{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.286 visninger | Oprettet:

Specialized vs. Canyon? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg kigger for tiden på ny Mtb. Mit valg er endt ud i 3 løsninger, men er stadig i tvivl. Kom med jeres holdninger (for & imod) og evt. alternativ.

Løsning 1. http://specialized.com/dk/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=53244&scid=1000&scname=Mountain

Løsning 2. http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2067

Løsning 3. (Nyt rammesæt + alle delene fra min trek 8500 årg. 2010)
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2146


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Specialized vs. Canyon?
  • #1   30. okt 2010 Der er bedre garanti, gensalgsværdi, og langt mere hightech affjedrings system på den epic. Og så kan den indstilles meget mere end den canyon. Når det så er sagt, så er en Lux bestemt ikke et dårligt valg. Epic'en er blot bedre.

  • #2   30. okt 2010 Epic har haft SÅÅÅ mange børnesygdomme. Jeg ville holde mig væk.

  • #3   30. okt 2010 Andreas - Hva snakker du om? ja de har haft et lille problem med bagdæmperne men det er løst nu og ellers har der da ikke været noget??????

    Karsten - Jeg ville helt sikkert vælge Specialized (har selv en Epic S-works) og kan kun anbefale det. Det virker satme som det skal når man lige får det indstillet efter vægt og kørestil.


  • #4   30. okt 2010 Jeg tror jeg sætter mine penge på den Canyon i nær fremtid.. Synes den er super fed, og har en lækker XX gruppe.. Hvilken bike der er bedst ved jeg ikke.. Det kræver vel egentlig at man ejer dem begge, eller gemmentester dem begge over en længere peiode? Jeg synes den Specialzed er fed... Men synes at den Canyon er ond og super let.. Og det faktum at mellemhandlere ikke skal ha del i mine finanser, tiltaler mig sku en del..

    W. Hvor ligger ligger de store forskelle på de to cykler inden for affjederingen? (jeg er jo ny vedr. mtb, så er kun nysgerrig)

    René


  • #5   30. okt 2010 Mikkel.

    Brain bag er fejlbefængt og det samme gælder dertil for forgaflen, lejerne i rammen er heller ikke for gode. Generelt så synes jeg at den føles død at køre på.


  • #6   30. okt 2010 Jeg stemmer sgu for, at du køber en løs ramme og så smider delene fra din anden over på.. Så har du sparet en masse penge, og du kan opgradere hen ad vejen, når de dele du har der på bliver slidte, eller ikke er gode nok:)

  • #7   30. okt 2010 @andreas

    kan du ikke dokumentere at 2010 og 2011 modellerne er fejlbefængt? Epic har haft sine problemer, ja, men de blev stort set alle løst i 2010 - det er der bred enighed om. Links tak.

    @Rene

    Helt fint du spørger, der er også mange ting at holde styr på. SID forgaflen har en brain dæmper installeret i det ene ben. Kort sagt er det en "føler" der læser terænet, og stivner op når man kører på en "flad" overflade i skoven, og bliver blød når cyklen kører over ujævnheder såsom rødder og lign. Bagtil er der en lille brain dæmper, der gør det samme, bare med baghjulet, altså den stivner op under alm kørsel, og slår om til blød når den mærker stød i form af ujævnheder. Epic ejere har ofte udtalt at en epic føles som en hardtail når det går opad og ligeud, og blød og hurtig som en fully når det går nedaf.


  • #8   30. okt 2010 W.
    Ok... ja det er jo smart nok at den selv tager sig af det.. Men dermed ikke sagt at Canyon's valg af dæmpere til Lux Mr er "ubrugeligt" vel? Har de ikke et ligende system i deres dæmpere på den nævnte bike? (kært barn, mange navne)

    Karsten N.
    Håber det er ok at jeg "blander" mig lidt i dit indlæg? for står selv for samme valg af bike.
    Jeg har egentlig besluttet mig for den Lux MR. men vil jo ikke købe "katten i sækken".. :o)

    vh
    René


  • #9   30. okt 2010 @rene

    Epic og Lux har det tilfælles at de begge bruger horst linket, det er en anerkendt affjedrings type, som blandt andet stivner op når du træder i pedalerne (hvilket jo er godt). Lux bruger nogle andre bagdæmpere, men af hvad jeg kan se, så alt efter model så kører de med en rockshox monarch (meget god bagdæmper), og en DT Swiss XM (knap så god, af hvad jeg læser mig til).


  • #10   30. okt 2010 W nu er det jo ikke alt der foregår på internettet.

