god..


  • #28   9. aug 2010 Frederik læs mit indlæg igen..

    Angående Scott VS Giant så er der ikke to ting på de rammer der er ens. Hverken ley-up, carbontype, geometri eller lignende. Giant laver blot det Scott siger de skal lave, efter de designs Scott selv har udviklet.. Længere er den egentlig ikke. Giant er verdens største producent af cykler, alt deres viden og know-how kommer til udtryk igennem deres glimrende rammer.


  • #29   9. aug 2010 har rigtig god erfaring med roskilde cykel center, nærmere bestemt karsten, han ydede mig fin service ved at vejlede mig grundigt inden køb af min cykel. og var meget hjælpsom, og han havde rigtigt mange cykler hjemme, i alle prisklasser

  • #30   9. aug 2010 Min fejl:D

    Okay..



  • #31   9. aug 2010 Giant XTC 0?

    Nogen der har noget at sige ? smiley


  • #32   9. aug 2010 Du går ikke galt i byen:)

  • #33   9. aug 2010 Jens R - Den er ganske fint, den vil dække alle dine behov, tror lige før at den er overkill for dit behov, du vil ikke gå galt i byen med den som Frederik S siger.

    Jeg kan kun sige gode ting om Giant, da jeg har prøvet alle deres modeller, carbon, alu samt hardtail og fully versioner, derudover har jeg også prøvet deres Racer cykler, det spiller bare maks!


  • #34   10. aug 2010 Mange tak alle sammen.
    Valget er blevet::

    Giant XTC 0

    Jens.


Kommentér på:
Scott, Merida, Cube eller GT

Annonce