{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.648 visninger | Oprettet:

Søren F
Søren F
Tilmeldt:
8. jan 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Ny cykel til bykørsel... {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg er klar over at dette måske ikke lige en den genre I bevæger jer mest i, men jeg vil nu spørge jer alligevel smiley

Jeg skal have en ny cykel. Har en mountainbike, så nu skal jeg bare have en cykel til at køre bykørsel med. Cyklen skal gerne være af go kvalitet, og helst ikke være alt for dyr. 2 ting som kan være svære at få til at harmonere, men det burde kunne lade sig gøre...

Jeg har set denne Kildemoes Street: http://jupitercykler.dk/index.php?id=106&produkt=331

Den kører udmærket, men jeg kan ikke helt gennemskue kvaliteten. Har ikke nogle specifikationer på den, men den er i samme familie som disse: (link fjernet)

Dog har jeg også lidt forelsket mig i de retro-cykler som skyder op overalt. De er skønne at køre på, da man sidder dejligt behageligt. Dog er de ret tunge. Er der nogen som har noget at indvende imod (eller med!) de cykler?

Jeg har kigget på Raleighs klassiske: (link fjernet)
og Batavus' London model, (link fjernet)

Hvis det skal være en city-bike, er Kildemoes'en så et godt bud? En ret (dejlig) billig pris i hvert fald.

Mht. de "klassiske" cykler, så hældte jeg egentlig mest til Batavus'en, indtil jeg stødte på en forhandler som (naturligvis, det var jo den han solgte) talte meget varmt om Raleigh'en og skidt om Batavus. De ligger begge lige omkring 4000 (Batavus: 4000,- og Raleigh 4199 for en 3-gears)

Synes egentlig Batavus'en er pænest. Jeg fik bare at vide at kædeskærmen fx ikke var til at få af og på på den cykel, og at den var noget tungere end Raleigh'en. Desuden er jeg lidt usikker på gearene på Raleig'en. Hvordan er de?

Hvad siger folk om Batavus vs. Raleigh? Og er der andre cykler jeg burde overveje - citybikes som klassiske cykler? Det skal altså bare være en helt plain cykel med nogle få gear, som ikke er alt for fancy... Helst ikke over 4000,- !

Er der nogen som kan hjælpe mig? Eller er forum'et her forbeholdt de lidt mere "ekstreme" cykler? smiley

På forhånd tak!

Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel til bykørsel...
  • #1   7. mar 2007 Et rigtigt godt alternativ til en kildemoes er VON BACHAUS
    firmaet ejes af kildemoes søn og er til en hvis grad ens med kildemoes og kvaliteten er helt i top.
    har lige fået et godt tilbud ved struer cykelcenter på en citybike!!
    en tilsvarende næsten identtisk kildemoes kostede 4300 mere hos fri i struer???????????


  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   8. mar 2007 Altså, jeg skal bare have en meget reel og uinteressant cykel. Jeg har lige købt en mountainbike som jeg glæder mig til at få brugt noget mere (en Sunn Expedit).

    Derfor skal jeg bare have en meget plain cykel til bykørsel. Den skal gerne være billig og nogenlunde kvalitet. Har også kigget på Everton, men har hørt at kvaliteten bliver lige lav nok. Desuden er jeg også lidt forelsket i de her gammeldags cykler. Er der nogen som ved noget om de 2 forskellige cykler/mærker jeg nævner i mit første indlæg? Altså Batavus mod Raleigh? Eller er der andre "gammeldags" cykler som kunne være interessante? Igen, helst ikke over 4000,-!


  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #3   12. mar 2007 Jeg kan egentlig bedre li den her, hvis vi snakker gammeldags cykler. Den er også af aluminium, så det hjælper jo llidt på vægten.

    (link fjernet)

    Har desuden også set på denne TREK - hvordan tror I den er? Mærket er vel udmærket, og jeg kan vist få den til lige under 4000,-

    (link fjernet)

    Hvad siger I til disse?

    På forhånd tak smiley

    Søren


  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #4   14. mar 2007 Et sidste spørgsmål. Kan godt forstå at dette emne ikke er det mest sindsoprivende spændende, men håber på at få et lille svar smiley

    Hvordan er kvaliteten på henholdsvis TREK citybiken og Kildemoes-cyklen? Kan man sige noget generelt om det? Begge mærker er vel udmærket kvalitet?

    Som et bonus-spørgsmål vil jeg også lige spørge. Hvordan er mærket Taarnby så - også i forhold til de andre 2?

    Tak smiley

    Søren


  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   15. mar 2007 Tak for dit indlæg smiley

    Generelt set drejer det sig vel bare om, at man får hvad man betaler for. Tror jeg hopper på Trek'en eller Kildemoes'en i hvert fald. Noget i den stil.

    Tak for opmærksomheden smiley


  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   16. mar 2007 Hej igen.

    Det viser sig at være en TREK S320 jeg kiggede på. S420'eren ser nu pænere ud synes jeg (er klar over det ikke skal være den endelige begrundelse for at vælge den ene eller anden), og da jeg ikke helt kan se de store forskelle på de to, spørger jeg nu herinde. Igen... smiley

    Der er så vidt jeg kan se, to forskelle. Det ene er styret, hvor S420'eren har justérbar frontpind. Desuden er der lidt anden info omrking det. Ikke noget jeg kan blive så klog på, men bilder mig selv ind at det ikke gør det helt store. Den eneste store forskel jeg kan se, er på hjulene

    Er det bare noget mht lygter foran?

    Derudover er det en anden saddel, men hva' pokker!?

    Er er stor forskel på de to?

    Links:

    S320: (link fjernet)

    S420 (link fjernet)


Kommentér på:
Ny cykel til bykørsel...

Annonce