{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
42.131 visninger | Oprettet:

Rene W
Rene W
Tilmeldt:
11. maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

El cykel tuning {{forumTopicSubject}}

hejsa. jeg er ved at købe mig en el cykel. jeg har 20 km hver vej. og har kig på en gazelle impulse med det store batteri. den hjælper jo som loven foreskriver op til 25 km/t men er det muligt i softwaren at ændre det til 30 km/t i stedet ? kan jeg evt. forbedre træk evnen eller er eneste mulighed at få en mere kraftfuld motor?


Find den perfekte gave!
Har du svært ved at finde på en gave til dine nærmeste? På Find-gaven.dk finder du massevis af ideer til forskellige anledninger og til både drenge og piger i alle aldre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El cykel tuning
  • #1   11. maj 2016 Kommer an på hvilket system der er på den.
    Normalt er det ikke noget man som alm. forhandler eller privat person kan programmere, men der kan købes forskellige ting til formålet.
    Jeg har selv monteret et sæt på min, som fjerner den begrænsning ..

    På nogle modeller med en hastighedssensor i baghjulet, kan den flyttes om så den måler kadancen i stedet .. Så har du i teorien ubegrænset hastighed på cyklen, i det din kadance aldrig kommer så højt op, at cyklen tror baghjulet køre hurtigere end 25km/t .. smiley

    MEN .. alt hvad der hedder reklamationsret ryger jo, når man begynder at fuske med det smiley

    Og du kan ikke få motoren til at yde mere end det den gør fra fabrikken. Så er eneste mulighed at finde et system, der fra starten yder en del.. Bosch og yamaha fx yder relativt meget! smiley


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   11. maj 2016 det er et impulse system og den måler hastighed på forhjulet. havde også overvejet at flytte. Men tænker også om jeg skal have en anden model cykel. jeg har Maks 37000 til 2 cykler 1 til konen. og 1 til mig. men kan ikke lige finde nogen som jeg syntes sæler det komplet i dk. og ved ikke hvor jeg skal lede i eksempelvis Tyskland

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   11. maj 2016 45 km/ t et for voldsomt. 30 35 kmt som maks

  • #5   12. maj 2016 Nu ved jeg ikke hvor i Sønderjylland du er fra, men jeg ved at der står et par Cannondale Mavaro med Bosch system hos Bikein i Varde.
    Jeg så at de havde en sort og en hvid, begge i dame model og begge nedsat.
    Det kunne være en mulighed til konen?
    De er vist med udvendig gear og hydrauliske skivebremser.


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   12. maj 2016 jeg bor ikke langt fra Varde. ved du om han har herre cykler også? for vil ud på lørdag og se og prøve lidt flere end den model jeg har set og prøvet. så hvis i kender et sted omkring Kolding eller Esbjerg hvor de har flere gode modeller inden for min pris så skriv gerne. super fedt med godt feedback

  • #7   12. maj 2016 Jeg tror kun at de har Cannondales dame model. Der var åbenthus i sidste weekend hvor de havde 3-4 forskellige mærker/modeller af el mtb, som man kunne prøve.

    Det kan være at de stadig har de demo modeller stående, prøv at ring til dem


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   12. maj 2016 #7 det vil jeg prøve at gøre. #8 er der noget du kan anbefale? kan se dem jeg lige så på alle er med 250watt motor. jeg troede at det var nemmere at finde noget med flere watt i Tyskland.

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   13. maj 2016 Jeg er lidt faldet for Gazelle Impulse som jeg startede med at kigge på. Men de 25mt/t generer mig lidt, men kender i noget til denne side ?
    http://www.ebiketuning.com/shop/category/50-impulse.html


  • #11   13. maj 2016 Hvorfor er det et problem med 25 kontra 30? Du skal bare træde de sidste 5 km/t selv. Det er yderst begrænset hvor meget mere energi det kræver. Du skal jo under alle omstændigheder træde i pedalerne alligevel. Alternativt skulle du måske overveje at kigge efter en knallert istedet for hvis du absolut VIL køre 30 km/t.

    Dernæst risikere du, hvis du bliver stoppet og de finder ud af der er pillet i den, At de mener det er en knallert og så står du med et rigtigt lorte problem. Der er ingen typegodkendelse på den som knallert, så snakker vi pludselig uindregistreret køretøj på offentlig vej, det er 7500 kr i bøde. Ja sandsynligheden er lille, men den hastigheds forøgelse du efterspørger er endnu mindre


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   15. maj 2016 jeg vil bare gerne ramme de 30 km/t ikke nogen grund jeg behøver udbasunere herinde. og kender godt regler for at den kører for stærkt.

  • #13   19. maj 2016 nu vi er i afdelingen for "optimering " af elcykler jeg har en Focus el mountenbike ! men en 500W motot der er droslet ned til 250 og begrenset til 24.9 ! er der nogen der har erfaring i om det er mulig at fjerne begrensninger på den model ? har forsøgt på tyske sider men mit tysk er ikke helt god nok smiley

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   30. maj 2016 Nu har jeg købt 2 cykler, og ved at man kan tune dem med noget computer program, eller lign.
    Så hvis nogen kender noget eller nogen som kender noget andet, så vil jeg gerne have lidt lidt info. Ribe cykellager fortalte mig at de godt kunne lave så den hjælper over 25 km7t men at garanti selvf vil forsvinde. Men jeg føler ikke at de er kompetente nok til at lave mere på min cykel, så vil hellere selv fikse det.


  • #15   30. maj 2016 Hvilket system sidder der på dem?

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   30. maj 2016 impulse version 2. tror det er v2 det er den med 70 nm og en årgang 2016

  • Jørn B
    Jørn B Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   23. nov 2018 hej jeg har en benelli misano e bike , har ikke haft held med at finde nogen der ved noget om den oplukning af 25 km begrænsning , men jeg er også sikker på det må være en begrænsning af computeren som ka lukkes op med et program af en eller anden type, cyklen vil meget gerne trække videre men går i stå over 25 ca . på min ka man indtaste en 4 ciffer code og komme videre ind i cykelcomputeren i speed program hvor man ka indtaste hastighed op til 45 km , men den slår alligevel fra ved 25 km

Kommentér på:
El cykel tuning

Annonce