{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.143 visninger | Oprettet:

EL-cykel tuning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige købt en sprit ny Cube Acid hybrid one 400, ved en lokal forhandler.

Inden jeg smuttede ud af butikken siger sælgeren at hvis man installere en SpeedBox, så vil motor+styring og batteri gå død og dermed være ubrugelige hvis de opdatere firmawaren på cyklen.

Er det virkelig rigtigt at producenten må lave sådan et system, der gør at cyklen bliver ubrugelig på den måde?

Jeg er helt med på at det er ulovligt på offentlig vej og nogle mtb baner/spor, men hvis jeg har en privat skov og ønsker at få mere ud af min cykel og stadig holde den ved lige, så ser jeg ikke hvordan det kan være lovligt at de laver sådan et nummer?

Jeg er fuldstændig indforstået med at garantien ryger

Er der nogen der har noget erfarring på det område?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL-cykel tuning
  • #1   28. mar 2019 de har da ret til at lave deres cykler nøjagtigt som de vil og lave alle de begrænsninger som de lyster du kan da bare lade være med at købe lortet....

  • #2   28. mar 2019 De bestemmer hvordan de vil lave deres cykler og du bestemmer om du vil købe dem smiley

  • #3   28. mar 2019 Hold da op en for en saglig tone

    Jeg spørger bare om det passer at de kan lukke og slukke for alt el-komponenterne permanent så de aldrig kommer til at virke igen hvis man har HAFT installeret en speedbox.



  • #4   29. mar 2019 Kan ikke se hvordan det skulle ændre sig, du kan jo bare lade være med at opdater og det.
    Og det kan vel sagtens passe der er nogle funktioner bliver påvirket af at du monter en speedbox, men om det lukker ned det vil jeg så stor tvivl i!
    Men du mister reklamation på den ved at foretage en ulovlig ændring. smiley


    Og hold lige tonen herp derps smiley



  • #5   29. mar 2019 #3 Du spørger: "Er det virkelig rigtigt at producenten må lave sådan et system, der gør at cyklen bliver ubrugelig på den måde?"

    Og du får 2 svar på præcist det spørgsmål, men 2 svar du nok ikke kan lide, og så beskyldes man for ikke at være saglig?? smiley


  • #6   29. mar 2019 Jens jeg har netop ikke fået et konkret dokumenteret på de 2 spørgsmål.

    Hvis du ikke kan bidrage med noget positivt, så undlad at svare


  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 6
    #7   22. apr 2019 Men er du sikker på at du har behov for at ændre det? Du får jo ikke mere træk, kun tophastighed.

  • #8   23. apr 2019 Kenneth K. Husk at folk der tuner el cykler har vigtigere steder at være i livet end på en cykel. Og så er en topfart på 60+ altså sindsygt vigtigt

  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 6
    #9   23. apr 2019 Tja, min kører 75 km/h.
    Men har lige bestilt en 45...dårlige knæ stopper mig ikke fra at cykle!


  • #10   24. apr 2019 Hvilket det heller ikke burde, det er vi enige om. Men 75 km/t er at bede om problemer. Den hastighed har jo ingen steder hjemme på cykelstier. Kører du i siden af landevejen har biler der skal ud extremt svært ved at fartvurdere dig.
    45 km/t er en svær størrelse, for at ligge og fjolle rundt ude blandt bilerne på vejen med den lave hastighed er sindsygt, for det er for langsomt i langt de fleste tilfælde


  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 6
    #11   24. apr 2019 Egentligt meget nemt, bare overhold færdselsloven og kør efter forholdene. Desværre ganske få, der gør det her i Kbh smiley Intet burde køre hurtigere end 30/35 på cykelstierne, men vores nuværende regering er en flok uvidende ignoranter.
    Den 75 cykel er IKKE til gadebrug smiley Den er forøvrigt heller ikke tunet, så jeg er ikke til meget hjælp I tråden.


  • #12   24. apr 2019 Må vi se den smiley

  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 6
    #13   25. apr 2019 Er på job...og min er rød smiley

    profilbillede
  • Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 6
    #14   25. apr 2019 Oops, det var ikke den rigtige. Det der er 2019, min er ældre og langt grimmere.

Kommentér på:
EL-cykel tuning

Annonce