    Jeg har set det ske hos dem jeg kører med til dagligt og en har sågar lige fået en helt ny ramme. Det er fed cykel og det hele, men der er mange skønne alternativer og den pågældende person er da også gladere for hans Spark LTD der har gjort Sworken samler støv. Træerne vokser sjældent ind i himlen og Epic har både fordele og ulemper.


  • #11   30. okt 2010 Nu er det jo heller ikke alt der forgår i svendborg. Jeg bad om links og du snakker uden om. Links tak.

  • #12   30. okt 2010 Lux Mr udstyr;:

    her er deres gaffel. (ny til 2011)
    http://www.sram.com/rockshox/products/sid-xx-world-cup

    deres bagdæmper: (ny og opdateret)
    http://www.sram.com/rockshox/products/monarch-rt3



  • #13   30. okt 2010 Du får så meget mere ved at købe en canyon.... Så meget vinder man heller ikke ved at ha en brain-dæmper frem for en alm dæmper.

  • #14   30. okt 2010 Hvorfor snakker du nu pludselig om Svendborg?

    Jeg har ikke nogen links! Men du kan jo ringe til Webike og spørge om de har haft problemer med Epic rammer på det seneste. Over and out på det.

    Til OP, så er det min holdning, at Epic som før nævnt har fordele ulemper. Hvis man vil have en ordenlig platform at træde imod (-ish), så er systemet ikke ligeså sensibelt over for smårødder og sten, som andre systemer (f.eks. Lux og lignende). Dertil man mærker fra tid til anden, at systemet ikke når at åbne og man får derved ikke fordelen af fully maksimeret. Hvis man gerne vil have meget sensibilitet i affjedringen, så er platformen ikke stærk nok til at modstå pedal og vægt inputs og man får bob.
    Personligt er jeg derfor mere tilhænger af systemer med remote, hvor man kan slå hård platform til og fra. Så har man både muligheden for ultra sensibel affjedring sammen med muligheden for hård platform, vel at mærke uden at man skal af og justere ens brain. Epic er heller ikke WW materiale, hvis man går op i det.


  • #15   30. okt 2010 Specialized forever

  • #16   30. okt 2010 ja hvis man er oppe i et hjørne så kan man jo altid bare skrive "Over and out på det." yes sir, godt argumenteret - og stadigt ikke et eneste link, men vi skal åbenbart bare ringe til webike - så blev vi da det klogere.

  • #17   30. okt 2010 Som med ALT MULIGT ANDET, så er der masser af grunde til at vælge det ene og det andet.

    For at bruge en analogi alle kan forstå så er der også folk er kører Kia og Hyundia og er glade for det, ligesom der er folk der kører Audi og BMW der har problemer.

    Når man køber billigere mærker, følger der mere udstyr med som "kunderne kan underbygge deres køb på".

    Biler har mere udstyr, cykler har højere rangerende serier på deres stel - altsammen for at gøre varen mere attraktiv.

    Men den totale køreoplevelse er større når man køber kvalitet !!

    Hvad der så er "kvalitet" er et personligt definations spørgsmål. Men jeg har sgu bedre TOTAL oplevelser på Ellsworth, Santa Cruz, Turner, Yeti, Specialized end jeg nogensinde får på Cube, Canyon og for den sags skyld GT.

    Igen... alle mærker har nogle fede modeller at byde på, men tager du den direkte konkurrent fra "kvalitetsmærket" - så kan du sgu mærke forskel smiley


  • #18   30. okt 2010 W jeg er mega meget oppe i et hjørne og kan bare slet ikke finde på mere at skrive når du er i stærk i din argumentation. Jeg har svært ved at konkurrerer med modstander fra en anden liga. En liga med links.

  • #19   30. okt 2010 Hehe... Det er ved blive underholdende læsning

    Krigslund.. Er prisen på rammen med i dine valg, og hvor meget betyder den?
    Til canyon's forsvar, ikke at de behøver det... Men deres rammer er vel billigere fordi der ingen mellemhandler er?

    Tit og ofte så forsvarer folk det de selv kører på.. Forståligt nok.. Men det gir jo et lidt farvet billede ;0)


  • #20   30. okt 2010 René E

    ja...
    jeg synes man burde nævne fordele og ulemperne ved det man selv ejer. hvis man kun forsvarer mærket fordi man kan lide det, og ikke fordi at de kan noget specielt, vil jeg sige at det er bygget på dårlig baggrund.
    hvis jeg skulle forsvarer det jeg selv køre på ville jeg da også nævne ulemperne ved den.


