{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.922 visninger | Oprettet:

Jonas B
Jonas B
Tilmeldt:
10. mar 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11

Trek eller Acid? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står i den meget uheldige situation, at min cykel for nylig er blevet stjålet. Det er den 3. nye cykel jeg har fået stjålet indenfor de sidste 6 måneder.

Den første var en Trek 4500 (2010), den anden var en Cube Acid(2010) og til sidst købte jeg en Trek 7300 E i (naiv)forhåbning om at den var mindre attraktiv for tyvene.

Jeg har nu fået udbetalt pengene, af 5000kr(da det er max for tryg), og skal nu have mig en ny.. Jeg kunne jo være fristet til at gå nogle modeller ned eller bare købe noget lort i Bilka, men jeg bruger min cykel hver eneste dag og om sommeren også ofte i skoven og lange ture på landevejen. Så det skal gerne være noget ordentligt igen.

Jeg har pt. kig på Trek 4500 (2011), Cube Analog Disc (2011) og Cube Acid (2011).. Jeg har prøvet at nørde specsne lidt på mtbr.com og bikeradar, trods jeg ikke er den store ekspert.. Sådan umiddelbart ligger Trek'en og Cube Analog'en jo i det laveste prisleje(5499 kr), men der er vidst ikke rigtig nogen tvivl om at Cube Acid 2011(5999 kr) har de fedeste specs og uden tvivl ser lækrest ud. mht. Cube Analog og Trek'en så har de begge to nogle rigtig gode componenter hver især og så også nogle noget ringere componenter..

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge. om jeg skal gå de ekstra dollars op og vælge acid'en eller om det skal være en af de andre.. Hvad siger i?.. Det skal siges at jeg ikke er hardcore MTB rytter, og at det med at gøre i skoven er mest for sjov.. Ikke nogle vilde dirt jumps osv. her.. Jeg har bare altid været mere til MTB.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trek eller Acid?
  • #1   10. mar 2011 http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a30642/zr-race-6-0.html

    tjek den Radon dér, den koster det samme som en cube acid, men har langt bedre udstyr, så hvis du alligevel overvejer noget i det prisleje...


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #2   11. mar 2011 Den ser også ganske fornuftig ud, ville dog foretrække at kunne købe den ved en af de lokale forhandlere. Men jeg står nok mest mellem Trek 4500 og Cube Analog prisleje mæssigt. Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvilken der er bedst og om det kan betale sig ikke at give lidt flere penge for noget bedre

  • #3   11. mar 2011 du skal have dig en abus hængelås der ikke andet for .

  • #4   11. mar 2011 say what.. det med forsikringen der.. dvs. uanset hvad cyklen har kostet dig spytter de max 5000 kr tilbage i din kasse eller hvordan ?? ydest skuffende for mig hvis tilfældet er sådan der smiley

  • #5   11. mar 2011 Lasse M Abus Hængelås er ingen hendring... smiley bare spørg mig hvordan mine 2 cykler forsvandt.. Abus kædelås den største du kan få lå pænt tilbage klippet ovet efter indbrud hos mig...

  • #6   12. mar 2011 Nap den Radon! Den er LANGT bedre end cube acid, og er klart de ekstra penge værd! Du får federe forgaffel, federe bremser, federe gear, lettere hjul, og alt i alt en cykel som er over et kilo lettere..
    Desuden stammer radon fra samme fabrik som cube, og alt i alt minder de cyklers geometri ret meget om hinanden..
    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a15740/acid.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a15740/acid.html
    Ellers kan du også købe en cube acid over bike-discount en del billigere..


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #7   13. mar 2011 I tilfældet med den stjålne Cube Acid, var den låst fast med en abus hængelås, men den havde de bare kappet over. Så må hellere stille den indenfor næstegang.

    Det virker godt nok helt utroligt billigt på Bike-discount.de.. De har dog ikke cyklen på lager, eller i min størrelse.. Jeg ved bare ikke hvor tryg jeg ville være ved at bestille den over nettet. kan man regne med de har samlet den ordentlig og ikke tager røven på een?. Er der evt. nogen af jer der har bestilt derfra? smiley


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #8   13. mar 2011 Daniel det kommer an din forsikring. Jeg har Young Living ved Tryg, Det er indbo, ulykkes og rejseforsikring i een. Der er max udbetalingen på cykler 5000 kr, uanset hvad de har kostet. Men man kan opgradere forsikringen så den dækker det fulde beløb.

  • #9   13. mar 2011 ok cool nok Jonas.. nu stod mine cykler hos de gamle så det er vel deres indbo der går ind og dækker det (håber jeg da) ellers er jeg sgu på røven... smiley

Kommentér på:
Trek eller Acid?

Annonce