{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.019 visninger | Oprettet:

Ny MTB +barnesæde {{forumTopicSubject}}

Håber virkelig på noget hjælp her.
Jeg er ved at finde en ny cykel efter at min tidligere cykel blev stjålet for nylig, men kæresten er på nakken af mig fordi hun vil have at der skal kunne monteres barnesæde på den.

Tidligere har jeg fået at vide at det ikke er et problem, men det tror jeg efterhånden ikke på længere.

Kan man montere et barnesæde på en 29" MTB? Hvilket? Og hvor skal det siddet??
Den ene cykel jeg har kig på er en carboncykel, kan man montere noget på den??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny MTB +barnesæde
  • #1   22. jan 2013 Hvorfor ikke en cykel trailer i stedet for? Den fylder lidt mere men den er hurtigere at af og påmontere.

• #2   22. jan 2013 http://www.cykelpartner.dk/barnestol-yepp-til-bag-blaa_020202.html
    Den sidder kun med et beslag omkring saddelrøret..

Men som LaLLe siger, så overvej en cykel trailer.. Så har du hellere ikke et stort beslag i vejen når du skal manøvrerer rundt på cyklen i skoven smiley

• #3   22. jan 2013 Jeg ville personligt aldrig montere et barnesæde på en carbon ramme. Rørene er ikke lavet til at kunne tag det stress som det vil udsætte rammen for. Der vil en alu/stål være meget bedre til formålet

• #4   22. jan 2013 Jeg har det lille beslag monteret til traileren på cyklen og det ses ikke og er ikke i vejen. Traileren er da dyrere end barnestolen javist, men den er også mere brugbar. Man kan have extra ting med, hvis man skal handle ind osv osv. Og så kan de jo findes brugt uden de store udgifter hvis man er til den slags. Jeg/min ex har en belleli vi fik som demo model.
    Ulemperne er at traileren er noget tungere at køre med i forhold til stolen og den kræver mere plads når man parkere et sted eller har afleveret barnet. Og så giver den noget extra død vægt og fungere som sejl så det er fandme barskt i modvind. Men det er så lidt extra træning hvis man vender det lidt om smiley
    Uanset hvor god form man er i kommer man sq i tvivl når der kommer 50 kg efter cyklen i modvind.... smiley

• Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #5   22. jan 2013 Carbon og barnestol er NO GO!!!! Det samme gælder fullsuspension.

• peter p
    peter p Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   15. sep 2016 Hvad så med cykeltrailer og Carbon er det også no GO.??

• #7   15. sep 2016 Vil også anbefale en cykeltrailer i stedet. Den er dyrere at anskaffe, men nemt at montere, og har den fordel at den sidder spændt på akslen, og ikke selve rammen. Havde selv små børn for år tilbage, og havde stor glæde af at kunne spænde traileren efter og køre på skovtur med dem.

Kommentér på:
Ny MTB +barnesæde

Annonce