  • #21   30. okt 2010 Helt enig Gustav.. ;0)

  • #22   30. okt 2010 Køb den du synes bedst om, da de er gode på hver sin måde.

  • #23   30. okt 2010 Jeg har selv en epic s-works og kan hun sige at der er en cykel der køre kanon godt og har ingen problemer med brian over hoved min for og bag dæmper åbner når jeg har brug for det og man kan køre sin fully som en ht bare med meget beder greb

    canyon kan jeg ikke sige noget om da jeg ikke har haft en


    jeg ville ikke bytte min epic til noget andet lige pt


  • #24   30. okt 2010 Specialized til hver en tid!

  • #25   30. okt 2010 Godt du ikke har nogle problemer med Brian, Gert A... Sorry kunne ikke lade være smiley :D smiley

  • #26   30. okt 2010 hehe folk hved da hvad jeg mener...

  • #27   31. okt 2010 Hehe... det er altid så hyggeligt med en konstruktiv dialog, det belyser emnet mere detaljeret og man hører folks meninger smiley

    René: selvfølgelig er det ok du blander dig, det er jo rart at høre alle folks meninger.

    Som det ser ud pt. er jeg stadig meget i tvivl. Kunne godt tænke mig at prøve Brain, for at se om det lever op til det det de lover. Til gengæld har Canyon 6 års garenti på rammen + de har en service der hedder crash replacement, hvor man kan købe billige rammer hvis man selvforskyldt får ødelagt sin ramme, og så er der mere ydstyr for pengene på en Canyon.

    Måske man bare skulle gøre som Frederik S siger?


  • #28   31. okt 2010 Har også en Epic 2010 og kan på ingen måde nikke genkenden til de problemer med brain, det køre 100% både i for og bag.

    Syndes nu godt man kunne få vægten ned, endte på 8.86 kg for en str L incl pedaler.


  • #29   31. okt 2010 Hey andreas kender en som har haft problemer med en epic, så i epic brugere kan godt pakke sammen, der er ikke andet end problemer med den! Og så er 8.86kg for en epic slet ikke weight weenie materiale siger han. Spørgsmål? Ring til webike ; )

    *Suk*


  • #30   31. okt 2010 Gentager lige emnet, hvis nogen sku ha glemt hvad det startede med ;o) *hehe*
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hej med jer.

    Jeg kigger for tiden på ny Mtb. Mit valg er endt ud i 3 løsninger, men er stadig i tvivl. Kom med jeres holdninger (for & imod) og evt. alternativ.

    Løsning 1. http://specialized.com/dk/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=53244&scid=1000&scname=Mountain

    Løsning 2. http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2067

    Løsning 3. (Nyt rammesæt + alle delene fra min trek 8500 årg. 2010)
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2146




  • #31   31. okt 2010 Haha W, det er underholdende, at læse hvordan du ligger ord i munden på mig. Ret komisk.
    Til WW delen kan jeg sige, betyder det noget om Mickis cykel vejer 8,8 eller et halvt kilo mindre - NEJ! Men faktum er, at Mickis cykel kunne have vejet 8,2 stykker med en anden fully ramme. Rammen i sig selv er ikke WW materiale. Præcis som jeg udtalte. Jeg vil gerne gentage mig selv. Sworks rammesættet er ikke WW dele. 2300g. inkl. dæmper? Så kan du jo selv undersøge markedet og sammenligne.

    Jeg synes, at vi skal holde fast i, at mit første indlæg lød på, at Epic <b> har haft</b> mange børnesygdomme. Et faktum man ikke kan løbe fra, der desunden underbygges af recalls fra Specialized selv. På dette grundlag valge jeg at skrive, "jeg ville holde mig væk".

    Hej hej.


  • #32   31. okt 2010 jeg vidste der var en grund til jeg havde en bruger på det her site smiley



  • #33   1. nov 2010 Michael G. Konge kommentar smiley

    Jeg kunne godt tænke mig at høre en lille kommentar fra dem der har været udsat for de såkaldte "børnesygdomme" på Epic, mest for at få bekræftet udsagnet smiley


  • #34   1. nov 2010 nu når der er så mange mtb folk her vil jeg lige "låne tråden" hva i hulen er foskellend på alle de fully der ses jeg kan se avfjedringen sider forskelligt på dem men hva gør det ???
    skal nok lige sige at sidst jeg sad på en mtb var i 92 :o)


  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   24. apr 2013 Øhhh my bad. Så et indlæg om en racer, så var denne tråd i bunden og så tænkte jeg ikke videre over det. Beklager.

Kommentér på:
Specialized vs. Canyon?

Annonce