{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.286 visninger | Oprettet:

Thomas A
Thomas A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

MTB, barnesæde og andre spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg er ret ny i hele MTB-universet og jo mere jeg læser des mere forvirret bliver jeg! smiley

Jeg skal have en ny MTB, da min Cube Acid til 6.500 blev napset i slutningen af sidste sæson. Den stod lige udenfor lejligheden en times tid og det er jo alt for meget, hvis den ikke er låst fast til noget. Den blev brugt til at cykle en del på MTB-ruterne i skovene omkring Aarhus og jeg blev meget bidt af det. Samtidig brugte jeg den også til at cykle længere ture på landevejen (50-60 km). Jeg skal bruge den nye MTB til det samme - men nu har jeg også fået et barn, som også skal transporteres rundt på en eller anden måde smiley

Samtidig kunne jeg måske godt tænke mig en fully, da det nok ville gøre turene i skoven mere nænsom for min ryg. Jeg har blandt andet kigget på denne: http://www.bike-discount.de/shop/k173/a32644/skeen-6-0.html

Er den ok til mit formål? Forresten - kommer den uden pedaler?! Og hvad kommer jeg evt. til at mangle, hvis jeg køber ovenstående?

"Problemet" med barnet gør, at jeg har følgende valgmuligheder:

1. Barnesæde på min nye MTB, der så skal kunne afmonteres til de seriøse ture - kan det overhovedet lade sig gøre nemt?

2. Cykelvogn til montering på MTB - nok nemmere at afmontere men bliver også en del dyrere! Desuden kan jeg ikke få den ned i kælderen, så den bliver nok også stjålet ret hurtigt.

3. En ekstra cykel til transport af barn. Bliver også dyrere.

Hjæææælp!

Alt i alt har jeg et budget på 10-11.000...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MTB, barnesæde og andre spørgsmål
  • #1   15. mar 2011 Kan anbefale at køre med anhænger. Jeg kører hver dag 2x 7 km med 2 børn i en Burley D`lite. Cyklen er en mtb, men med v- bremser.Hvis der skrivebremser tror jeg ikke du kan monterer vogn.
    Det virker perfekt for mig.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    mar 2011

#2   15. mar 2011 Lige et tillægsspørgsmål som jeg glemte i farten:

Jeg oplevede det problem, at når jeg cyklede længere ture på min Cube, så stoppede blodtilførslen til mine ædlere dele. Jeg cykler med almindelige paddede cykelshorts og prøvede mange sadeljusteringer - intet hjalp. Så hvilken sadel skal man have, for at undgå problemet? I de tre cykelbikses jeg spurgte om det i Aarhus, der havde de aldrig hørt om problemet...

• #3   15. mar 2011 en yepp barne stold de er lette at få af og på koster ca 1299 kr

• #4   15. mar 2011 Angående sovende diller:
    Jeg har købt en Specialized Avatar sadel. Den er fantastisk! smiley
    I det hele taget skulle sadler med hul i midten øge blodgennemstrømningen, så prøv sådan en.

• #5   15. mar 2011 prøv evt. at lade sadlen pege lidt mere nedaf

• #6   15. mar 2011 Jensen Cykler i Århus kan tage prøver på en eller anden speciel pude, mener jeg, så kan de finde den rigtige saddel til dig smiley Jeg lider lidt af samme problem og overvejer en Specialized saddel smiley

• #7   15. mar 2011 og hvis du køber en hardtail, kan du sætte et Hamax beslag eller lignende på cyklen, så kan du let tage stolen af, men cyklen vejer nok lige 0,5kg mere pga. beslaget smiley

• Kim *
    Kim * Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 87
    #8   15. mar 2011 Min anbefaling er afhængig af dit kørselsbehov med barn og i skov:

1. Hvis du primært pendler og fragter barn
    Vælg en robust MTB Hardtail og køb et godt barnesæde du kan let sætte det af og på:
    (link fjernet)

2. Hvis du primært kører i skov og race
    Vælg en MTB der opfylder behovene til dette formål, men som samtidigt er robust nok til at havde barnesæde på når du har behov for dette.

3. Hvis du både pendler langt og kører meget i skov (singletrack)
    Så vil jeg anbefale at du har en citybike til pendling og børnekørsel og en MTB til skovkørsel.
    Et andet alternativ kan være en MTB med 2 hjulsæt eks med punkteringsresistente slickdæk til pendling og et sæt med knobdæk.

Jeg tror ikke jeg ville købe en fullsuspension hvis du skal fragte børn, der var dit tidligere valg bedre.ifht. en robust cykel da du både skal fragte dit egen vægt og +20kg barn på sigt...typisk bruges barnestol fra 1-4 år og mox omkring 20kg.

For at kunne rådgive dig er vi nødt til at vide om du dagligt skal køre med barn og dagligt pendle på cyklen eller om det primært er til hygge ture med barn bagpå og så skovkørsel som beskrevet.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    mar 2011

#9   16. mar 2011 Tak for alle de gode råd! smiley

Jeg har prøvet det med at lade sadlen pege mere nedad og det hjalp lidt - bare ikke nok. Jeg tror jeg springer på Jensen-vognen og forsøger der, når jeg altså engang har en cykel igen. Kan forestille mig, at det bliver en hullet sadel smiley

Det primære formål med cyklen er skovkørsel 2-3 gange om ugen og engang imellem længere ture på landevejen. Der er ikke daglig pendling med barn, men jeg vil bruge cyklen dagligt til-fra arbejde (5-6 minutters tur). På den måde kan det godt være, at den bedste løsning er en anhænger. Men det er da lidt træls, hvis det ikke kan lade sig gøre med skivebremser?

Jeg tror måske, at jeg bare skal få fat i cyklen og så løse problemerne med barnet senere... smiley

Ved anhænger afhænger det nok af, om jeg kan pakke den nok sammen til at den kan komme ned i min kælder problemfrit.

• #10   16. mar 2011 vedr. Ved anhænger afhænger det nok af, om jeg kan pakke den nok sammen til at den kan komme ned i min kælder problemfrit.

Min gamle Burley d`lite vejer 8 og ca. 1m x1m.

Kommentér på:
MTB, barnesæde og andre spørgsmål

Annonce